افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

اوپک پلاس بر رعایت توافق و ارزیابی مستمر بازار تاکید دارد

  • کد خبر : 313796
اوپک پلاس بر رعایت توافق و ارزیابی مستمر بازار تاکید دارد

به گزارش بازار، به نقل از وزارت نفت، پنجاه و پنجمین جلسه کارگروه مشترک وزیران نظارت بر توافق بین تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک (اوپک پلاس) از طریق ویدئو کنفرانس در تاریخ 10 مرداد 1393 (پنجشنبه 20 مرداد) برگزار شد. . . این کارگروه هنگام بررسی داده های تولید نفت خام در ماه مه و ژوئن […]

به گزارش بازار، به نقل از وزارت نفت، پنجاه و پنجمین جلسه کارگروه مشترک وزیران نظارت بر توافق بین تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک (اوپک پلاس) از طریق ویدئو کنفرانس در تاریخ 10 مرداد 1393 (پنجشنبه 20 مرداد) برگزار شد. . .

این کارگروه هنگام بررسی داده های تولید نفت خام در ماه مه و ژوئن 2024 بر پایبندی همه اعضای اوپک پلاس به اعلامیه همکاری تاکید کرد.

کارگروه وزیران برای نظارت بر توافق اوپک پلاس از تعهد عراق، قزاقستان و روسیه برای دستیابی به پایبندی کامل و ارائه طرحی برای جبران نقض سهمیه های تولید تعیین شده برای حجم تولید فراتر از سهمیه ژانویه 2024 استقبال کرد.

در این نشست، اعضایی که در تاریخ 2 ژوئن 2024 در ریاض دیدار کردند، بار دیگر تاکید کردند که روند تسهیل تدریجی کاهش داوطلبانه عرضه نفت ممکن است بسته به شرایط حاکم بر بازار نفت متوقف یا معکوس شود.

اعضای اوپک پلاس (ائتلافی متشکل از تولیدکنندگان عضو و غیراوپک سازمان کشورهای صادرکننده نفت) در سی و هفتمین نشست وزیران ائتلاف توافق کردند که بیشتر کاهش عرضه نفت خود را تا سال 2025 تمدید کنند، اما برای تسهیل کاهش داوطلبانه اضافی. عرضه از هشت کشور از اکتبر سال جاری باز است.

این کشورها علاوه بر تصمیم سی و هفتمین نشست وزیران اوپک پلاس (برای حفظ کاهش تولید روزانه 2 میلیون بشکه ای)، تصمیم گرفتند کاهش داوطلبانه عرضه روزانه یک میلیون و 650 هزار بشکه ای را که در آوریل 2023 اعلام شده بود، تا پایان دسامبر تمدید کنند. 2025.

سی و هفتمین نشست وزرای نفت و انرژی اوپک پلاس در 2 ژوئن (13 ژوئن) از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اما هشت عضو اوپک پلاس که مسئول کاهش داوطلبانه جدید عرضه بودند در ریاض ملاقات کردند و 200000 بشکه اعلام شده خود را در نوامبر 2023 تا پایان افزایش خواهند داد. از سپتامبر 2024، سپس این رقم به تدریج به صورت ماهانه تا سپتامبر 2025 کاهش می یابد تا از ثبات بازار نفت حمایت شود. روند این کاهش عرضه ماهانه بسته به شرایط بازار نفت می تواند متوقف یا معکوس شود.

این کارگروه همچنین بر نظارت مستمر بر پایبندی کشورهای عضو به برنامه کاهش عرضه توافق شده در سی و هفتمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک (ONOMM) در 2 ژوئن 2024 و کاهش داوطلبانه عرضه توسط چندین کشور تاکید کرد. اعضای ائتلاف اوپک پلاس

کارگروه مذکور ضمن ارزیابی دقیق شرایط بازارهای جهانی نفت خام، همانطور که در سی و هفتمین اجلاس وزیران اوپک پلاس تاکید شد، اختیار برگزاری جلسات تکمیلی و در عین حال درخواست برگزاری جلسه کمیته‌های نفت و انرژی را خواهد داشت. . وزرای کشورهای عضو

پنجاه و ششمین نشست کارگروه وزیران برای نظارت بر توافق اوپک پلاس برای 2 اکتبر 2024 (11 مهر 1403) برنامه ریزی شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=313796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.