افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
9

ایالت های بیشتری به داروسازان اجازه می دهند کنترل بارداری را تجویز کنند

  • کد خبر : 3761
ایالت های بیشتری به داروسازان اجازه می دهند کنترل بارداری را تجویز کنند

منو منابع کنترل تولد اخبار ارجاع نمایش اسلاید آزمون ها فیلم های یک متخصص زنان پیدا کنید کارت پس انداز WebMDRx راهنمای پیشگیری از بارداری گزینه های کنترل بارداری بهترین روش های پیشگیری از بارداری آی یو دی کاندوم کاندوم زنانه قرص های ضد بارداری ایمپلنت ها وازکتومی افسانه های کنترل بارداری کنترل بارداری دائمی […]


منو

ایالت های بیشتری به داروسازان اجازه می دهند کنترل بارداری را تجویز کنند

توسط کارا مورز

خبرنگار HealthDay

سه شنبه، 6 دسامبر 2022 (هیلث دی نیوز) – یک گزارش جدید می گوید که داروسازان اکنون می توانند در 20 ایالت ایالات متحده، به علاوه واشنگتن دی سی، داروهای ضد بارداری هورمونی تجویز کنند که به زنان امکان دسترسی آسان تر به کنترل بارداری را می دهد.

بر اساس تحقیقاتی که روز دوشنبه در نشست انجمن داروسازان سیستم سلامت آمریکا در لاس وگاس ارائه شد، 10 ایالت دیگر قوانینی در دست اجرا دارند.

از زمان تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده برای لغو حکم سقط جنین Roe vs. Wade، دسترسی آسان به کنترل بارداری موضوع داغ بوده است.

تام کراوس، معاون روابط دولتی ASHP در یک بیانیه خبری جامعه گفت: «داروسازان برای بسیاری از آمریکایی‌ها یک منبع کم استفاده و ضروری هستند، به ویژه برای افرادی که دور از سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی زندگی می‌کنند یا به دلایل دیگر دسترسی محدودی دارند.»

یک تحلیل ملی نشان داد که این روند رو به رشد است.

سومیا جایرام، نویسنده اصلی این تحلیل، یکی از کاندیدای فارم دی در دانشگاه راتگرز در نیوبرانزویک، نیوجرسی، گفت: «داروسازان در چند سال گذشته به دلیل همه‌گیری کووید-19 مسئولیت بیشتری در ارائه مراقبت‌های بهداشتی بر عهده گرفته‌اند.

جیرام در این بیانیه گفت: “دامنه فعالیت ما در حال گسترش است و مهم است که از قوانین در سایر ایالت ها آگاه باشیم.”

ایالت ها و مناطقی که به داروسازان اجازه تجویز کنترل بارداری را می دهند عبارتند از: آریزونا، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، دلاور، ناحیه کلمبیا، هاوایی، آیداهو، ایلینوی، مریلند، مینه سوتا، نوادا، نیوهمپشایر، نیومکزیکو، کارولینای شمالی، اورگان، کارولینای جنوبی. طبق گفته اتحادیه ملی انجمن های داروسازی ایالتی، یوتا، ورمونت، ویرجینیا و ویرجینیای غربی.

کالیفرنیا اولین کالیفرنیا بود، در سال 2013. کارولینای جنوبی در ماه مه آخرین مورد بود.

نیویورک یکی از 30 ایالت دیگر است که به داروسازان اجازه تجویز داروهای ضد بارداری هورمونی را نمی دهد.

یک نظرسنجی جداگانه از 500 زن نیویورکی که در این کنفرانس ارائه شد نشان داد که تقریباً سه چهارم زنان می‌توانند نسخه پیشگیری از بارداری خود را از داروساز دریافت کنند. بسیاری گفتند که بیشتر به داروخانه نزدیک هستند تا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود.

اکثر زنان در این مطالعه گفتند که معتقدند داروسازان دانش و مهارت لازم برای تجویز کنترل بارداری را دارند. موانع اولیه برای کنترل بارداری زمان انتظار طولانی و دشواری در قرار ملاقات در مطب پزشک و همچنین دوری از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی بود.

نویسنده ارشد نظرسنجی زنان گفت: «دسترسی به وسایل پیشگیری از بارداری می‌تواند با تصمیم دادگاه عالی در برخورد با رو در مقابل وید مهم‌تر باشد.» جنیفر فیسکوس، کاندیدای فارم دی در دانشکده داروسازی دانشگاه بینگهامتون در شهر جانسون، نیویورک

فیسکوس در این بیانیه افزود: «این تصمیم باعث می‌شود که کلینیک‌های تنظیم خانواده در بسیاری از مناطق تعطیل شوند و نسخه‌های کنترل بارداری به‌عنوان یک فرصت عالی برای داروسازان به‌عنوان یک فرصت عالی برای ورود و ایفای نقش مراقبت‌های بهداشتی برجسته است». این امر به ویژه در مواقع اضطراری که در آن افراد در تعطیلات آخر هفته با کمبود شارژ مواجه می شوند یا نمی توانند برای چند هفته یا حتی چند ماه به ارائه دهنده خود مراجعه کنند، صادق است.

یافته های ارائه شده در جلسات پزشکی تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود، مقدماتی در نظر گرفته می شود.

اطلاعات بیشتر

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده موارد بیشتری در مورد پیشگیری از بارداری دارند.

منبع: انجمن آمریکایی داروسازان سیستم سلامت، انتشار خبری، 5 دسامبر 2022



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=3761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.