افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

ایالات متحده از صدور گواهینامه تجهیزات مخابراتی توسط هواوی جلوگیری می کند

  • کد خبر : 250793
ایالات متحده از صدور گواهینامه تجهیزات مخابراتی توسط هواوی جلوگیری می کند

مقامات آمریکایی روز چهارشنبه به رویترز گفتند، کمیسیون ارتباطات فدرال قصد دارد در این ماه به یک پیشنهاد دو حزبی رأی دهد تا اطمینان حاصل کند که نهادهای صدور گواهینامه مخابراتی و آزمایشگاه های آزمایشی که دستگاه های بی سیم را برای بازار ایالات متحده تأیید می کنند، تحت تأثیر شرکت هایی نیستند که نگرانی […]

مقامات آمریکایی روز چهارشنبه به رویترز گفتند، کمیسیون ارتباطات فدرال قصد دارد در این ماه به یک پیشنهاد دو حزبی رأی دهد تا اطمینان حاصل کند که نهادهای صدور گواهینامه مخابراتی و آزمایشگاه های آزمایشی که دستگاه های بی سیم را برای بازار ایالات متحده تأیید می کنند، تحت تأثیر شرکت هایی نیستند که نگرانی های امنیتی را ایجاد می کنند. هفته گذشته، رگولاتور ایالات متحده توانایی آزمایشگاه آزمایش هواوی برای مشارکت در برنامه مجوز تجهیزات را رد کرد.

کمیسیون ارتباطات فدرال اعلام کرد که پیشنهاد جدید هوآوی و سایر نهادهای موجود در فهرست شرکت‌های کمیسیون را که خطرات امنیت ملی را تهدید می‌کنند، برای همیشه از ایفای هر گونه نقشی در برنامه مجوز تجهیزات منع می‌کند و در عین حال ابزارهای لازم را در اختیار کمیسیون ارتباطات فدرال قرار می‌دهد. شرکای امنیت ملی خود برای محافظت از این فرآیند مهم.

جسیکا روزنورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال، گفت: «آژانس باید اطمینان حاصل کند که برنامه صدور مجوز تجهیزات ما و کسانی که مسئول نظارت بر آن هستند، می توانند با چالش های ناشی از تهدیدات امنیتی و زنجیره تأمین به طور مداوم مقابله کنند. قرار بود تاییدیه هواوی به عنوان آزمایشگاه معتبر روز سه شنبه به پایان برسد، اما کمیسیون درخواست هواوی برای تمدید این تاییدیه را رد کرد.

در نوامبر 2022، کمیسیون ارتباطات فدرال تایید تجهیزات مخابراتی جدید هواوی و زد تی ای و همچنین تجهیزات مخابراتی و نظارت تصویری از Hytera Communications، Hangzhou Hikvision Digital Technology و Zhejiang Dahua Technology را ممنوع کرد.

در سال 2022، آژانس Kaspersky Lab روسیه، China Telecom، China Mobile International USA، Pacific Network و China Unicom را به لیست شرکت هایی که تحت قانون 2019 برای محافظت از شبکه های ارتباطی آمریکا ایجاد می کنند، اضافه کرد.

در سال 2019، هوآوی و هایک ویژن در لیست کنترل صادرات ایالات متحده قرار گرفتند که فروش کالا و فناوری توسط تامین کنندگان آمریکایی به این شرکت ها را بدون دریافت مجوز ممنوع می کند. در سال 2020، کمیسیون ارتباطات فدرال هواوی و زد تی ای را به عنوان یک تهدید امنیت ملی برای شبکه های ارتباطی ایالات متحده شناسایی کرد و به همین دلیل، شرکت های آمریکایی از استفاده از برنامه 8.3 میلیارد دلاری دولت برای خرید تجهیزات از این شرکت ها منع شدند.

کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال، برندان کار، گفت: این پیشنهاد تضمین می‌کند که آزمایشگاه‌های آزمایش و نهادهای صدور گواهینامه که تأیید می‌کنند دستگاه‌های الکترونیکی الزامات FCC را برآورده می‌کنند، بازیکنان قابل اعتمادی هستند که کمیسیون می‌تواند به آنها اعتماد کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.