افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

اگر میگرن شما را اذیت می کند، آن را با این روش گیاهی درمان کنید.

  • کد خبر : 115601
اگر میگرن شما را اذیت می کند، آن را با این روش گیاهی درمان کنید.

وقتی سردرد به فرد حمله می کند، باید در طول روز کارهای ساده ای انجام دهد که نیاز به تمرکز زیادی ندارد یا به پیاده روی برود و هوای تازه وارد ریه هایش شود. بهترین درمان ایجاد مقاومت فیزیکی در بدن از طریق تغذیه سالم، ورزش و افکار مثبت و سازنده است. صبحانه افرادی که […]

وقتی سردرد به فرد حمله می کند، باید در طول روز کارهای ساده ای انجام دهد که نیاز به تمرکز زیادی ندارد یا به پیاده روی برود و هوای تازه وارد ریه هایش شود. بهترین درمان ایجاد مقاومت فیزیکی در بدن از طریق تغذیه سالم، ورزش و افکار مثبت و سازنده است.

صبحانه افرادی که از میگرن رنج می برند باید حاوی میوه های تازه و خشک باشد. ناهار باید عمدتاً از غذاهای پروتئینی تشکیل شود. غذاهای نشاسته ای مانند نان سبوس دار، غلات، برنج یا سیب زمینی باید همراه با سالاد خام در هنگام شام مصرف شوند.

از ادویه جات، گوجه فرنگی، شیر ترش و غذاهای چرب خودداری شود. نوشیدن یک لیوان آب (در زمستان آب گرم و در زمستان آب سرد) مخلوط با یک قاشق چای خوری عسل در ابتدای صبح، درمان خوبی برای میگرن محسوب می شود.

طبق تحقیقات، استفاده از پودر گیاه Tanastum parthenium در درمان میگرن موثر است. این گیاه نوعی گل داوودی از خانواده کاسنی است که به طور سنتی در درمان میگرن استفاده می شده است. میوه گشنیز در منابع پزشکی ایران باستان به عنوان گیاهی موثر در درمان سردرد معرفی شده است.

اثرات ضد درد، ضد التهابی و کاهش خواب گشنیز در بسیاری از مطالعات حیوانی و انسانی در مقایسه با سایر داروها مانند مورفین و آسپرین تایید شده است. وجود موادی مانند لینالول در گشنیز اثرات ضد درد و ضد التهابی ایجاد می کند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که این گیاه باعث کاهش تولید اسید نیتریک و افزایش نوراپی نفرین و سروتونین و در نتیجه کاهش درد می شود.

سنبل الطیب و بادرنجبویه از جمله گیاهانی هستند که برای درمان اختلالات خواب، افسردگی، استرس، اضطراب، میگرن و … استفاده می شوند. در ایران از ترکیب این دو گیاه به عنوان جوشانده برای درمان سردرد و میگرن استفاده می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.