افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

اگر من به جای قلعهنوی بودم نسل فوتبال را عوض می کردم

  • کد خبر : 175676
اگر من به جای قلعهنوی بودم نسل فوتبال را عوض می کردم

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، محسن بیاتی نیا درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام ملت های آسیا اظهار داشت: کارشناسان مختلف نظرات و نقطه نظرات زیادی را درباره این بازی ها مطرح کرده اند اما به نظر من یک یکی از مشکلات اصلی ما در این بازی ها به دوران تیم […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، محسن بیاتی نیا درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام ملت های آسیا اظهار داشت: کارشناسان مختلف نظرات و نقطه نظرات زیادی را درباره این بازی ها مطرح کرده اند اما به نظر من یک یکی از مشکلات اصلی ما در این بازی ها به دوران تیم ملی برمی گردد که باید بر آن تاکید و توجه شود.

وی ادامه داد: این یک واقعیت است که تیم ملی از نظر ساختار سنی با مشکل مواجه است. قبل از جام جهانی و جام ملت های آسیا باید فکر می کردند که چه تدابیری برای اصلاح شرایط باید انجام شود. امروز در تیم های مطرح اروپایی بازیکنانی داریم که در تیم ملی از آنها استفاده می کنیم، اما اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، دیگر نباید انتظار داشته باشیم که در تیم های بزرگ دنیا لژیونر داشته باشیم.

مهاجم سابق تیم های پاس و استقلال گفت: نمی شود همه چیز را یکدفعه تغییر داد و این کارها زمان می برد اما اگر در این مسابقات جوان سازی در دستور کار قرار می گرفت خیلی خوب بود.

ملی پوش اسبق کشورمان تاکید کرد: امیدوارم سران فوتبال ما درس خوبی از این بازی ها بگیرند، چیزی جز فوتبال پویا و لیگی برای ما باقی نمی ماند و اگر با این وضعیت ادامه دهیم چیزی از فوتبال ما باقی نمی ماند. . در چند سال آینده زیرا کارخانه پخش ما در شرف تعطیلی است. اگر این اتفاق بیفتد همه چیز تمام می شود و هیچ فوتبالی به معنای واقعی نخواهیم دید. باید لیگ را دید و برای پویایی آن تلاش کرد.

بیاتی نیا یادآور شد: باید ببینیم متولیان به دنبال چه هستند، اگر می خواهیم قهرمان شویم بحث جداست و اگر می خواهیم در مسیر حرفه ای پیش برویم فضای دیگری لازم است. امیدوارم تیم فوتبال ایران هم مثل هر ایرانی دیگری در جام ملت های آسیا نتایج قابل قبولی کسب کند و قهرمان شود اما همیشه به آرزوهای ما نمی رسد و باید با درایت و فکر عمل کنیم. باید ببینیم کارهایی که انجام داده‌ایم تا چه اندازه با آرمان‌ها و خواسته‌های ما مطابقت دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید ببینیم سایر کشورهای آسیایی چه می کنند، گفت: به رشد و توسعه فوتبال آسیا در سال های اخیر نگاه کنید، مسیر کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و برخی دیگر از کشورها چگونه است و چه تدارکات و برنامه هایی برای فوتبالشان در نظر گرفته اند. از طرف دیگر باید ببینیم چه کرده ایم؟ آیا این فعالیت ها سازگار هستند؟

ملی پوش اسبق کشورمان خاطرنشان کرد: وقتی وارد مسابقاتی مثل جام ملت های آسیا می شویم باید همه مسائل و نکات ریز و درشت را در نظر بگیریم. یکی از مسائل مهم در این بازی ها گل نخوردن است و این خیلی مهم است. در مورد تیم ملی می توان گفت در فاز هجومی با تیم های اروپایی برابری می کنیم اما از نظر دفاعی یک تیم آسیایی هستیم. واقعیت این است که اگر در دیدارهای پیش رو به خصوص در مسابقات مهم گل بزنیم، کارمان بسیار سخت می شود و این موضوعی است که ملی پوشان باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: اکنون در آسیا تیم هایی مانند ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان به نوعی فراتر از قاره کهن به حساب می آیند. وقتی عربستان یک چهره سرشناس به نام مانچینی را به خدمت می گیرد یعنی به دنبال تغییر ساختارهای فوتبال ملی خود است و این نکته مهمی است که نباید از آن غافل شد. ما در آسیا رقبای سرسختی داریم که برای قهرمانی باید با آنها بجنگیم که کار ساده ای نیست اما امیدوارم در جام ملت های آسیا موفق باشیم.

بیاتی نیا تصریح کرد: اگر جای امیر قلعه نویی بودم اگر حذفم می کردند نسل فوتبال ایران را عوض می کردم. واقعیت این است که نباید از او انتظار معجزه داشت. باید یک بار برای همیشه بفهمیم که هیچ موفقیتی بدون حوصله و برنامه ریزی به دست نمی آید اما برای تیم ملی فوتبال کشورم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم به اهدافش برسد.

گفتنی است، تیم فوتبال ایران در هجدهمین دوره مسابقات جام ملت های آسیا با تیم های هنگ کنگ، امارات و فلسطین همگروه است. شاگردان امیرقلانوی در اولین دیدار خود یکشنبه 24 دی از ساعت 21 به مصاف فلسطین می روند، در دومین دیدار روز جمعه 8 دی ماه ساعت 21 به مصاف هنگ کنگ می روند و روز سه شنبه 3 تا بهمن ماه در ساعت 21 به مصاف هنگ کنگ می روند. سومین و آخرین دیدار مرحله یک گروه از ساعت 18:30 به مصاف امارات می رود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.