افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

اولین علائم سرطان پروستات چیست؟

  • کد خبر : 409622
اولین علائم سرطان پروستات چیست؟

نادیا زکالوندکریس هوی برنده یازده مدال طلای المپیک در سن 48 سالگی به سرطان پیشرفته پروستات مبتلا شد و پزشکان می گویند که او تنها 2 تا 4 سال زنده خواهد ماند. این بیماری در گذشته معمولاً مردان بالای 70 سال را مبتلا می کرد، اما متأسفانه از دهه 90 به بعد مردان زیر 50 […]

نادیا زکالوندکریس هوی برنده یازده مدال طلای المپیک در سن 48 سالگی به سرطان پیشرفته پروستات مبتلا شد و پزشکان می گویند که او تنها 2 تا 4 سال زنده خواهد ماند. این بیماری در گذشته معمولاً مردان بالای 70 سال را مبتلا می کرد، اما متأسفانه از دهه 90 به بعد مردان زیر 50 سال را نیز گرفتار کرد.

به نظر می رسد که بیشتر موارد سرطان پروستات، مانند سایر سرطان ها، ارتباط چندانی با سبک زندگی، از جمله چاقی و کم تحرکی ندارد. اما تعدادی از علائم وجود دارد که در صورت ابتلا، مردان می توانند این سرطان کشنده را در مراحل اولیه تشخیص دهند.

اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود، احتمال درمان بسیار افزایش می یابد.

پروستات غده ای به اندازه یک گرد و درست زیر مثانه است و وجود آن در تولید مایع منی و انزال مهم است. به همین دلیل شایع ترین علامت این بیماری علائم ادراری است. این علائم شامل تکرر ادرار در طول روز و شب، وجود خون در ادرار یا مایع منی، درد یا سوزش هنگام ادرار کردن، انزال دردناک، درد یا سفتی مکرر در قسمت پایین کمر، لگن یا قسمت بالای ران و چکیدن ادرار است.

در واقع تغییر در نحوه ادرار کردن یکی از مهم ترین علائم سرطان پروستات است.

یکی دیگر از علائم سرطان پروستات، مشکل در ادرار کردن است. جریان ضعیف‌تر از حد معمول ادرار و تلاش برای تخلیه کامل مثانه نیز می‌تواند از علائم تشخیص زودهنگام این بیماری باشد.

علامت دیگر ترشح بیش از حد آنتی ژن اختصاصی پروستات است که فقط توسط این غده ترشح می شود.

همچنین در صورت مشاهده خون در ادرار یا منی باید بدون معطلی به پزشک مراجعه کند.

اولین علائم سرطان پروستات چیست؟

البته تمام علائم فوق نشان دهنده سرطان کشنده پروستات نیست، اما می تواند نشان دهنده مشکلات خوش خیم پروستات باشد که با مراجعه به مراکز درمانی به راحتی قابل درمان است. نیمی از مردان در طول زندگی خود از این نوع بیماری خوش خیم پروستات رنج می برند.

با این حال، هر یک از علائم فوق ممکن است علائم اولیه سرطان پروستات باشد.

علائم پیشرفته سرطان پروستات شامل درد استخوان و کمر، بی اشتهایی، کاهش وزن غیرقابل توضیح، خستگی و درد در بیضه است.

با مشاهده کوچکترین علامت غیرطبیعی در بدن خود سریعا به پزشک مراجعه کنید تا در صورت تشخیص این سرطان فرصت دریافت درمان را از دست ندهید.

فواره:

پست روزانه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.