افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

ایجاد بسترهایی برای صادرات سیب از آذربایجان غربی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 412156
ایجاد بسترهایی برای صادرات سیب از آذربایجان غربی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

سیدسلمان ذاکر گفت برو به گزارش خبرنگار مهر، وی با بیان اینکه آذربایجان غربی اولین قطب تولید سیب کشور است، افزود: متاسفانه امسال اقدامات خوبی در زمینه مدیریت صنعتی سیب و انگور در استان صورت نگرفته است و در زمان باقی مانده باید در زمینه صادرات سیب ممتاز در استان تأمل اساسی کرد. وی با […]

سیدسلمان ذاکر گفت برو به گزارش خبرنگار مهر، وی با بیان اینکه آذربایجان غربی اولین قطب تولید سیب کشور است، افزود: متاسفانه امسال اقدامات خوبی در زمینه مدیریت صنعتی سیب و انگور در استان صورت نگرفته است و در زمان باقی مانده باید در زمینه صادرات سیب ممتاز در استان تأمل اساسی کرد.

وی با بیان اینکه یک سوم سیب و انگور تولیدی استان صنعتی است، تصریح کرد: این محصولات استراتژیک برای معیشت 70 درصد جمعیت استان در حوزه کشاورزی حائز اهمیت است اما تولید این میزان محصولات صنعتی باعث می شود. از سیب و انگور آسیب دیده است باغبان می شود.

ذاکر با بیان اینکه این سیب و انگور تولیدی صنعتی توسط صنایع تبدیلی ارزان خریداری و به پوره و شیره تبدیل می شود، ادامه داد: امسال جلسات مکرری برای مدیریت این بخش برگزار شد. متشکرم در این زمینه لازم است اما متأسفانه شاهدیم باغداران استان به دلیل قیمت پایین سیب صنعتی در رنج هستند.

نماینده مردم ارومیه در شورای اسلامی با بیان اینکه از امروز باید صادرات سیب ممتاز از استان مورد توجه قرار گیرد، گفت: بازارهای خوبی برای سیب ممتاز استان در پاکستان، هند و اوراسیا داریم. کشورها اقدام کنند

وی یادآور شد: موانعی وجود دارد که مانع از صادرات سیب از استان می شود که در این صورت کشاورزان با ضرر و زیان زیادی مواجه خواهند شد زیرا سردخانه ها تنها تا پایان سال می توانند سیب های استان را ذخیره کنند و در غیر این صورت کیفیت محصول کاهش می یابد. کاهش یابد و فاسد شود.

آذربایجان غربی سالانه یک میلیون و 200 هزار تن سیب تولید می کند و تولید کننده اصلی این محصول در کشور است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.