افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

اولویت سفر رئیس قوه قضائیه به استان سمنان

  • کد خبر : 376776
اولویت سفر رئیس قوه قضائیه به استان سمنان

بازار، گروه استان ها: روز پنج شنبه اول نیمه دوم سال 1403 استان سمنان پذیرای رئیس قوه قضائیه بود، سفری که سی و چهارمین سفر استانی رئیس قوه قضائیه به شمار می رفت و نمایندگان دستگاه قضایی کشور نیز وجود دارد. حاضر برنامه سفر به گونه ای تنظیم شد که رئیس قوه قضائیه به همراه […]

بازار، گروه استان ها: روز پنج شنبه اول نیمه دوم سال 1403 استان سمنان پذیرای رئیس قوه قضائیه بود، سفری که سی و چهارمین سفر استانی رئیس قوه قضائیه به شمار می رفت و نمایندگان دستگاه قضایی کشور نیز وجود دارد. حاضر

برنامه سفر به گونه ای تنظیم شد که رئیس قوه قضائیه به همراه معاون اول و معاونت امور راهبردی و برخی دیگر از مسئولان شعبه سمنان و بقیه معاونان مانند رئیس سازمان تعزیرات، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس پزشکی قانونی و رئیس سازمان بازرسی و … در شهرستان های استان سمنان حضور خواهند داشت.

کمک به نیروهای مسلح.

این سفر صبح امروز در فرودگاه سمنان آغاز شد که رئیس قوه قضائیه از پیگیری مسائل قضایی استان سمنان در این سفر خبر داد. رئیس قوه قضائیه در اولین برنامه خود برای شرکت در صبحانه مشترک نیروهای مسلح این استان به مناسبت هفته دفاع مقدس به فرماندهی انتظامی استان سمنان رفت.

مجتمع دادگاه صلح با هفت شعبه مستقر در شورای حل اختلاف در شهر سمنان افتتاح شد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی آژه ای در این مراسم اعلام کرد: مردم آزاده جهان به ایران اسلامی امید دارند و در این وادی نقش نیروهای مسلح در این امید نقشی بی بدیل و بسیار مهم است.

همزمان با این برنامه و در فاصله چند صد متری مجتمع دادگاه صلح با هفت شعبه مستقر در شورای حل اختلاف شهرستان سمنان با حضور معاون اول قوه قضائیه افتتاح شد. معاون اول قوه قضاییه حجت الاسلام حمزه خلیلی کار مجموعه دادگاه های صلح را ترویج سازش در پرونده های قضایی دانست.

تعیین تخصیص خودروهای توقیف شده

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان تعزیرات صبح امروز در سفر به منطقه گرمسار و ایوانکی ضمن بازدید از پارکینگ خودروهای توقیفی این شهرستان خواستار ساماندهی وضعیت این مکان شد. غلامعلی محمدی با تاکید بر تسریع در ساماندهی این زیرساخت و تخصیص خودروها، گفت: با توجه به مدت زمان رسوب خودروها، لازم است در اسرع وقت نسبت به تخصیص این پارکینگ اقدام شود.

در ادامه این سفر وزیر دادگستری در اولین برنامه خود از انبار سازمان تجمیع و فروش کالاهای تملکی استان سمنان بازدید کرد. استقرار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان دومین برنامه هیئت دولت سیزدهم در استان سمنان بود.

ذبیح الله خدائیان معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ابتدای سفر به دامغان وارد گلزار شهدا شد و معاون اول قوه قضاییه نیز در شاهرود حضور یافت و پس از استقبال رسمی به گلزار د لس مارتیرس

با صنعتگران آشنا شوید

یکی از مهمترین رویدادهای امروز گردهمایی اژه ای صنعتگران و تولیدکنندگان استان سمنان بود. رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: انتظار می رود تولیدکنندگان داخلی به ارتقای کیفیت تولیدات خود توجه کنند. بهبود در دستور کار ما

رئیس قوه قضائیه: فعالان بخش خصوصی در طول فعالیت های شغلی و کاری خود با مشکلات مختلفی مواجه هستند

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: از همه افرادی در هر سمت و دستگاهی که بر اجرای قانون اصرار دارند و البته ممکن است در فهم قانون اختلافاتی وجود داشته باشد حمایت ویژه می کنیم که با رویه های موجود قابل رفع است. .

وی افزود: معتقدیم فعالان بخش خصوصی در حین فعالیت حرفه ای و کاری خود با مشکلات مختلفی مواجه هستند که این مشکلات مربوط به نقدینگی، رعایت تعهدات و مشکلات کارگری است و مدیران بخش تولیدی با آن مواجه هستند.

اولویت سفر رئیس قوه قضاییه به تولید ملی استان سمنان در خط حمایت.

نظام قضایی و نظام بانکی.

رئیس دستگاه قضایی استان سمنان با اشاره به برخی از موضوعات مطرح شده از سوی فعالان بخش خصوصی در استان سمنان تاکید کرد: با وجود نظارت مستمر، بازدیدها و اقدامات چالش برانگیز گمرک همچنان با مسائل و مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم.

آژه ای به بحث بانکی که از سوی برخی تولیدکنندگان استان سمنان نیز مطرح شده است، اشاره کرد و افزود: در حوزه مسائل بانکی، اگر حوادثی به طور مستمر تکرار شود، نه تنها یک بانک خاص، بلکه شأن و اعتبار کل آن است. نظام بانکی آسیب خواهد دید.»

استاندار سمنان: استان سمنان 19 شهر صنعتی دارد

وی افزود: در گذشته طی جلساتی با متولیان نظام بانکی کشور بر اتخاذ تدابیر و تمهیداتی در جهت رفع مشکلات و مشکلات نظام بانکی تاکید کردیم و در نتیجه تکرار این تاکیدات و اتخاذ برخی موارد راهکارها و تدابیر، اکنون مشکلات این حوزه حل نشده، اما تا حدودی از آنها کاسته شده است.

رکود به تولید بازگشت

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در دیدار صنعتگران این استان با رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در سه سال گذشته 218 کارخانه و واحد تولیدی راکد در این استان به چرخه تولید بازگشته اند، اظهار داشت: در حال حاضر 218 کارخانه و واحد تولیدی راکد در این استان به چرخه تولید بازگشته اند. و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکید ما بر رونق تولید و رفع رکود بوده است.

هاشمی با بیان اینکه 19 شهر صنعتی در استان سمنان وجود دارد، تاکید کرد: 2 هزار واحد صنعتی در این شهرها فعالیت می کنند. از سوی دیگر باید توجه داشت که امنیت سرمایه گذاری در استان سمنان بالاست که این مهم در نتیجه تعامل همه بخش ها و دستگاه ها در استان محقق شده است.

هاشمی در ادامه به بیان برخی از مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و فعالان اقتصادی استان سمنان از جمله کمبود آب شرب، صنعتی و کشاورزی و همچنین عدم دسترسی به ماشین آلات توسط صاحبان صنایع در استان سمنان پرداخت. کشور آداب و رسوم

اولویت سفر رئیس قوه قضاییه به تولید ملی استان سمنان در خط حمایت.

به روز رسانی الکترونیکی قوه قضاییه

محمدکاظمی فرد رئیس مرکز آمار اطلاعات و فناوری قوه قضائیه در بازدید از دادسرای انقلاب اسلامی مرکز استان سمنان با اشاره به روند به روز رسانی سامانه الکترونیکی قوه قضاییه گفت: در سال های اخیر شاهد هستیم. رشد 250 درصدی سرویس تبادل اطلاعات سیستم قضایی.

در ادامه این سفر، همزمان بامداد پنجشنبه و همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان سمنان و با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جمعی از مسئولان محلی 270 فقره سند اراضی روستایی در منطقه کالپوش صادر و به مالکان تحویل و جلسه بررسی مسائل و مشکلات کم آبی به ویژه تنش آبی سد نیمرود و حباله رود در جلسه ای با دولت تشکیل شد. . حضور معاون اول قوه قضائیه.

رئیس قوه قضائیه: به رئیس کل دادگستری استان سمنان دستور داده شد از روز شنبه این سند را از کاروانسرای سمنان دریافت و به هر سازمان ضروری از جمله میراث فرهنگی منتقل کند.

هیئت‌الاسلام حمزه خلیلی مشکل کم‌آبی را نه تنها در گرمسار بلکه در کل کشور دانست و گفت: نماینده گرمسار و آرادان در مجلس و نمایندگان بخش کشاورزی این شهرستان‌ها مشکلات خود را در در حوزه کم آبی و بنابراین معتقدیم که با مشکل کم آبی مواجه هستیم، اما از سوی دیگر باید تاکید کرد که هر تصمیمی اتخاذ شود باید به عدالت گسترده منجر شود.

دیدار با خانواده قضایی استان سمنان

حجت الاسلام آژه ای رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از این سفر با حضور در جلسه کارکنان دستگاه قضایی و دادگستری استان سمنان اعلام کرد: مشکلات معیشتی کنونی را می شناسیم اما معتقدیم این مشکلات نباید تاثیری داشته باشد. کار و کیفیت ما ارائه خدماتی که به مردم ارائه می کنیم موثر است.

جلسه شورای اداری مهمترین بخش سفر رئیس قوه قضائیه به استان سمنان بود. وی پیش از سخنان خود به مشکلات مردم سمنان بویژه تملک کاروانسرای شاه عباسی در شهر سمنان گوش فرا داد. سمنان امروز شنبه این سند را از کاروانسرای سمنان دریافت کرد و به هر سازمانی که برای نفع مردم لازم باشد مانند میراث فرهنگی واگذار کرد.

کاروانسرای شاه عباسی در شهرستان سمنان پیش از این اداره کل زندانهای استان سمنان و زندان مرکز استان بود که در پی مطالبات شاکیان به منظور بهره برداری میراث فرهنگی و گردشگری تملک شده بود اما اداره کل زندانها تا این لحظه به این امر عمل نکرد. در نهایت این اقدام توسط Aegean انجام شد.

اولویت سفر رئیس قوه قضاییه به تولید ملی استان سمنان در خط حمایت.

کمبود آب در سمنان

تمامی پروژه های نیمه تمام استان اولویت بندی شده اند و با توجه به محدودیت منابع اعتباری، سالانه بخشی از آنها باید تکمیل شود، پایگاه مکانی برخی از این پروژه ها مناسب نیست، بنابراین این پروژه ها نیز باید به اتمام برسد. . وظایف محول شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مسائل زیست محیطی پیرامون صنایع و معادن استان سمنان گفت: تفاوت محیط زیست با سایر نهادها به این استان محدود نمی شود و در همه استان ها در این بخش با مشکل مواجه هستیم.

استاندار سمنان: در صورت تامین آب، آمادگی برای استخدام نیروی کار ساده در این استان در سراسر کشور وجود دارد.

آژه ای به موضوع کم آبی در استان سمنان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: کم آبی به یک معضل ملی تبدیل شده است که البته برخی قوانین در حوزه آب با هم تضاد دارند و همین موضوع بر پیچیدگی مشکلات این بخش افزوده است. که وظیفه شورای عالی است. آب در این بخش حیاتی است.

سیمان بیارجمند باید مشخص شود.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در جلسه شورای اداری بر لزوم تامین آب 45 هزار کشاورز شهرستان های گرمسار و آرادان تاکید کرد و گفت: از سوی دیگر آب معضل بزرگی برای کشاورزان منطقه است. ، تمایل به جذب نیروی کار ساده از سراسر کشور به این استان در صورت وجود آب.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به وجود پرونده های کلان و بلاتکلیف در نقاط مختلف استان اظهار داشت: به عنوان نمونه پرونده شرکت تعاونی سیمان بیارجمند علیرغم وجود پرونده های موجود در هاله ای از بلاتکلیفی است. چندین ساله و به دلیل کثرت سهامداران و متأسفانه حل نشده باقی مانده است.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی با اشاره به موضوع حقوق کشاورزان گرمسار و آرادان و دغدغه های جمعیت این دو شهرستان و همچنین موضوع کاروانسرای سمنان گفت: امیدواریم شاهد باشیم. حل این گونه مسائل و همچنین چالش های ایجاد شده در فرآیندهای اداری آن با تصمیم قوه قضائیه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.