افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
6

اوگن روچکو، خالق Mastodon درباره بودجه و نحوه ساخت ضد توییتر صحبت می کند

  • کد خبر : 10079
اوگن روچکو، خالق Mastodon درباره بودجه و نحوه ساخت ضد توییتر صحبت می کند

یوگن روچکو شش سال پیش در یکی دیگر از افت های توییتر، ایده Mastodon را مطرح کرد و آن را ساخت. توسعه‌دهنده‌ای که قبلاً به نرم‌افزار متن‌باز علاقه‌مند بود و با آن کار می‌کرد، ایده Mastodon را از نسخه‌ای از انجمنی که در دبیرستان ساخته بود دریافت کرد. آن پروژه Zeon Federated نام داشت و […]


یوگن روچکو شش سال پیش در یکی دیگر از افت های توییتر، ایده Mastodon را مطرح کرد و آن را ساخت. توسعه‌دهنده‌ای که قبلاً به نرم‌افزار متن‌باز علاقه‌مند بود و با آن کار می‌کرد، ایده Mastodon را از نسخه‌ای از انجمنی که در دبیرستان ساخته بود دریافت کرد.

آن پروژه Zeon Federated نام داشت و دیگر فعال نیست. در حین توسعه آن، او همچنین پلتفرمی را برای مدیریت سپرده گذاری برای هنرمندان پیرامون سفارشات ساخت و فروخت.

موفقیت Mastodon تا حدودی خالق آن را غافلگیر کرده است. روچکو به‌عنوان یک کاربر قدرتمند رسانه‌های اجتماعی وارد این پروژه نشد، و همچنین تمایلی به اشتراک‌گذاری چیزهای زیادی درباره خودش ندارد. وقتی صحبت کردیم، او از یک مکان نامشخص وارد چت ویدیویی ما شد. او حتی از اینستاگرام هم استفاده نکرده است. اگر هکرهای رشد به ایجاد مخاطب یا درآمد به عنوان یک هدف به خودی خود نگاه کنند، به نظر می رسد Rochko در هنگام توسعه برعکس است.

این هفته با روچکو در مورد روزهای اولیه ماستودون، افزایش اخیر کاربران آن و اینکه چگونه تبلیغات ممکن است در آینده آن نقش داشته باشد صحبت کردیم.


TechCrunch: احتمالاً در شش هفته گذشته رشد قابل توجهی داشته اید. آیا نرخ رشد از اولین روزهای واگذاری به ایلان ماسک سرعت، افزایش یا کاهش داشته است؟ الان چند کاربر و سرور دارید؟

یوگن روچکو: اگر در نمودار به آن نگاه کنید، اخبار خرید توییتر توسط ایلان ماسک افزایش یافت. و زمانی که ماسک اکثر کارمندان توییتر را اخراج کرد، اوج دیگری رخ داد. در حال حاضر کاهش یافته است، اما نرخ بسیار بالاتر از قبل از اکتبر است. ما اکنون 2.5 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر Mastodon، در 8600 سرور داریم.

ما نرخ رشد را نمودار نمی‌کنیم، اما در حال حاضر، دانلود اپلیکیشن‌ها در iOS و اندروید هر کدام حدود 4000 در روز است. بیشترین افزایشی که ما شاهد بودیم زمانی بود که ماسک کارمندان خود را اخراج کرد – ما 149000 بار در اندروید و 235000 بار در iOS داشتیم. طی 90 روز گذشته، اپلیکیشن iOS 1.8 میلیون دانلود داشته است. اندروید ارقام متفاوتی ارائه می دهد، اما در ماه اکتبر، مخاطبان نصب شده برای اپلیکیشن اندروید 53000 دستگاه بوده است. اکنون 907000 دستگاه است.

من نمی توانم در مورد محبوبیت تلفن همراه از رایانه رومیزی اطلاعات زیادی به شما بدهم: من آن را ردیابی نمی کنم. ما برای آن داشبورد نساخته ایم.

«کار اعتدال پسند اتوماسیون نیست. موارد ساده به قدری ساده هستند که حتی اگر شخصی این کار را انجام دهد، فقط چند ثانیه طول می کشد تا آن را انجام دهد. و وقتی پیچیده است، هیچ اتوماسیونی نمی تواند کمک کند. این نیاز به یک انسان دارد که متن موقعیت را بخواند و تماس برقرار کند.» یوگن روچکو

TC: شما می گویید “ما”، اما چند نفر در Mastodon دارید؟

روچکو: من تنها کارمند تمام وقت هستم و بقیه – پنج نفر – در حال حاضر پیمانکار هستند. من به دنبال گسترش تیم تمام وقت هستم و روی برخی از لیست های شغلی کار کرده ام. این یک نوع فرآیند کند است. کاش می توانستم خیلی سریعتر این کار را انجام دهم. اما این یک مرز جدید برای شرکتی است که به مدت شش سال یک سرمایه گذاری یک نفره بوده است. تا الان خوب بوده ولی الان به افراد بیشتری نیاز داریم.

TC: آیا Patreon تنها وسیله نقلیه‌ای است که تاکنون برای تامین مالی آن استفاده کرده‌اید؟

روچکو: Patreon اصلی ترین است. ما یک پلتفرم حمایت مالی سفارشی نیز برای زمانی که یک کسب و کار می خواهد از ما حمایت مالی کند تا در هزینه های Patreon صرفه جویی کند، ایجاد کردیم. ما همچنین امسال یک کمک مالی عمومی از کمیسیون اروپا برای تامین مالی برخی از کارها روی ویژگی ها دریافت کردیم. اما عمدتاً Patreon است.

TC: بنابراین بخش عمده ای از آن از حدود 8500 حامی در آنجا می آید…

روچکو: بله، 31000 دلار در ماه به ارمغان می آورد. این رقم در ماه گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است – ماه گذشته تنها 7000 دلار بود. این تنها دلیلی است که حتی می توانیم به استخدام کارمندان جدید فکر کنیم.

این همان بخش ترسناک اداره یک سازمان غیرانتفاعی بر اساس کمک های مالی است. اگر کمک ها خشک شود من مسئول خودم هستم، اما اگر افراد دیگری را استخدام کنید و کمک ها متوقف شود، ناگهان شما مسئول معیشت دیگران هستید. پیش از این، این مانعی برای استخدام افراد دیگر به عنوان کارمند بوده است.

من فکر می کنم اکنون مقداری بافر وجود دارد، بنابراین می خواهیم چند نفر دیگر را درگیر کنیم.

اوگن روچکو، خالق Mastodon درباره بودجه و نحوه ساخت ضد توییتر توسط اینگرید لوندن صحبت می کند که در ابتدا در TechCrunch منتشر شد.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=10079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.