افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

اولین واکنش سوئد به آتش زدن سفارت این کشور در عراق – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 31996
اولین واکنش سوئد به آتش زدن سفارت این کشور در عراق – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه سوئد به حمله شهروندان عراقی به سفارت این کشور در بغداد واکنش نشان داد. در همین راستا، وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد که تمامی کارکنان سفارت ما در بغداد در سلامت کامل به سر می برند و این وزارتخانه به طور منظم با […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه سوئد به حمله شهروندان عراقی به سفارت این کشور در بغداد واکنش نشان داد.

در همین راستا، وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد که تمامی کارکنان سفارت ما در بغداد در سلامت کامل به سر می برند و این وزارتخانه به طور منظم با آنها در تماس است.

وزارت امور خارجه سوئد با صدور بیانیه ای حملات به دیپلمات ها و کارمندان سازمان های بین المللی را محکوم کرد بین المللیوی گفت: مقامات عراقی مسئول حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک و کارکنان آنها هستند.

واکنش وزارت امور خارجه سوئد پس از آن صورت گرفت که حامیان جنبش صدر در عراق صبح پنجشنبه در پی خشم عمومی علیه دولت سوئد، سفارت سوئد در بغداد را به آتش کشیدند و به مقر آن حمله کردند.

حمله به سفارت سوئد در عراق پس از خشم عمومی علیه این کشور زیرا اجازه سوزاندن کتب آسمانی به ویژه قرآن کریم صادر شده است.

این دومین حمله به سفارت سوئد در عراق در کمتر از یک ماه گذشته است. کمتر از یک ماه پیش، زمانی که سوئد مجوز آتش زدن را صادر کرد قرآن قرآن کریم را در آن زمان و در اعتراض به آتش زدن قرآن صادر کرد. صدها تن از هواداران مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر در عراق، شبانه به ساختمان سفارت سوئد در منطقه صالحیه در مرکز بغداد حمله کردند.

حمله عراق به سفارت سوئد در حالی صورت گرفت که روز گذشته وزارت خارجه عراق اعلام کرد قلب حسین وزیر امور خارجه عراق در گفتگوی تلفنی با … توبیاس بیلسترومهمتای سوئدی خود، هدف تهدید به تکرار توهین به قرآن کریم توسط فردی که چندی پیش در مقایسه با آزار و اذیت او درباره حرمت قرآن در سوئد بحث کرد.

قلب حسین با اشاره به خطر چنین اقداماتی. تصادفیاز دولت سوئد خواست تا از بی احترامی مکرر به اماکن مقدس اسلامی جلوگیری کند.

وی بر اهمیت وجود یک موضع بین المللی محکم بر اساس قوانین و آداب و رسوم بین المللی که از بی احترامی و تعرض به ادیان، کتب مقدس و عقاید جلوگیری می کند، تاکید کرد. زیرا چنین اقداماتی در قالب آزادی بیان گنجانده نشده است.

وزیر امور خارجه عراق بر توجه دولت و ملت عراق به ایمنی و سلامت دفاتر دیپلماتیک در بغداد از جمله سفارت سوئد در این کشور تاکید کرد و احترام به آزادی بیان بر اساس موازین قانونی و عدم بی احترامی به مذاهب و آزادی عقیده را مهم دانست.

بجای، توبیاس بیلستروموزیر امور خارجه سوئد نیز از طرف دولت سوئد این اقدام و این گونه اقدامات ضد اسلامی را محکوم کرد. غیر قابل قبول خواندن.

وی تاکید کرد که دولت سوئد به هر حال از این اقدامات حمایت یا تایید نمی کند و خود را موظف به حمایت از سفارت عراق در استکهلم می داند.

از سوی دیگر، هفته گذشته سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود با اشاره به آزار و اذیت معظم له در سوئد گفتند: فردی که قرآن کریم را در سوئد سوزاند با موساد رابطه دارد و هدفش از این اقدام ایجاد تفرقه بین مسلمانان و مسیحیان است.

در 8 جولای، یک شهروند تندرو سوئدی با حمایت مقامات این کشور در مقابل مسجدی در استکهلم، پایتخت سوئد، خودکشی کرد. آزار و اذیت به قرآن کریم احترام می گذاشت. این تندرو در حضور حدود 200 نفر سعی کرد صفحات قرآن کریم را پاره کند و آن را به آتش بکشد. در این در حالی کهحاضران با فریاد الله اکبر به این اقدام موهن اعتراض کردند و فردی قصد داشت به سمت او سنگ پرتاب کند که پلیس جلوی او را گرفت. پیش از این پلیس سوئد اعلام کرده بود که به تظاهرات افرادی که قصد سوزاندن قرآن کریم در مقابل مسجد اصلی شهر استکهلم را در اولین روزهای عید قربان داشتند، مجوز داده است. این اقدام شنیع واکنش های گسترده ای را در پی داشته است.

همزمان، دولت عراق حادثه سوزاندن قرآن در استکهلم، پایتخت سوئد، توسط افراط گرایان را محکوم کرد. در بیانیه دفتر نخست وزیر عراق به نقل از پایه العوادیسخنگوی دولت عراق گفت: دولت عراق سوزاندن قرآن کریم توسط برخی از بیماران روانی را که اغلب توسط افرادی با ذهن و روح بیمار و افراطی انجام می شود و آشکارا و با نفرت تمام ارزش های انسانی را زیر پا می گذارد، به شدت محکوم می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.