افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

اولین محموله حمل خودرو در بندر سیریک تخلیه شد

  • کد خبر : 374286
اولین محموله حمل خودرو در بندر سیریک تخلیه شد

به گزارش بازار، حسین عباس نژاد وی روز سه شنبه در مراسم نمادین ورود اولین محموله خودروهای وارداتی از طریق بندر سیریک گفت: بندر سیریک با 51 هکتار اراضی روستایی دارای یکسری ویژگی های ضروری و مهم است که منجر به برداشت می شود. استفاده از پتانسیل آن برای رونق منطقه مکران. وی با تاکید […]

به گزارش بازار، حسین عباس نژاد وی روز سه شنبه در مراسم نمادین ورود اولین محموله خودروهای وارداتی از طریق بندر سیریک گفت: بندر سیریک با 51 هکتار اراضی روستایی دارای یکسری ویژگی های ضروری و مهم است که منجر به برداشت می شود. استفاده از پتانسیل آن برای رونق منطقه مکران.

وی با تاکید بر پیشرفت چشمگیر فعالیت های بندر سیریک در راستای اقتصاد دریامحور، افزود: تعداد کشتی های ورودی به بندر سیریک در شش ماهه نخست امسال از 64 فروند به 123 فروند افزایش یافت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: این بخش به رونق مناسب و قابل قبولی رسیده است اما در بخش کابوتاژ نیازمند فعالیت بیشتر هستیم.

عباس نژاد با بیان اینکه شاهد ورود اولین کشتی باربری خودرو به این بندر هستیم. وی گفت: در اولین محموله خودروهای وارداتی، 55 خودرو از طریق بندر سیریک برای ترانزیت وارد شد و در مرحله بعد به 400 خودرو و سپس به 1000 خودرو می رسد. زیرساخت های لازم برای توسعه بندر سیریک توسط سازمان دریانوردی و بندری با سرمایه گذاری هفت میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی از بندر سیریک به عنوان یکی از بنادر مهم حوزه مکران و شرق استان یاد کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نگاه ویژه ای به ایجاد زیرساخت های لازم در مکران دارد و در این راستا توسعه خوبی را تولید کرده است. در بندر سیریک انجام شد و اکنون اولین است. محموله وسیله نقلیه ترانزیتی آماده تخلیه در این بندر می باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ورود خودروها از طریق بندر سیریک با جدیت پیگیری می شود و با توجه به تمایل شرکت های واردکننده برای فعالیت در این بندر، امیدواریم این مقوله رونق چشمگیری داشته باشد. .

وی با تاکید بر اینکه با هماهنگی های انجام شده به زودی ورود شناورهای حمل و نقل خودرویی به بندر سیریک دائمی می شود، گفت: حجم زیادی از واردات خودرو در بنادر بندرلنگه و شهید رجایی انجام می شود و محدودیت های زیادی وجود دارد. در این زمینه، اما با ویژگی های پورت سیریک، ظرفیت زیادی در این زمینه وجود دارد.

لازم به ذکر است ظهر امروز سه شنبه 12 مهرماه ساعت 14:03 اولین محموله خودروهای وارداتی شامل 55 دستگاه خودروی ترانزیتی از یکی از کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس وارد بندر سیریک شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.