افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

اژدهای ژاپنی در حال پرواز که دشمن آتش است.

  • کد خبر : 162785
اژدهای ژاپنی در حال پرواز که دشمن آتش است.

تینا مزدکی: دانشمندان اژدهای پرنده ای ساخته اند که برخلاف تصورات کلیشه ای اسطوره ای، می تواند با تف کردن آب از دهانش با آتش مبارزه کند. این جانور که توسط محققان ژاپنی اختراع شده است، می تواند به تیم های آتش نشانی بپیوندد تا آتش های بسیار بزرگ و خطرناک برای انسان ها را […]

تینا مزدکی: دانشمندان اژدهای پرنده ای ساخته اند که برخلاف تصورات کلیشه ای اسطوره ای، می تواند با تف کردن آب از دهانش با آتش مبارزه کند. این جانور که توسط محققان ژاپنی اختراع شده است، می تواند به تیم های آتش نشانی بپیوندد تا آتش های بسیار بزرگ و خطرناک برای انسان ها را خاموش کند. ویدئوی به اشتراک گذاشته شده از ربات نشان می دهد که چگونه یک اژدها برخلاف انتظار می تواند به خاموش کردن آتش کمک کند.

بیشتر بخوانید:

ربات پرنده با طول چهار متر و کنترل از راه دور برای خاموش کردن آتش در ساختمان ها به طور ایمن و کارآمد با نزدیک شدن مستقیم به منابع آتش طراحی شده است. جالب اینجاست که نمونه اولیه این ربات در نشریه Open Science منتشر شده است که به این معنی است که مردم سراسر دنیا می توانند نمونه های اولیه این طرح را بسازند.

کار روی این ربات در سال 2016 آغاز شد و مدت زیادی طول کشید تا طراحی اولیه نهایی شود. همچنین گفته می شود از آن زمان تاکنون 11 محقق در این طرح مشارکت داشته اند. همچنین گفته می شود که محققان با آتش نشانان ژاپنی برای درک نیازها و نوع کمک مورد نیاز آتش نشانان کار کرده اند.

این اولین بار نیست که روباتی از این نوع در جهان به نمایش گذاشته می شود. این اژدهای اطفای حریق پتانسیل خود را در اجلاس جهانی ربات 2021 نشان داد و توانست شعله ای را در فاصله 4 متری خاموش کند. پس از اولین نمایش آن، دانشمندان بر روی مشکلات و نوسانات ربات کار کردند و پیشرفت هایی در زمینه های مختلف از جمله ضد آب و بهبود نازل مورد استفاده برای دفع آب انجام شده است.

اگرچه ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا این اژدها را در دنیای واقعی ببینیم، اما دانشمندان تخمین می زنند که حدود 10 سال طول می کشد تا این ربات در اطفای حریق در دنیای واقعی مستقر شود. گفته شده است که چالش اصلی افزایش برد آن به بیش از 10 متر خواهد بود. توسعه تاکتیک‌های آتش‌نشانی مؤثر متناسب با قابلیت‌های منحصربه‌فرد ربات نیز یکی از جنبه‌های مهم توسعه آینده آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آبنما: هفته خبری

۵۸۳۲۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.