افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
7

اگر فکر می کنید دنیا به پایان رسیده است، این 10 نکته را بررسی کنید

  • کد خبر : 20354
اگر فکر می کنید دنیا به پایان رسیده است، این 10 نکته را بررسی کنید

تجربه روزهای سخت و ناامیدکننده برای همه افراد روی کره زمین آشناست. همه ما روزهایی را داشتیم که احساس می کردیم در شرایط بحرانی و سختی قرار داریم. یادت هست چند بار به خودت گفتی: این آخر خط است؟ در این لحظات احساس ناتوانی و ناامیدی تمام سلول های بدن را فرا می گیرد، گویی […]

تجربه روزهای سخت و ناامیدکننده برای همه افراد روی کره زمین آشناست. همه ما روزهایی را داشتیم که احساس می کردیم در شرایط بحرانی و سختی قرار داریم. یادت هست چند بار به خودت گفتی: این آخر خط است؟

در این لحظات احساس ناتوانی و ناامیدی تمام سلول های بدن را فرا می گیرد، گویی همه دنیا بر علیه شماست. مدام از خود می‌پرسی: چه کرده‌ام که مستحق این همه سختی‌ها و مشکلات هستم؟ شاید اولین بار در شانزده سالگی، زمانی که معشوق دوران کودکی تان شخص دیگری را انتخاب کرد، احساس کردید دنیا روی سرتان فرو ریخته است، اما بعد از چندین سال متوجه شدید که این احتمالاً کوچکترین چالشی است که با آن روبرو شده اید. اما در سن 16 سالگی به نظر می رسید که دنیا به پایان رسیده است.

وقتی عشقت تو را ترک می کند یا لحظه ای که فرزندانت آنقدر بزرگ شده اند که تصمیم می گیرند از پس خودشان برآیند و مستقل زندگی کنند. آنها فقط نمونه هایی از آن لحظات حساس هستند که در آن احساس می کنید دنیا در حال پایان است و دیگر مجبور نیستید زندگی کنید. در واقع، مشکلاتی مانند از دست دادن شغل، شکست در کسب و کاری که همیشه آرزویش را داشتید، یا حتی از دست دادن شخصی که عاشقانه دوستش داشتید، برخی از بدترین احساساتی هستند که یک فرد می تواند در زندگی خود تجربه کند. مردم در سراسر جهان با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

اما خبر خوب این است که وقتی اتفاقات تلخ و سختی رخ می دهد، مردم ماهیت خود را دوباره ارزیابی می کنند و این بسیار مهم است. زیرا در همین لحظه می توانیم بفهمیم که دقیقاً از زندگی چه می خواهیم. در واقع این شرایط سخت ما را در طول زندگی متحول و تقویت می کند و در عین حال ما را مصمم و انعطاف پذیری ما را افزایش می دهد; زندگی اغلب برای ما معنا و مفهوم جدیدی پیدا کرده است و در نهایت این نگرش و درک عمیق می تواند ما را در جهت رسیدن به اهدافمان راهنمایی کند.

انعکاس و افکار عمیق بلافاصله پس از تاثیر اولیه اتفاق افتاد و شکل گرفت. با این حال، افراد زیادی هستند که برای مدت طولانی درگیر احساسات و عواطف منفی فاز اول می‌شوند. به یاد داشته باشید که بدون آگاهی دوره سوگواری شما بسیار طولانی تر خواهد بود.

افراد با تجربه چندین ساله و البته آزمون ها، اشتباهات و چالش هایی که در زندگی از سر گذرانده اند، بینش عمیق تری در حل مشکلات و مشکلات دارند و در این مقاله سعی داریم به شما هموطنان دی جی عزیز بگوییم اگر درست است. اکنون و یا حتی برای یک بار هم که درگیر مشکلات و مشکلات زندگی شده اید به جای اینکه احساس ناامیدی کنید، به یاد داشته باشید که وضعیت هر لحظه ممکن است بهبود یابد، پس هرگز تسلیم نشوید. ما همچنین اینجا هستیم تا در روزهای پر چالش زندگی به شما یادآوری کنیم که همه چیز همیشه یکسان نیست، اما موانع می توانند پله ای برای موفقیت و صعود از آن شوند، پس با ما همراه باشید.

اگر فکر می کنید دنیا به پایان رسیده است 2

1- ایشالا این هم بشه!

گاهی اوقات، درست زمانی که با چالش‌های سخت و طاقت‌فرسا زندگی مواجه می‌شویم، کاملاً فراموش می‌کنیم که این موانع نیز از بین خواهند رفت، زیرا زندگی دائماً در حال تغییر است و هیچ موقعیتی برای همیشه باقی نخواهد ماند. از ویژگی های زندگی است.

یک لحظه به فصل ها توجه کنید، هیچ کدام برای همیشه ماندگار نیستند و مدام تغییر می کنند. همانطور که فصل ها یکی پس از دیگری تغییر می کنند، شرایط شما ابدی نیست و تغییر خواهد کرد. وضعیتی که اکنون تجربه می کنید، حتی احساسات شما نیز در طول زمان تغییر می کند.

2- خوبی های زندگی را به خاطر بسپارید

فکر کردن بیش از حد به چیزهایی که دوست ندارید باعث می شود لحظاتی را خلق کنید که احساس کنید زندگی به پایان رسیده است و این با در نظر گرفتن مشکلات و موانع زندگی شما را چندین بار احساس ناامیدی و از دست دادن می کند. به علاوه. لحظه ای ذهن خود را بر روی چیزهای مثبت و خوب زندگی متمرکز کنید و بلافاصله شاهد بهبود روحیه خود خواهید بود. بر نعمت ها و چیزهایی که در زندگی برایشان سپاسگزار هستید تمرکز کنید. این شرایط و وضعیت ذهنی شما را تغییر می دهد و در نهایت فرصت ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود را خواهید داشت.

3- طبیعت آرامش را برای شما به ارمغان می آورد

وقتی به طور مداوم سعی می کنید زمانی را در طبیعت بگذرانید، در واقع به خود اجازه می دهید انرژی طبیعت را جذب کرده و سطح انرژی مثبت خود را افزایش دهید. احساس سرزندگی و سبکی که فرد پس از قرار گرفتن در محیط سبز دارد به دلیل انرژی بسیار بالایی است که در آن وجود دارد. بنابراین، اگر احساس می کنید با چالش سختی روبرو هستید و احساسات منفی شما را احاطه کرده است، توصیه ما این است که دقایقی را در دامان طبیعت بگذرانید و تأثیر شگفت انگیز آن را بر روحیه خود مشاهده کنید.

این کار اضطراب، استرس و افسردگی شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.

اگر فکر می کنید دنیا به پایان رسیده است 3

4- به یاد داشته باشید که شما نویسنده سرنوشت خود هستید

وقتی جملات منفی مانند «من به آخر خط رسیده ام» یا «دنیا به پایان رسیده» را تکرار می کنید، ناامیدی و ناامیدی را در ضمیر ناخودآگاه خود ایجاد می کنید. ممکن است شما کنترلی بر رویدادها نداشته باشید، اما قطعاً مسئول نحوه پاسخگویی به آنها هستید، بنابراین سرنوشت در دستان شماست.

گذشته را نمی توان تغییر داد، اما لحظه ای که این جمله را درک کنید، برای شما نقطه عطفی خواهد بود که بدانید از آن به بعد، می توانید آن را کاملاً به میل خود تغییر دهید. نکته مهم در این قسمت این است که از احساسات خود آگاه باشید و دقیقا بدانید چه می خواهید. سپس روی فصل بعدی زندگی خود تمرکز کنید و آن را به بهترین شکل ممکن بازنویسی کنید.

اگر فکر می کنید دنیا به پایان رسیده است 4

5- الماس و سختی با هم معنا پیدا می کنند

همانطور که یک الماس تحت فشار و ناملایمات زیاد شکل می گیرد، شادی و موفقیت نیز با عبور از چالش های زندگی معنا پیدا می کند. مهم نیست اکنون چقدر سختی ها را تحمل می کنید، می توانید از زیبایی ها و موفقیت های بسیاری در آینده لذت ببرید، پس هرگز ناامید نشوید. خود را مانند یک الماس ببینید. بدانید که میزان سختی هایی که اکنون متحمل می شوید واقعاً زندگی شما را در آینده درخشان می کند.

6- وقتی یک فصل تمام می شود، یک فصل جدید شروع می شود

احساس بستن همه درها به روی یک شخص قطعا یکی از بدترین تجربه های زندگی هر کسی است. وقتی می بینی آرزویی که سال ها زحمت کشیدی و با تمام وجودت آرزویش را داشتی دیگر مال تو نیست، در یک لحظه حس پایان دنیا را بر می انگیزد.

اما به یاد داشته باشید که برای اینکه همه چیز خوب و شگفت انگیز در زندگی شما شروع شود، فصل قبل باید به پایان برسد. اگر مدام به گذشته و فصول گذشته نگاه کنید، فرصت شروع دوباره و زیباتر شدن را از دست خواهید داد. وقتی تمرکز خود را روی درهای بسته متوقف کنید، احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

اگر فکر می کنید دنیا به پایان رسیده است 57- هر روز فرصتی است برای شروع دوباره

در طول هر دوره حساس زندگی، روزهایی وجود دارد که ما نامطلوب ترین احساسات را تجربه می کنیم. جوری که احساس می کنیم هیچ چیز درست پیش نرفته است و به نظر می رسد همه چیز رو به پایین است. هر چه بیشتر سعی کنیم موقعیت های بد را فراموش کنیم، بیشتر جلوی چشممان ظاهر می شوند.

نور همراه با تاریکی معنا پیدا می کند، پس باید بپذیریم که این روزها نیز بخشی از زندگی همه انسان هاست. به عبارت دیگر، اگر روزهای خوب خوشی را می خواهیم، ​​باید روزهای نه چندان خوب را نیز بپذیریم. اگر در روزهای تاریک این زندگی هستید، به یاد داشته باشید که فردا روز دیگری است و همه چیز می تواند کاملاً تغییر کند، همانطور که شما می خواهید.

8- هرگز تم را سفارشی نکنید

مسائلی در زندگی وجود دارد که مستقیماً به شخص ما مربوط می شود، بنابراین ممکن است شما همه چیز را به خودتان نسبت دهید و در واقع خودتان را عامل هر اتفاق بد و منفی در زندگی بدانید و حتی فکر کنید که بدشانسی زیادی دارید. . . . اما این فقط باعث می شود که بیشتر در افکار و احساسات منفی غرق شوید و اگر به تغذیه آن ادامه دهید به نقطه ای خواهید رسید که فقط افسردگی مطلق وجود دارد، پس همین الان کار را شروع کنید.

اگر شما هم مدام خودتان را سرزنش می کنید، چرا این اتفاقات بد همیشه فقط برای من رخ می دهد؟ من تضمین می کنم که برای مدت طولانی کاری برای بهبود وضعیت انجام نخواهید داد. این کلمه همیشه باعث می شود ضمیر ناخودآگاه شما بپذیرد که هنوز هیچ اتفاق خوبی برای شما نیفتاده است. بنابراین در هر شرایطی فقط به دنبال نکات منفی باشید تا برایتان پر رنگ شود. این یعنی منفی گرایی و افسردگی بیشتر! درعوض به نیمه پر لیوان نگاه کنید و در باتلاق افکار منفی نپرید.

9. بخشش به شما اجازه شفا می دهد

بخشش اغلب به معنای رها کردن یک زنجیره کاذب منفی است. درست زمانی که سعی می کنیم کسی را نبخشیم، فکر می کنیم دیگران را به خاطر اشتباهی که انجام داده اند مجازات می کنیم، اما حقیقت این است که تنها کسانی که مجازات می شوند خودمان هستیم! زیرا نبخشیدن تنها درد ما را بیشتر و بیشتر می کند.

اگر فکر می کنید دنیا به پایان رسیده است 6

مانند نلسون ماندلا می گوید:

خشم مانند نوشیدن زهر است که امیدواریم دشمنان خود را بکشیم.

ماندلا احتمالاً در طول زندگی خود نیز نسبت به مسائل مختلف خشم زیادی احساس می کرد، اما همیشه قدرت بخشش را می دانست.

بخشیدن یک شخص به معنای تصدیق کاری نیست که با شما انجام داده است، بلکه موقعیتی است که به شما کمک می کند خود را از خشم رها کنید. با این کار خود را از منجلاب احساسات منفی نجات می دهید و آرامش را به زندگی شخصیت خود باز می گردانید.

10- چالش را نعمت ببینید

وقتی صحبت از سختی ها و بن بست های زندگی به میان می آید، به هیچ وجه نعمت به نظر نمی رسد، اما درست زمانی که مدت زیادی از وقوع یک موقعیت بحرانی می گذرد، با نگاهی به موقعیت قبلی و بررسی جوانب آن، می فهمیم که تجربه چنین بحرانی چه نعمتی به ما داده شده است. دانستن اینکه تحمل سختی ثواب دارد، تحمل شرایط سخت را برای ما کمی آسان می کند.

مواجهه با چالش‌های سختی مانند: از دست دادن عزیزان، از دست دادن دارایی‌ها و حتی جدایی‌هایی مانند طلاق، درس‌های زیادی به شما می‌دهد و به لطف آن‌ها شاهد تغییر در مسیرهای اساسی زندگی‌تان خواهید بود. تا در نتیجه چنین چالش هایی بتوان بهترین تغییرات را ایجاد کرد.

اگر فکر می کنید دنیا به پایان رسیده است 7

داشتن این دیدگاه ناخودآگاه به شما کمک می کند دفعه بعد که با چالش جدیدی در زندگی مواجه شدید، آن را هدیه ای ارزشمند بدانید و به روند زندگی اعتماد کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که هر چقدر هم که شرایط در حال حاضر بد و ناخوشایند باشد، نعمتی در آن وجود دارد که اکنون قادر به تشخیص آن نیستید. زمانی که وقتش برسد، حتماً حکمت او را خواهید فهمید. ایمان داشته باشید که همه چیز در بهترین زمان ممکن برای شما اتفاق خواهد افتاد.

در نهایت، بدانید که احساساتی مانند درماندگی و ناامیدی با گذشت زمان از بین می رود و شما مقصر احساسات بدی نیستید. دنبا به پایان نرسیده است، اما این تازه نقطه شروع است. اول از همه روی خواسته ها و شرایط تمرکز کنید و کمی تأمل کنید. فکر کردن به چیزهایی که نمی‌خواهیم بسیار آسان‌تر از فکر کردن به چیزهایی است که می‌خواهیم. تمام حواس خود را به خواسته های خود معطوف کنید زیرا اگر روی مسائل و اتفاقات ناخواسته تمرکز کنید تا مدت ها درگیر احساسات منفی خواهید شد و زندگی برای شما جریان نخواهد داشت. از این به بعد، روی چیزهایی که می خواهید تمرکز کنید و به یاد داشته باشید که این شما هستید که در نهایت تصمیم می گیرید چه چیزی مهم است و چه چیزی می خواهید در این زندگی به دست آورید.

این مقاله در می 1402 به روز شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.