افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

اولین واکنش رسمی عراق به تجاوز صبحگاهی آمریکا به خاک این کشور

  • کد خبر : 193956
اولین واکنش رسمی عراق به تجاوز صبحگاهی آمریکا به خاک این کشور

گزارش کردن پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصادی.سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: شهر القائم و مناطق مرزی عراق هدف حملات جنگنده های آمریکایی است. وی خاطرنشان کرد: این حملات در حالی صورت گرفت که عراق به طور جدی در تلاش است تا ثبات در منطقه را تضمین کند. این سخنران گفت: تجاوزات آمریکا نقض […]

گزارش کردن پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصادی.سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: شهر القائم و مناطق مرزی عراق هدف حملات جنگنده های آمریکایی است.

وی خاطرنشان کرد: این حملات در حالی صورت گرفت که عراق به طور جدی در تلاش است تا ثبات در منطقه را تضمین کند.

این سخنران گفت: تجاوزات آمریکا نقض آشکار حاکمیت عراق است و به تلاش های دولت عراق آسیب می زند.

سخنگوی سودان هشدار داد که حملات آمریکا تهدیدی است که عراق و منطقه را به وضعیتی می‌کشاند که سرنوشت آن نامعلوم است و پیامدهای جدی و خطرناکی در پی خواهد داشت.

لازم به ذکر است ساعاتی پیش فرماندهی مرکزی تروریست های آمریکایی مسئولیت حمله مستقیم به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه را بر عهده گرفت.

بیانیه سنتکام ارتش تروریستی ایالات متحده به شرح زیر است:

«نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن انجام دادند.

نیروهای ارتش آمریکا بیش از 85 هدف را با چندین هواپیما از جمله بمب افکن های دوربرد که از ایالات متحده پرواز می کردند، مورد حمله قرار دادند.

“بیش از 125 مهمات دقیق در این حملات هوایی استفاده شد. تاسیساتی که مورد حمله قرار گرفت شامل عملیات فرماندهی و کنترل، ستاد فرماندهی، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها و انبارهای وسایل نقلیه بدون سرنشین (پهپاد) و تاسیسات نظامی بود. زنجیره تامین تجهیزات و مهمات از گروه‌های شبه‌نظامی و حامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به نیروهای آمریکایی حمله می‌کنند و ائتلاف را تسهیل می‌کنند.»

انفجارهای پی در پی در شهر القائم و عکاشات عراق

در شبکه النجبه صدای چندین انفجار مهیب در شهرهای «القائم» و «عکاشات» شنیده شد.

تاکنون خبری از جزئیات این انفجارها و تعداد کشته و زخمی های احتمالی منتشر نشده است.

شبکه عهد عراق نیز با تایید حمله آمریکا به این کشور اعلام کرد که غرب استان الانبار هدف حمله واشنگتن بوده است.

یک مقام عراقی به شبکه النجبه گفت که هدف یک انبار کوچک سلاح سبک در آکاشات در خاک عراق بود.

این شبکه خبری به نقل از منابع خود نیز اعلام کرد که حمله آمریکا به غرب عراق تاکنون تلفات جانی نداشته است.

بایدن: حملات به دستور من انجام شد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در خصوص این حملات گفت: امروز به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که توسط سپاه پاسداران و شبه نظامیان ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی استفاده می شد، حمله کردند.

او گفت: “پاسخ ما از امروز آغاز می شود و در طول زمان ادامه خواهد داشت.”

وی افزود: آمریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر جهان نیست.

وزیر دفاع آمریکا: به هفت پایگاه در عراق و سوریه حمله کردیم

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) اعلام کرد که ارتش آمریکا به دستور رئیس جمهور جو بایدن به هفت پایگاه و تأسیسات از جمله 85 موضع در عراق و سوریه حمله کرد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بعد از ظهر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پس از حمله یکشنبه گذشته به نیروهای آمریکایی و ائتلاف در شمال شرق اردن که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی شد، ارتش آمریکا امروز (جمعه شب به وقت محلی) در به دستور رئیس جمهور بایدن، هفت پایگاه و تأسیسات شامل بیش از 85 هدف در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفت.

رئیس پنتاگون مدعی شد که سپاه و گروه های وابسته به آن از این پایگاه ها برای حمله به نیروهای آمریکایی استفاده می کنند.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: این آغاز پاسخ ماست. رئیس‌جمهور دستور اقدامات بیشتر برای پاسخگویی سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به آن را در مورد حملاتشان به نیروهای آمریکایی و ائتلاف صادر کرده است.

آستین با بیان اینکه پاسخ ایالات متحده به حمله پهپادی به پایگاه این کشور در اردن در زمان و مکانی به انتخاب واشنگتن خواهد بود، گفت: ما به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هر جای دیگری نیستیم، اما رئیس جمهور و من حملات به نیروهای آمریکایی را تحمل نمی کنم». ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده آمریکا، نیروهای خود و منافع خود انجام خواهیم داد.

آمریکا: به مواضع سپاه قدس در سوریه حمله کردیم/ همه مقرها تخلیه شد + جزئیات

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=193956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.