افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

اولین نیروگاه زمین گرمایی ایران امسال به بهره برداری می رسد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 375392
اولین نیروگاه زمین گرمایی ایران امسال به بهره برداری می رسد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران گلابکش معاون و معاون توسعه پروژه شرکت تخصصی انرژی حرارتی در بازدید از این پروژه با اشاره به اینکه تاکنون حدود 300 میلیارد تومان برای ساخت این نیروگاه سرمایه گذاری شده است، گفت: وی ادامه داد: این طرح آزمایشی بر روی مخزن انرژی زمین گرمایی با ظرفیت تولید حدود 250 […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران گلابکش معاون و معاون توسعه پروژه شرکت تخصصی انرژی حرارتی در بازدید از این پروژه با اشاره به اینکه تاکنون حدود 300 میلیارد تومان برای ساخت این نیروگاه سرمایه گذاری شده است، گفت: وی ادامه داد: این طرح آزمایشی بر روی مخزن انرژی زمین گرمایی با ظرفیت تولید حدود 250 مگاوات برق در حال ساخت است.

وی پیشرفت کلی اجرای این پروژه را 93 درصد ارزیابی کرد و گفت: برای اکتشاف و استخراج منابع زمین گرمایی چندین حلقه چاه به عمق حدود سه هزار متر و ظرفیت تولید 30 مگاوات و پنج مگاوات حفر شده است. از این ظرفیت در فاز اول به زودی وارد مدار می شود.

معاون و معاون توسعه پروژه شرکت تخصصی حرارتی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه کشورمان را به سمت کسب دانش اکتشاف، طراحی، اجرا و بهره برداری از منابع زمین گرمایی سوق داده است، افزود: در روند اجرای این پروژه ، توسعه انرژی زمین گرمایی به عنوان یک انرژی پاک و پایدار و رونق اقتصادی در این منطقه از طریق جذب گردشگر است.

گلابکش در پایان گفت: در مراحل بعدی اجرای این پروژه تلاش داریم تا ظرفیت نیروگاه مشگین شهر و چاه های موجود آن را توسعه دهیم و سپس کل میدان اکتشافی در این منطقه را توسعه دهیم و نیروگاه های زمین گرمایی را توسعه دهیم. در قسمت های دیگر کشور

بر اساس این گزارش، اولین نیروگاه زمین گرمایی ایران در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر مشگین شهر توسط شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی در حال ساخت است.

در نیروگاه های زمین گرمایی، مکانیسم تولید الکتریسیته مشابه نیروگاه های حرارتی است، اما به جای گرمای مورد نیاز برای ایجاد بخار که با استفاده از سوخت های فسیلی مانند گاز و گازوئیل وارد توربین ها می شود، از گرمای اعماق درون توربین ها تامین می شود. چاه های زمین از طریق چاه های حفر شده در میدان های انرژی برای تولید برق استفاده می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.