افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

اولین مرکز گردشگری دیجیتال در یزد افتتاح می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 151219
اولین مرکز گردشگری دیجیتال در یزد افتتاح می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، تفاهم نامه سه جانبه راه اندازی و اجرای اولین مرکز دیجیتال و توسعه اکوسیستم دیجیتال در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در استان یزد با تاکید بر توسعه فناوری، نوآورانه منعقد شد. و گردشگری خلاق بین میراث فرهنگی استان، سازمان فرهنگی و اجتماعی ورزش شهرداری یزد و […]

به گزارش خبرنگار مهر ، تفاهم نامه سه جانبه راه اندازی و اجرای اولین مرکز دیجیتال و توسعه اکوسیستم دیجیتال در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در استان یزد با تاکید بر توسعه فناوری، نوآورانه منعقد شد. و گردشگری خلاق بین میراث فرهنگی استان، سازمان فرهنگی و اجتماعی ورزش شهرداری یزد و یک شرکت دانش بنیان منعقد شد.

این تفاهم نامه در راستای اهداف سند «یزد جدید» و معرفی یزد به عنوان شهر استراتژیک گردشگری کشور و همچنین اجرای طرح زنجیره ارزش گردشگری به امضای سید محمد رستاگری، مدیرکل راهبردی کشور رسید. . اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، مصطفی زارع زاده، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و ابوالفضل فلاح، مدیر اجرایی دانش بنیان شارستان کهن یزد.

دیجیتالی شدن فرآیندها و ذخایر ارزشی بخشهای مختلف میراث فرهنگی، صنعت گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر توسعه گردشگری پایدار، تعریف، برنامه ریزی و اجرای عملیاتی در حوزه گردشگری، اکوسیستم میراث فرهنگی و صنایع دستی در راستای مدیریت جهان. شهر میراث یزد، تشکیل و اجرای کنسرسیوم گردشگری با رویکرد هاب دیجیتال برای توسعه و ارتقای شهر میراثی یزد، تعامل با اکوسیستم دیجیتال و نوآوری کشور و تسهیل ارتباط با بازار سرمایه و اکوسیستم نوآوری در خدمات مالی. همچنین رشد و ارتقای گردشگری به صورت علمی و تخصصی با استفاده از امکانات شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی از جمله اهداف این تفاهم نامه ذکر شده است.

مهلت تعیین شده برای اجرای این تفاهم نامه که در 11 ماده و سه نسخه به امضای طرفین رسیده است، سه سال است اما در صورت تمایل به ادامه فعالیت های مشترک قابل تکرار و تمدید است.

لزوم استفاده از توانمندی های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری یزد در راستای توسعه گردشگری

سید محمد رستگاری مدیر کل میراث فرهنگی استان در نشست امضای این تفاهم نامه ابراز امیدواری کرد: هم افزایی دو مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی بسیار فراتر از گذشته خواهد بود و طرفین بتوانند در جهت گام برداریم. توسعه پایدار یزد با استفاده و به اشتراک گذاشتن توانمندی های یکدیگر.

وی به عملکرد موفق تیم دانش بنیان شارستان در شهرستان مهریز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این تیم توانمند در حوزه دیجیتال گام های امیدوارکننده ای در مهریز برداشته است که امیدواریم با توجه به عدم کار منسجم در استفاده از زمینه ها این روند ادامه داشته باشد. هوشمند در بخش گردشگری با امضای این تفاهم نامه، حفظ میراث فرهنگی و توسعه گردشگری و صنایع دستی استان باید اقدامات موثری برای رفع مشکل مردم انجام دهیم.

در حوزه مدیریت یکپارچه دیجیتال با ضعف های جدی مواجه هستیم

مصطفی زارع زاده، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با تایید عملکرد این شرکت دانش بنیان در شهر مهریز علیرغم محدودیت ها و کمبودها در حوزه مدیریت یکپارچه این باغ تاریخی یزد، گفت: این شرکت دانش بنیان در شهر مهریز فعالیت می کند. استان است و گفت: متاسفانه ضعف جدی در مدیریت وجود دارد، حوزه دیجیتال یکپارچه وجود دارد، اما در قالب این تفاهم نامه می توان الگوی جدیدی در این زمینه به کشور ارائه کرد تا یزد پیشرو باشد. این دسته نیز

ابوالفضل فلاح مدیرعامل شرکت دانش بنیان شارستان کهن در تشریح این طرح گفت: این طرح طبق مجوزهای اخذ شده به صورت پایلوت در یزد اجرا می شود و هدف آن ایجاد مرکز فرماندهی دیجیتال در حوزه میراث فرهنگی است. .

وی با اشاره به مراحل اجرایی پروژه گفت: اجرای چنین طرحی قطعا نیازمند ابزار اجرایی نهادهای مربوطه است که این تفاهم نامه نیز در همین راستا منعقد شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.