افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

ایجاد اتاق پایاپای باید در دستور کار قرار گیرد

  • کد خبر : 114752
ایجاد اتاق پایاپای باید در دستور کار قرار گیرد

معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین موضوع پرداخت غرامت و استفاده از ارزهای ملی با کشورهای مختلف را مهم توصیف کرد و با اشاره به اینکه این نوع تعامل برقرار است و بسیاری از کشورها آن را قبول دارند، تاکید کرد: همکاری با پول ملی . و ایجاد اتاق […]


معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه:



معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین موضوع پرداخت غرامت و استفاده از ارزهای ملی با کشورهای مختلف را مهم توصیف کرد و با اشاره به اینکه این نوع تعامل برقرار است و بسیاری از کشورها آن را قبول دارند، تاکید کرد: همکاری با پول ملی . و ایجاد اتاق پایاپای در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.


به گزارش ایلنا، سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی به همت وزارت امور خارجه و به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با حضور معاونان و مدیران اجرایی این ستاد با دستور مقام معظم رهبری برگزار شد. روز «تمهیدات لازم برای شرکت در اجلاس نخست وزیران سواحل دریای خزر انجام شود». در ایران نیز بررسی روابط اقتصادی و تجاری با تاجیکستان و راهکارهای جذب سرمایه گذاری خارجی با تاکید بر کشورهای حوزه خلیج فارس و تعیین روسای کمیسیون های مشترک اقتصادی با برخی کشورها انجام شد.

در ابتدای این دیدار علیرضا جهانگیری معاون وزیر امور خارجه در امور دریای خزر با اشاره به برگزاری سومین اجلاس اقتصادی خزر با حضور نخست وزیران کشورهای حاشیه دریای خزر که توسط ایران در پایان آبان ماه برگزار می شود. امسال در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، نفت و گاز، همکاری‌های مالی و بانکی و فنی، مهندسی و فناوری و با توجه به اهمیت راهبردی این منطقه، از همه نهادهای فعال در بخش‌های اقتصادی خواست تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابند. با برنامه ریزی دقیق و مشخص و با حضور فعال در این جلسات.

مجتبی دمیرچیلو معاون وزیر و مدیرکل اوراسیا وزارت امور خارجه نیز گزارشی از آخرین روند توسعه روابط اقتصادی و تجاری با تاجیکستان ارائه کرد و گفت: با توجه به بهبود روابط دو کشور در سال های اخیر. پیش بینی می شود چندین سند همکاری با تاجیکستان در زمینه های مختلف نفت و انرژی، حمل و نقل، خدمات فنی و مهندسی، همکاری های ورزشی، فرهنگی و رسانه ای و مبارزه با قاچاق مواد مخدر با تاجیکستان امضا شود که انتظار می رود سطح همکاری های تجاری و تجاری را بالا ببرد. روابط اقتصادی دو کشور در سطح قابل قبولی است.

در ادامه این نشست، علی فکری، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری ایران به تشریح وضعیت فعلی سرمایه گذاری خارجی و روند جذب سرمایه گذاری خارجی در خلیج فارس در سال های اخیر پرداخت و راهکارهای جذب وی را تشریح کرد. سرمایه گذاری خارجی.

مهدی صفری در پایان ضمن انتصاب روسای کمیسیون‌های مشترک کشورهای مختلف، کار این کمیسیون‌ها را به عنوان بازوی تسهیل‌کننده امور اقتصادی برشمرد و اظهار داشت: تلاش برای راه‌گشایی و یافتن بازار یکی از مواردی است که مهمترین وظایف این کمیسیون هاست و این باید با علاقه و دلسوزی انجام شود.

وی همچنین آمادگی وزارت امور خارجه را برای هرگونه کمک، هماهنگی و حمایت در این زمینه اعلام کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین موضوع پرداخت غرامت و استفاده از ارزهای ملی با کشورهای مختلف را مهم توصیف کرد و با اشاره به اینکه این نوع تعامل برقرار است و بسیاری از کشورها آن را قبول دارند، تصریح کرد: همکاری با پول ملی و ایجاد اتاق پایاپای باید در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.




نرم افزار موبایل ایلانا


تلگرام خبری


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=114752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.