افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

اولین واکنش حماس به ادعای شهادت «یحیی سنور» توسط رژیم صهیونیستی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 401002
اولین واکنش حماس به ادعای شهادت «یحیی سنور» توسط رژیم صهیونیستی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی رسانه ها با استناد به مصاحبه «باسم نعیم» مقامات ارشد حماس، اخبار ضد و نقیضی درباره تایید شهادت یحیی سنور، رهبر سیاسی و نظامی حماس منتشر کردند. برخی از جمله الجزیره با استناد به مصاحبه باسم نعیم با خبرگزاری فرانسه می گویند که باسم نعیم شهادت سنور را تایید نکرده […]

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی رسانه ها با استناد به مصاحبه «باسم نعیم» مقامات ارشد حماس، اخبار ضد و نقیضی درباره تایید شهادت یحیی سنور، رهبر سیاسی و نظامی حماس منتشر کردند.

برخی از جمله الجزیره با استناد به مصاحبه باسم نعیم با خبرگزاری فرانسه می گویند که باسم نعیم شهادت سنور را تایید نکرده است. با این حال وب سایت CNN مدعی است که این مقام ارشد حماس در بیانیه اول به شهادت سنور اشاره کرده است اما در بیانیه دوم نام سنور حذف شده است.

الجزیره: یک مقام ارشد حماس مرگ سنوار را تایید نکرد

الجزیره در گزارشی نوشت: «یکی از مقامات ارشد حماس می گوید که گروه فلسطینی با کشتن رهبران آن قابل نابودی نیست، اما از تایید مرگ رهبر آن یحیی سنوار خودداری کرد».

به گزارش الجزیره، «باسم نعیم» یکی از اعضای ارشد دفتر سیاسی حماس در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: حماس یک جنبش آزادی خواهانه است که توسط مردم آزادی و عزت رهبری می شود و این جنبش قابل حذف نیست.

باسم نعیم در بیانیه‌ای فهرستی از چند تن از رهبران حماس را که در گذشته کشته شده‌اند ذکر کرد و گفت که مرگ آنها محبوبیت این گروه را افزایش داده است.

نعیم در ادامه این گفتگو تاکید کرد: «به نظر می‌رسد اسرائیل معتقد است که کشتن رهبران ما به معنای پایان جنبش ما و مبارزه مردم فلسطین است. حماس روز به روز قوی‌تر و محبوب‌تر شد و این رهبران نمادین به نسل‌های آینده آزاد شدند و به زندگی خود ادامه خواهند داد. سفر به فلسطین».

سی ان ان: یک مقام ارشد حماس به مرگ سنور اشاره کرد اما دوباره آن را اصلاح کرد!

با این حال، وب‌سایت سی‌ان‌ان با اشاره به بیانیه باسم نعیم، اعلام کرد که «باسم نعیم، یکی از مقامات ارشد حماس، روز جمعه مرگ یحیی سنور، رهبر حماس را تایید کرد، اما تاکید کرد که این گروه در نهایت پیروز خواهد شد». حماس با هر ترور رهبرانش قوی تر و محبوب تر می شود.

به گزارش سی ان ان، در این بیانیه، که نامی از سنوار ذکر نشده، آمده است: «از دست دادن عزیزان، به ویژه رهبران خارق العاده ای مانند رهبران ما، دردناک و غم انگیز است».

سی‌ان‌ان می‌گوید: «باسم نعیم قبل از این بیانیه تقریباً یکسان به نام سنور صادر کرده بود، اما مدتی بعد آن را پس گرفت و نام سنور از بیانیه دومش حذف شد».

سی ان ان اشاره ای نکرد که بیانیه باسم نعیم در کجا منتشر شده است یا اینکه او این بیانیه را برای سی ان ان ارسال کرده یا در جای دیگری منتشر شده است.

نتانیاهو مدعی قتل «یحیی سنور» شد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با تکرار اظهارات ارتش این رژیم درباره ترور یحیی سنور، رئیس دفتر سیاسی حماس، این موضوع را تایید کرد.

نتانیاهو تصریح کرد: سنوار حذف شد اما ماموریت ما تمام نشده و باید اسرا را برگردانیم. کار تمام نشده است!

وی در ادامه خطاب به حماس تصریح کرد: ربوده شدگان را آزاد کنید تا زنده بمانید. حماس دیگر در غزه حکومت نخواهد کرد. اکنون خاورمیانه فرصت توقف محور شرارت و ایجاد صلح و رفاه را دارد. برای همه روشن است که چرا جنگ هنوز تمام نشده است. با تمام نیرو تا آزادی اسرا ادامه خواهیم داد.

دقایقی پیش ارتش رژیم صهیونیستی در عملیاتی که روز چهارشنبه در جنوب نوار غزه انجام شد، رسما مسئولیت قتل یحیی سنور را بر عهده گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که در حال بررسی احتمال کشته شدن (شهادت) یحیی سنور، رئیس دفتر سیاسی حماس در عملیاتی در نوار غزه است.

پلیس رژیم صهیونیستی و شاباک، سازمان اطلاعات داخلی این رژیم و سخنگوی ارتش در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که آزمایش‌هایی برای شناسایی سنوار انجام شده و در صورت تایید کشته شدن وی، به‌طور رسمی اعلام می‌کنند.

حماس به این اظهارات رژیم صهیونیستی واکنشی نشان نداده است. پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی منحله حماس در تهران، سنوار به عنوان جانشین وی معرفی شد. ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این مسئولیت قتل سنور را بر عهده گرفته بود و هر بار آن را تکذیب می کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.