افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

اونس جهانی دلیل اصلی افزایش قیمت ارز در بازار داخلی است

  • کد خبر : 403493
اونس جهانی دلیل اصلی افزایش قیمت ارز در بازار داخلی است

اطلاع رسانی کند صدای بازار سهامرحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش قیمت طلا و ارز در روزهای اخیر اظهار داشت: بیشتر قیمت ارزها به دلیل حباب آنهاست که در حال حاضر به 12 میلیون رسیده است. در حال حاضر با توجه به ایجاد حباب قیمتی در بازار سکه، حراج […]

اطلاع رسانی کند صدای بازار سهامرحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش قیمت طلا و ارز در روزهای اخیر اظهار داشت: بیشتر قیمت ارزها به دلیل حباب آنهاست که در حال حاضر به 12 میلیون رسیده است. در حال حاضر با توجه به ایجاد حباب قیمتی در بازار سکه، حراج سکه توسط بانک مرکزی می تواند به کاهش حباب کمک کند.

زارع با اشاره به جنبه های روانی نوسانات قیمت در بازار طلا و ارز افزود: حباب های قیمتی در بازار طلا و ارز بیشتر روانی است تا اقتصادی و ناشی از عوامل متعدد سیاسی و امنیتی در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: البته این تغییر قیمت با تلاطم سال های اخیر قابل مقایسه نیست و امروز تعداد تغییرات قیمت در بازار ارز به حداقل رسیده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر افزایش ریسک های بین المللی و سیاست های کاهش نرخ بهره آمریکا باعث شده است که نرخ جهانی اونس در ماه های اخیر روند صعودی قابل توجهی را تجربه کند که این امر تاثیر بیشتری بر روی نرخ بهره جهانی داشته است. قیمت اونس طلا و سکه در داخل.

وی در ادامه توضیح داد: در سال های اخیر بازار ارز ما به کوچکترین اظهارنظری واکنش نشان می داد و متلاطم می شد. اما امروزه با وجود بزرگ‌ترین تحولات امنیتی دهه‌های اخیر در منطقه که در ماه‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، تغییرات قیمت‌ها بسیار کمتر بوده و افزایش‌های جزئی پس از چند روز فروکش می‌کند و بازار به آرامش می‌رسد.

زارعی نسبت به آینده بازار ارز کشور ابراز امیدواری کرد: ثبات در بازار ارز نقش اساسی در رونق بخش تولیدی کشور و سایر بازارها دارد. امیدواریم پس از آرام شدن احساسات، ثبات به بازار ارز بازگردد و شاهد اثرات مثبتی بر اقتصاد کشور باشیم.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.