افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

اگر نمی خواهید به نظرات دیگران اهمیت دهید این کارها را انجام دهید.

  • کد خبر : 22426
اگر نمی خواهید به نظرات دیگران اهمیت دهید این کارها را انجام دهید.

آیا همیشه نگران این هستید که مردم در مورد شما چه فکری می کنند؟ آیا بیش از حد به نظرات دیگران اهمیت می دهید؟ آیا احساس می کنید مردم شما را قضاوت می کنند و فکر می کنند زشت، دست و پا چلفتی یا عجیب و غریب هستید؟ ممکن است فکر کنید که نظر دیگران […]

آیا همیشه نگران این هستید که مردم در مورد شما چه فکری می کنند؟ آیا بیش از حد به نظرات دیگران اهمیت می دهید؟ آیا احساس می کنید مردم شما را قضاوت می کنند و فکر می کنند زشت، دست و پا چلفتی یا عجیب و غریب هستید؟ ممکن است فکر کنید که نظر دیگران به مدل مو، لباس یا صورت شما مربوط می شود و به همین دلیل است که هر نیم ساعت یک بار در آینه حمام به خود نگاه می کنید، حتی اگر ایرادی نداشته باشد، روح کمال گرا شما را پیدا خواهد کرد. یک عیب در ظاهر شما . . گاهی اوقات از چیزهایی که گفته اید یا نگفته اید پشیمان می شوید و مکالمات را در ذهن خود تکرار می کنید و نگران این هستید که مردم در مورد شما چه فکری می کنند. اگر نگرانی در مورد نظرات دیگران برای شما مشکلی جدی شده است، پس باید این مقاله اسمارتک نیوز را بخوانید و با ترفندهای مقابله با این مشکل آشنا شوید.

آیا همه چیز در ذهن شماست؟

واقعیت این است که بیشتر مردم بیشتر از دیگران بر روی خود و زندگی شخصی خود متمرکز هستند. اگر با یک فرد جدید مکالمه ناخوشایندی داشتید یا پایتان روی پله ها لیز خورد، احتمالاً شما هستید که این موقعیت ها را بارها و بارها در ذهن خود تکرار می کنید و احساس شرم می کنید. دیگران چیزهای بسیار مهمتری برای نگرانی و فکر کردن دارند و خاطره آنها از موقعیت ناخوشایند شما زودتر از آنچه فکر می کنید محو می شود. شاید وقتی در آینه نگاه می کنید، پوست بسیار بد، موهای چرب و لباس های زشت را ببینید، اما مطمئناً هیچکس متوجه این مشکلات نشده است.

اگر نمی خواهید به نظرات دیگران اهمیت دهید این کارها را انجام دهید.

نگران نظرات دیگران نباش

مردم شما را به عنوان یک فرد کامل می بینند، نه مجموعه ای از جزئیات. و مطمئن باشید که این فرد مجرد بسیار زیباتر از آن چیزی است که فکر می کنید، به شرطی که دیگر به نظرات دیگران اهمیت ندهید. تنها در این حالت است که می توانید بهترین استفاده را از لحظه ها ببرید و لذت زندگی را درک کنید. لبخند واقعی، زبان بدن آرام، نحوه بیان احساسات و حتی حضور شما می تواند زیبایی واقعی شما را نشان دهد. اینها چیزهایی است که مردم در شما می بینند و تحسین می کنند، نه یک جوش روی صورت یا موهای بد حالت داده شده. وقتی واقعیت خود را به دیگران نشان می‌دهید، تمرکز شما روی طرف مقابل، خود گفتگو و فضای آن خواهد بود، نه اینکه چگونه خود را در چشم دیگران می‌بینید و سخنان شما چگونه درک می‌شود.

البته رسیدن به این مرحله برای افرادی که به نظرات دیگران اهمیت می دهند نیاز به تلاش دارد زیرا مدت هاست شخصیت واقعی خود را پنهان کرده و از بیان احساسات، نیازها و افکار واقعی خود اجتناب می کنند. آنها سعی کرده اند خود را دیگران نشان دهند تا در جامعه جایگاهی داشته باشند و در بین مردم پذیرفته شوند. درونگرا بودن باعث می شود احساس متفاوتی نسبت به مردم داشته باشید و اگر ذهن درونگرا خود را با این ترس ها، تردیدها و ناامنی ها پر کنید، هرگز نمی توانید حضور موفقی در جامعه داشته باشید.

اگر نمی خواهید به نظرات دیگران اهمیت دهید این کارها را انجام دهید.

استفاده از کمال گرایی به عنوان سپر

بسیاری از افراد درونگرا از درونگرا بودن خجالت می کشند و سعی می کنند کمبود «شخصیت اجتماعی» خود را با کمال گرایی جبران کنند. اما کمال به معنای واقعی کلمه هرگز وجود ندارد و همیشه یک نقص وجود دارد که این افراد را نگران می کند. اگر این ذهن ترسناک کنترل زندگی شما را در دست بگیرد، همیشه نگران آنچه گفته اید یا انجام داده اید خواهید بود. اما شما یک انتخاب دارید و می توانید کنترل ذهن خود را به دست بگیرید، زندگی شما انعکاسی از آنچه در ذهن خود قرار داده اید است. هر چیزی که باور دارید به واقعیت ذهن شما تبدیل می شود و این واقعیت در زندگی شما منعکس می شود. پس ابتدا باید باورهای درست را در ذهن خود بکارید و آنها را پرورش دهید.

ریشه مشکل کجاست؟

در حال حاضر چه باورهایی زندگی شما را کنترل می کنند؟ چه افکاری ذهن شما را تغذیه می کند؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که نظر دیگران برایتان بسیار مهم و حیاتی است، باید بگوییم که علف های هرز در ذهن شما رشد کرده است. این علف های هرز به شما می گویند که شما به اندازه کافی جذاب، به اندازه کافی باهوش، به اندازه کافی اعتماد به نفس، به اندازه کافی جالب و به دور از “عالی” نیستید. در نتیجه، تمام دلایل لازم برای ترس، شک و قضاوت در مورد خود را به دست می آورید. بیرون کشیدن این علف های هرز کار ساده ای نیست، این باورها سال هاست که در ذهن شما رشد کرده و ریشه دوانده اند و احتمالاً به رشد خود ادامه خواهند داد، اما تنها در صورتی به رشد و زندگی خود ادامه می دهند که به آنها ایمان داشته باشید و با باورهای محدود کننده خود، آنها را تغذیه کنید. . وقتی این باورهای منفی را رها کنید، به تدریج ضعیف می شوند و در نهایت به طور کامل ناپدید می شوند.

اگر نمی خواهید به نظرات دیگران اهمیت دهید این کارها را انجام دهید.

همزمان با حذف باورهای منفی، می توانید باورهای جدیدی را در ذهن خود بکارید، باورهایی که به شما قدرت می بخشد و توانایی شما را برای پذیرش و درک جامعه افزایش می دهد. بدیهی است که این فرآیندها یک شبه اتفاق نمی افتد و نتیجه تلاش مستمر شما خواهد بود. اما چگونه باید چنین تلاشی کرد تا به نتیجه رسید؟

گام یک: علف های هرز

برای تضعیف باورهای منفی و محدود کننده، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چه افکار و باورهایی دارید که باعث می شود نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید؟
  • این افکار چه احساساتی را در شما برمی انگیزد؟
  • این افکار چه تاثیری بر زندگی، تصمیمات و رفتار شما دارند؟
  • آیا دوست دارید به این افکار و ایده ها ادامه دهید یا از شر آنها خلاص شوید؟ (در اینجا شانس شما برای ضعیف کردن و ریشه کن کردن این علف های هرز است.)

مرحله دوم: کاشتن افکار مثبت

همزمان با تضعیف افکار منفی و محدود کننده، سعی کنید افکار قدرتمند و احساسات مثبت را در ذهن خود پرورش دهید، این کار را با پرسیدن سوالات زیر از خود انجام دهید:

  • چه افکار یا ایده های توانمندی می تواند جایگزین افکار محدود کننده و منفی شود؟
  • این باور و فکر انرژی بخش چه احساسی در شما ایجاد می کند؟
  • این فکر چه تاثیری بر زندگی، تصمیمات و رفتار شما دارد؟
  • آیا امروز می توانید کاری برای ارج نهادن به این باور جدید انجام دهید؟

فرآیند کاشت باورهای مثبت و جدید می تواند در ابتدا دشوار و حتی نادرست به نظر برسد زیرا ذهن منفی شما در برابر تغییرات مقاومت می کند و سعی می کند شما را محدود کند. اما شما به راحتی می توانید این مرحله را پشت سر بگذارید، هر چه بیشتر از شر افکار قدیمی و محدود کننده خلاص شوید، فضای بیشتری برای کاشت افکار جدید و مثبت در ذهن شما وجود دارد و قادر خواهید بود ذهن خود را دوباره برنامه ریزی کنید. به این ترتیب می توانید زندگی جدید و ایده آل خود را شروع کنید و به جای اینکه منتظر تغییر اوضاع باشید، آن را آنطور که می خواهید بسازید، اینجاست که معجزه واقعی رخ می دهد و زندگی جنبه زیبای خود را به شما نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=22426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.