افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
6

اوپن سی پرو در حال بازپس گیری سهم بازار از بلر؛ حجم تراکنش‌های روزانه از ۲.۷ میلیون دلار فراتر رفت

  • کد خبر : 17892
اوپن سی پرو در حال بازپس گیری سهم بازار از بلر؛  حجم تراکنش‌های روزانه از ۲.۷ میلیون دلار فراتر رفت

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد میزان فروش مجموعه توکن‌های غیرقابل تعویض جمسیس (Gemesis) در OpenSea Pro به قدری افزایش یافته که حجم تراکنش‌های روزانه این پروتکل در تاریخ ۷ آوریل (۱۸ فروردین) از ۲.۷ میلیون دلار فراتر رفته است. اوپن سی پیش از این اعلام کرد که کاربران واجد شرایطی هستند که تا قبل از ۳۱ […]

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد میزان فروش مجموعه توکن‌های غیرقابل تعویض جمسیس (Gemesis) در OpenSea Pro به قدری افزایش یافته که حجم تراکنش‌های روزانه این پروتکل در تاریخ ۷ آوریل (۱۸ فروردین) از ۲.۷ میلیون دلار فراتر رفته است. اوپن سی پیش از این اعلام کرد که کاربران واجد شرایطی هستند که تا قبل از ۳۱ مارس (۱۱ فروردین)، از بازار Gem توکن NFT خرید کرده باشند، می‌توانند تا پیش از ۴ می (۱۴ اردیبهشت) یک توکن NFT رایگان از مجموعه Gemesis دریافت کنند. همزمان شایعاتی نیز مبنی بر اعطای ایردراپ به کاربران اوپن سی پرو پخش شده است که دلیل افزایش حجم این پلتفرم را این ۲ موضوع می‌دانند. این وقایع باعث شده تا بخشی از بازار از دست رفتن اوپن سی در رقابت با پلتفرم بلر احیا شود.

به گزارش ایام‌بی‌کریپتو، پلتفرم مشخصی NFT اوپن سی چند روز پیش از پروتکلی جدید با نام OpenSea Pro رونمایی کرد. این پروتکل برای بازگرداندن مشتری از دست رفته اوپن سی در رقابت با پلتفرم بلر (Blur) ایجاد شده و ظاهرا هم در این کار موفق بوده است. افزایش حجم تراکنش های OpenSea Pro به این معنی است که نقدینگی بیشتر به اکوسیستم اوپن سی سرازیر شده و فعالیت در این بازار افزایش یافته است.

حجم بازاری بازار OpenSea Pro – منبع: Dune Analytics

اوپن سی که در طول بازار در سال ۲۰۲۱، تعداد زیادی از بازار NFTها را در اختیار داشت، با آغاز سال ۲۰۲۳ با رقیب سرسختی به نام بلر (Blur) روبه‌رو شد و بخشی از مشتریان خود را از دست داد. به دنبال این اتفاق، اوپن سی تصمیم گرفت تا نسخه Pro خود را راه‌اندازی کند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، 500 میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!

ثبت نام

با استفاده از OpenSea بسیاری از کاربران، به دلیل شرایط Pro از زمان مشابه این پروتکل با بازار بلر از آن استقبال کرده‌اند، به نظر می‌رسد دلیل اصلی افزایش حجم در این پروتکل، مجموعه Gemesis باشد.

اوپن سی پیش از این اعلام کرد که کاربران واجد شرایطی هستند که تا قبل از ۳۱ مارس (۱۱ فروردین)، از بازار Gem توکن NFT خرید کرده باشند، می‌توانند تا پیش از ۴ می (۱۴ اردیبهشت) یک توکن NFT رایگان از مجموعه Gemesis دریافت کنند.

در زمان نگارش این خبر، کف قیمت NFTهای مجموعه Gemesis حدود 0.0044 واحد اتریوم است. مقدار کف قیمتی از قیمت قبلی 0.07 کاهش یافته است، کاربران همچنان به خرید این مجموعه ادامه می‌دهند. در حال حاضر، ۸۵،۳۰۶ واحد از ۱۸۰،۰۰۰ NFT موجود در این مجموعه می باشد.

میزان NFT مینت شده از مجموعه Gemesis - منبع: Dune Analytics
میزان NFT مینت شده از مجموعه Gemesis – منبع: Dune Analytics

اوپن سی به دنبال بازپس گیری تسلط از دست رفتن خود بر بازار است

به دنبال هجوم کاربران برای NFTهای مجموعه Gemesis، به نظر می‌رساند سهم پلتفرم خرید NF از بازار NFTha کاهش یافته است. بر اساس داده های موجود، در زمان نگارش این خبر میزان کاربران فعال روزانه (DAU) نسخه Pro اوپن سی به 53.2 درصد رسیده است در حالی که این رقم برای چیزی حدود 30 درصد است.

همزمان شایعاتی نیز مبنی بر اعطای ایردراپ به کاربران اوپن سی پرو پخش شده است. این یعنی کاربران در انتظار عرضه توکن بومی صرافی اوپن سی هستند. هر چند که با توجه به قوانین آمریکا این موضوع را به نظر می‌رسد.

شاخص DAU است که تعداد آدرس‌های مشخص به فردی است که با یک برنامه غیرمتمرکز افراد را در نظر می‌گیرند. بر این اساس می‌توان گفت که در حال حاضر می‌توانم در OpenSea Pro فعالیت‌هایی داشته باشم.

سهم پلتفرم‌های تجاری NFT مختلف از بازار
سهم پلتفرم‌های تجاری NFT مختلف از بازار – منبع: Dune Analytics

به نظر می‌رسد روزهای خوب بازار با توجه به عرضه نسخه جدید اوپن سی به پایان رسیده باشد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-04-10 10:33:09

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.