افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

اولین عمل جراحی تمام اتوماتیک دندان با رباتی که هشت برابر سریعتر از انسان انجام شد

  • کد خبر : 314628
اولین عمل جراحی تمام اتوماتیک دندان با رباتی که هشت برابر سریعتر از انسان انجام شد

به گزارش بازار، شرکت رباتیک دندانپزشکی Perceptive اعلام کرد که برای اولین بار است که از یک ربات تمام اتوماتیک کنترل شده با هوش مصنوعی بر روی یک بیمار انسانی استفاده می کند. این ربات می تواند عملیات خاصی مانند تعویض تاج دندان را تقریباً هشت برابر سریعتر از یک دندانپزشک معمولی انجام دهد. پرسپکتیو […]

به گزارش بازار، شرکت رباتیک دندانپزشکی Perceptive اعلام کرد که برای اولین بار است که از یک ربات تمام اتوماتیک کنترل شده با هوش مصنوعی بر روی یک بیمار انسانی استفاده می کند. این ربات می تواند عملیات خاصی مانند تعویض تاج دندان را تقریباً هشت برابر سریعتر از یک دندانپزشک معمولی انجام دهد.

پرسپکتیو که سازنده این ربات است، ادعا می کند که این سیستم می تواند زمان معاملات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این ربات می تواند تاج دندان را تنها در 15 دقیقه جایگزین کند. انجام این روش برای دندانپزشک انسانی 2 ساعت طول می کشد و باید در دو ویزیت انجام شود.

این شرکت می گوید این ربات را روی این بیماری در کلمبیا آزمایش کرده است، اما اطلاعات بالینی بررسی شده هنوز منتشر نشده است. به گفته کریس سیریلو، مدیر عامل پرسپکتیو، این شرکت برای دریافت تاییدیه از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به این داده ها نیاز دارد.

ربات دندانپزشک ادراکی و تمام اتوماتیک

سیستم Perceived از یک اسکنر حجمی سه بعدی استفاده می کند که یک مدل سه بعدی دقیق از دهان، دندان ها، لثه ها و حتی اعصاب زیر سطح دندان را با استفاده از توموگرافی انسجام نوری یا OCT تولید می کند. اشعه مضر اشعه ایکس دیگر در این فرآیند استفاده نمی شود. زیرا OCT برای ساخت مدل های حجمی خود تنها از پرتوهای نور و با دقتی در حدود 90 درصد استفاده می کند.

البته قبل از شروع کار ربات دندانپزشک، دندانپزشک (انسان) و بیمار در مورد کارهایی که باید انجام شود صحبت می کنند و زمانی که پزشک مشکل بیمار را تشخیص داد، ربات عمل جراحی را انجام می دهد.

شرکت آینده تاکنون 30 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است و یکی از سرمایه گذاران آن ادوارد زاکربرگ، دندانپزشک و پدر مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا است. هنوز مشخص نیست که زاکربرگ جوان نیز در تامین مالی این شرکت مشارکت داشته است یا خیر.

این ربات هنوز تاییدیه FDA را دریافت نکرده است، اما کریس سیریلو معتقد است که اولین عمل بر روی انسان موفقیت آمیز بوده است. او در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «ما از اینکه با موفقیت اولین روش دندانپزشکی کاملاً خودکار رباتیک در جهان را انجام دادیم خرسندیم. این پیشرفت پزشکی دقت و کارایی روش های دندانپزشکی را افزایش می دهد و دسترسی به مراقبت های دندانی بهتر را برای همه انسان ها فراهم می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=314628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.