افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

اولین دربی صد و دوم پایتخت / حضور متفاوت نکونام با یاغی جنجالی – Agencia de Noticias Más | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 152519
اولین دربی صد و دوم پایتخت / حضور متفاوت نکونام با یاغی جنجالی – Agencia de Noticias Más |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، تیم های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس امروز پنجشنبه 2 آذرماه از ساعت 16:15 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دیدار صد و دومین دیدار سرخابی های پایتخت محسوب می شود و مانند دیدارهای قبلی در این بازی، تعدادی از بازیکنان دو تیم برای اولین بار دیدار […]

به گزارش خبرنگار مهر ، تیم های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس امروز پنجشنبه 2 آذرماه از ساعت 16:15 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دیدار صد و دومین دیدار سرخابی های پایتخت محسوب می شود و مانند دیدارهای قبلی در این بازی، تعدادی از بازیکنان دو تیم برای اولین بار دیدار مقابل تیم رقیب را تجربه خواهند کرد. در ادامه به اولین های دربی 122 پایتخت می پردازیم.

اولین حضور تماشاگران زن در تاریخ دربی

در این دیدار برای اولین بار حدود 3000 هوادار استقلالی و پرسپولیسی می توانند بازی تیم محبوب خود را از نزدیک ببینند. در تاریخ رقابت های دربی سابقه نداشته که هواداران زن بتوانند در ورزشگاه آزادی حضور یابند و بازی تیم خود را از نزدیک تماشا کنند و این طلسم در دربی صد و دوم شکسته می شود.

پیش از این در فصل 22 مجوز حضور بانوان در ورزشگاه ها صادر شده بود و هواداران این دو تیم با حضور خود در ورزشگاه آزادی بارها تیم محبوب خود را تشویق کردند.

بازگشت جنجالی ترین یاغی این بار به عنوان مربی

مهدی هاشمی نسب که سابقه بازی در تیم های پرسپولیس و استقلال را در دوران بازیگری خود داشت، در دربی صد و دوم به عنوان دستیار جواد نکونام در تیم استقلال همراه آبی پوشان خواهد بود. هاشمی نسب در سال ۱۳۷۹ در حالی که در پرسپولیس حضور داشت در یک انتقال جنجالی به استقلال پیوست و تبدیل به جنجالی ترین انتقال تاریخ فوتبال ایران شد. او در دوران بازی خود 4 گل برای پرسپولیس و یک گل برای استقلال در رقابت های دربی به ثمر رساند. که پس از حضورش در تیم استقلال، پرسپولیسی ها دل خوشی از او نداشتند و بارها و در بازی های مختلف با الفاظ و شعارهای تند هاشمی نسب را پذیرفته اند.

هاشمی نسب برای اولین بار است که در ترکیب کادرفنی استقلال در دربی حاضر می شود و باید دید واکنش او به پرسپولیسی ها و بالعکس چه خواهد بود.

اولین تجربه مربیگری نکونام در دربی

جواد نکونام، مربی تیم فوتبال استقلال تهران در بیست و سومین فصل برای اولین بار در دوران مربیگری خود مقابل رقیب سنتی نیمکت نشین می شود. نکونام زمانی که به عنوان بازیکن پیراهن استقلال را بر تن کرد، 3 دربی برای تیمش انجام داد و هر 3 بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. این بار باید رودرروی پرسپولیس باشد. نکونام در فصل گذشته که هدایت فوتبال خوزستان را برعهده داشت توانست به تساوی و پیروزی مقابل پرسپولیس دست یابد. او در دیدار سوپرجام توانست با یک گل پرسپولیس را شکست دهد و به همین دلیل خاطرات خوبی به عنوان مربی مقابل قرمزها دارد.

دربی درجه یک

در ترکیب هر دو تیم بازیکنانی هستند که برای اولین بار به مصاف تیم رقیب می روند. مسعود ریگی که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را در کارنامه خود دارد، این فصل به پرسپولیس پیوست و برای اولین بار در دربی صد و دوم به مصاف تیم سابقش می رود. نبیل باهویی و شهاب زاهدی دو مهاجم پرسپولیس در صورت حضور در این تیم اولین تجربه خود را در دربی خواهند داشت. گوستاوو بلانکو و مهرداد محمدی در تیم استقلال شرایط مهاجمان پرسپولیس را دارند. این دو بازیکن در فصل بیست و سوم به استقلال آمدند و این دیدار اولین دربی آنها خواهد بود.

نگاهی به اولین نمایش های دربی 102 پایتخت

کاپیتان اول دروازه بانان دو تیم.

تاکنون در تاریخ رقابت های دربی سابقه ای از حضور دروازه بان های دو تیم به عنوان کاپیتان در زمین وجود نداشته است. سید حسین حسینی دروازه بان اول استقلال نیز کاپیتان اول این تیم محسوب می شود و برای دیدار مقابل پرسپولیس در دروازه آبی ها قرار خواهد گرفت. امید عالیشاه و وحید امیری کاپیتان اول و دوم پرسپولیس محسوب می شوند، امیری به دلیل مصدومیت قطعا در این بازی غایب است اما امید عالیشاه می تواند پرسپولیس را همراهی کند. با توجه به اینکه عالیشاه به تازگی از مصدومیت بازگشته است، احتمال دارد از ابتدای بازی در ترکیب حضور نداشته باشد که در این صورت علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس به عنوان کاپیتان سرخ ها بازوبند را به بازو خواهد بست. .آموزش دروازه بانان.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.