افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

اولین گروه از حجاج ایرانی عازم سرزمین وحی شدند

  • کد خبر : 262688
اولین گروه از حجاج ایرانی عازم سرزمین وحی شدند

به گزارش بازار، صبح امروز (4 اردیبهشت) مراسم بدرقه اولین گروه از حجاج سال 1403 که از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت مدینه منوره حرکت کرده بودند، با حضور حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین امام خمینی (ره) برگزار شد. وال -مسلم سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و […]

به گزارش بازار، صبح امروز (4 اردیبهشت) مراسم بدرقه اولین گروه از حجاج سال 1403 که از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت مدینه منوره حرکت کرده بودند، با حضور حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین امام خمینی (ره) برگزار شد. وال -مسلم سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی. سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان در تهران و چند تن از مسئولان شرکت هواپیمایی بازداشت شدند.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای همه زائران بیت الله الحرام از خداوند متعال دعای خیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب با بیان اینکه شعار حج امسال «با محوریت قرآن، همدلی و اقتدار اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» است، به زائران توصیه کرد: صلح در حرم پیامبر اکرم (ص) را برقرار کنند. مسجد (ص) و مسجد الحرام تلاوت و ختم قرآن.

رهبر حجاج ایرانی در ادامه به بخشی از شعار حج امسال با عنوان همدلی اشاره کرد و از زائران ایرانی خواست با زائران و مسلمانان کشورهای مختلف ارتباط و تعامل خوبی داشته باشند.

وی افزود: مرحوم «شیخ صالح بن عبدالرحمن الحسین» رئیس سابق امور مسجدالحرام و مسجد النبی مدام تاکید می کرد که زائران ایرانی نظم، برنامه ریزی و تعامل خوبی با زائران کشورهای دیگر دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب اقتدار اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم را بخشی دیگر از شعار حج امسال خواند و گفت: زائران باید رویکرد نبوی داشته باشند و برای پیروزی ملت فلسطین بر روی زمین وحی دعا کنند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: پیامبر گرامی اسلام فرموده است: «من سحرگاهم و زمام امور مسلمین را دارم، از آنها خوشحالم و گوش می دهم. به صدای پاها اگر صدای کمک کسی را بشنوی و به کمک او نیای.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امروز مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در سراسر جهان متحدانه از فلسطین حمایت کرده اند و ما باید با هدایت حضرت محمد (ص) و اهل بیت از مردم مظلوم غزه حمایت کنیم. آل بیت (علیه السلام).

وی تصریح کرد: امروز کاروان های امدادی و امدادی بسیاری از ادیان ابراهیمی، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان حامی مردم فلسطین به مرز مصر و غزه رسیده است، اما رژیم صهیونیستی که کودکان را می کشد مانع از ورود این کمک ها به نوار غزه می شود. علیرغم اینکه وجدان معلمان و دانش آموزان آمریکایی نیز می جوشد و از ظلم و ستم بر فلسطینیان دفاع می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین به وصیت حضرت علی (ع) که بر لزوم توجه به همسایه تاکید دارد، اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین امام همه مسلمانان و به فرموده رهبری است. اعلی، حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) محور وحدت جهان اسلام هستند.

وی کشور فلسطین را قلب جهان اسلام دانست و تاکید کرد: خداوند متعال ظالم را مجازات می کند و مظلوم را یاری می دهد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان از زائران بیت الله الحرام عازم مدینه منوره خواست تا به نیابت از ساکنان غزه به پیامبر (ص) سلام کنند و در مسجد الحرام اقامه کنند. -حرام و مسجد النبی(ص) به احترام شهدای غزه و ثواب آن را به ارواح این شهدا تقدیم کنید.

اختصاص ۷۶۵ پرواز رفت و برگشت برای زائران سرزمین وحی
وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: ترکیب دولت و صنعت هوایی و همه نهادهای نظامی، امنیتی، ارتش، انتظامی، نماینده ولی قانونی در امور حج و زیارت و سازمان حج و زیارت و غیره افتخار می کنند.

مهرداد بذرپاش با اشاره به اینکه عملیات سفر عمره پس از وقفه چندین ساله از سر گرفته شده است، گفت: در مجموع 765 پرواز رفت و برگشت در مراسم حج امسال انجام می شود که بر عهده دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی است. ایران. (ایران ایر) و معراج پذیرفته اند.

وی ادامه داد: عملیات انتقال زائران بیت الله الحرام از 21 فرودگاه کشور از جمله ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام می شود و سفارت عربستان در کشورمان نیز خدمات خوبی را ارائه کرده است. مشارکت. در زمینه سفر به سرزمین آخرالزمان.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ترمینال سلام فرودگاه امام (ره) در ماه های آینده آماده انتقال زائران از اربعین حسینی به عراق می شود، ابراز امیدواری کرد که انتقال زائران حج تمتع از امشب آغاز شود. آغاز حرکتی باشد که به آن افتخار خواهیم کرد. گروهی از افراد درگیر آنجا خواهند بود.

بذرپاش با تاکید بر لزوم عبرت گرفتن از تجربیات گذشته برای ارائه خدمات بهتر به زائران گفت: صنعت هوانوردی متشکل از بخش های مختلفی از جمله عملیات خدمه پرواز، مهندسین فنی، حفاظت و پشتیبانی امنیتی، حفاظت پرواز و غیره و نهادهای مختلف است. . در این زمینه با وزارت راهداری همکاری می کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هزاران نفر در صنعت هوانوردی کشور مشغول خدمت هستند، خطاب به کارکنان صنعت هوانوردی افزود: قطعا در ثواب زائران بیت الله الحرام شریک هستید.

سعید چالبری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در آیین بدرقه حجاج سال 1403 گفت: عملیات انتقال زائران از ترمینال امام خمینی (ره) بین المللی فرودگاه امسال برای سومین سال متوالی در حال ساخت است و ترمینال سلام پذیرای 40 درصد زائران در حج آینده است.

وی با بیان اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) پذیرای زائران بیت الله الحرام از 11 استان کشور است، گفت: 237 پرواز از فرودگاه امام (ره) انجام می شود و در مجموع 33 هزار زائر از این فرودگاه عازم سرزمین وحی خواهند شد. .

چلاوری به برخی از خدمات ارائه شده به زائران اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است که این رسالت بزرگ را با سربلندی و موفقیت پشت سر بگذاریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=262688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.