افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

اولین تصاویر ماه از کاوشگر جدید ژاپنی

  • کد خبر : 164721
اولین تصاویر ماه از کاوشگر جدید ژاپنی

پس از رسیدن به مدار ماه در روز کریسمس، کاوشگر ماه هوشمند ژاپن، موسوم به SLIM، اولین تصاویر خود را از سطح ماه منتشر کرد. آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) تصاویر تک رنگ اما بسیار دقیق از سطح ماه را در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) منتشر کرده است. این تصاویر پس از قرار گرفتن […]

پس از رسیدن به مدار ماه در روز کریسمس، کاوشگر ماه هوشمند ژاپن، موسوم به SLIM، اولین تصاویر خود را از سطح ماه منتشر کرد.

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) تصاویر تک رنگ اما بسیار دقیق از سطح ماه را در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) منتشر کرده است.

این تصاویر پس از قرار گرفتن موفقیت آمیز فضاپیما در مدار ماه در روز دوشنبه 25 دسامبر گرفته شده است.

مقامات آژانس فضایی ژاپن نوشتند: کاوشگر SLIM با موفقیت وارد مدار ماه شد و اکنون تصاویری از ماه ارسال کرده است.

کاوشگر رباتیک SLIM در 6 سپتامبر با ماموریت تصویربرداری و طیف سنجی اشعه ایکس (XRISM) به فضا پرتاب شد.

سپس، در حالی که تلسکوپ XRISM در مدار زمین باقی ماند و مأموریت خود را برای بررسی منابع کیهانی اشعه ایکس آغاز کرد، کاوشگر SLIM سیاره ما را ترک کرد تا وارد مداری بیضوی به دور ماه شود و اکنون تقریباً هر 6، 4 ساعت یک بار به دور خورشید می چرخد. .

این مدار کاوشگر را در فاصله 600 کیلومتری به سطح ماه می برد و در دورترین فاصله، در فاصله 4000 کیلومتری از آن قرار دارد.

این فضاپیمای 2.7 متری در 24 ژانویه (4 بهمن 1402) روی ماه فرود خواهد آمد.

در صورت موفقیت SLIM، ژاپن پس از اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده، چین و هند به پنجمین کشوری تبدیل خواهد شد که موفق به فرود بر روی ماه می شود.

مریخ نورد SLIM پس از فرود موفقیت آمیز روی ماه، فناوری مورد نیاز برای فرود بر روی ماه و سیارات منظومه شمسی و همچنین انجام مطالعات نزدیک و شخصی سطح ماه را با یک کاوشگر در مقیاس کوچک انجام خواهد داد. به گفته آژانس فضایی ژاپن.

آژانس فضایی ژاپن در بیانیه ماموریت خود نوشت: با ایجاد فرودگر SLIM، ما انسان ها تغییری کیفی به سمت فرود در هر کجا که بخواهیم انجام خواهیم داد، نه فقط در جایی که فرود آمدن آن آسان باشد. با دستیابی به این امر، فرود بر روی سیاراتی که منابع غنی تری نسبت به ماه دارند، امکان پذیر خواهد بود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، SLIM پس از فرود، دو مینی کاوشگر را روی سطح ماه مستقر خواهد کرد. مقامات آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن گفتند که کاوشگرها به اعضای گروه مأموریت کمک می کنند تا وضعیت SLIM را نظارت کنند و یک سیستم ارتباطی مستقل برای ارتباط مستقیم با زمین فراهم کنند.

SLIM اولین کاوشگر ژاپنی نیست که به مدار ماه می رسد. کاوشگر Hiten در سال 1990 و به دنبال آن کاوشگر سلن در سال 2007 این کار را انجام داد.

علاوه بر این، فرودگر «هاکوتو-آر» شرکت «فضای» در ماه مارس سال گذشته به مدار ماه رسید. فرودگر یک ماه پس از پرتاب سعی کرد ماه را لمس کند، اما پس از اشتباه گرفتن حسگرهای آن با لبه دهانه، در ماه سقوط کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=164721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.