افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

ایالات متحده و غرب از تضعیف قوانین بین المللی ابایی ندارند

  • کد خبر : 267409
ایالات متحده و غرب از تضعیف قوانین بین المللی ابایی ندارند

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی در یادداشتی با عنوان «طبقه بندی سیاسی قوانین بین الملل» در صفحه شخصی خود نوشت حقوق بین الملل از ضعف ضمانت اجرا رنج می برد. برخی اظهارنظرهای سیاسی این رنج را تکرار می کند. به عنوان نمونه نامه 12 سناتور تمامیت خواه آمریکایی که به دادگاه کیفری بین المللی […]

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی در یادداشتی با عنوان «طبقه بندی سیاسی قوانین بین الملل» در صفحه شخصی خود نوشت حقوق بین الملل از ضعف ضمانت اجرا رنج می برد. برخی اظهارنظرهای سیاسی این رنج را تکرار می کند. به عنوان نمونه نامه 12 سناتور تمامیت خواه آمریکایی که به دادگاه کیفری بین المللی و قضات آن به دلیل انجام وظایف قانونی خود تهدید کرده اند!

چند روز پیش نامه ای به امضای 12 سناتور آمریکایی خطاب به دیوان کیفری بین المللی در رسانه ها منتشر شد که مفاد آن به شرح زیر است: در صورت صدور حکم بازداشت احتمالی علیه مقامات رژیم صهیونیستی، تحریم های شدیدی اعمال خواهد شد. علیه اعضای دادگاه و خانواده هایشان تحمیل خواهد شد!

صرف نظر از تحلیل حقوقی محتوای نامه مذکور، دو نکته حاصل از آن را نمی توان نادیده گرفت: آمریکا و غرب به تدریج حقوق بین الملل را پذیرفته اند و از تضعیف آن با استدلال های صرفا سیاسی ابایی ندارند.

نکته دوم اینکه موفقیت و اثربخشی نظام حقوق بین الملل نیازمند بازنگری جدی هم از نظر ساختاری و هم از نظر محتوایی است.

رفتار خودسرانه کشورهای غربی روند بلوغ حقوق بین الملل و اعمال آن را کند کرده است. یکی از مصادیق نگاه سیاسی و مغرضانه به مقوله حقوق بشر و حتی حقوق بشردوستانه، وضعیت اخیر نسل کشی وحشیانه رژیم صهیونیستی، حمله به غیرنظامیان، مراکز درمانی و آموزشی، مقرهای سازمان هایی است که با حمایت بین المللی در اختیار دارند. یا مراکز خبری و کشتار دسته جمعی کودکان و زنان در غزه است.

این رویدادها بیش از هفت ماه است که ناکارآمدی عملی نظام حقوق بین‌الملل در پیشگیری از این گونه فجایع را به رخ جهانیان می‌کشد و سند روشن تاریخی دیگری از واقعیت نگاه برخی کشورهای غربی به مقوله حقوق بشر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=267409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.