افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

اولویت دولت من در سطح ملی توجه به سلامت و رفاه عمومی است.

  • کد خبر : 373247
اولویت دولت من در سطح ملی توجه به سلامت و رفاه عمومی است.

به گزارش گروه سیاسی حیات; مسعود مزیکیان رئیس جمهور در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل» امشب به وقت تهران با تاکید بر اینکه مقابله با چالش های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل مبتنی بر عدالت و صداقت است، گفت: بیایید آینده ای عادلانه و سعادتمند برای فرزندانمان بسازیم. هدف از این تلاش مشترک […]

به گزارش گروه سیاسی حیات; مسعود مزیکیان رئیس جمهور در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل» امشب به وقت تهران با تاکید بر اینکه مقابله با چالش های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل مبتنی بر عدالت و صداقت است، گفت: بیایید آینده ای عادلانه و سعادتمند برای فرزندانمان بسازیم. هدف از این تلاش مشترک توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل به عنوان نماد چندجانبه گرایی و احترام به اهداف و اصول منشور آن است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران دیدگاه ها و ملاحظات خود را درباره سند آینده در این سازمان ثبت کرده است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تقویت نظام چندجانبه گرایی برای مقابله با چالش هایی مانند جنگ، تبعیض، فقر و گرسنگی باید مبنای کار مشترک ما برای آینده باشد، افزود: نقش فرهنگ و ارزش های خانواده و ضرورت گفت و گوهای بین نسلی حفظ ارزش های فرهنگی و در عین حال توجه به نقش زنان، دختران و جوانان و توانمندسازی آنان انکارناپذیر است.

اولویت های پزشکی دولت من در سطح ملی توجه به سلامت، آموزش عمومی، رفاه عمومی، تامین اجتماعی، ایجاد فرصت های برابر و کاهش انواع نابرابری ها، توزیع مناسب درآمد، تحکیم و تحکیم نهاد خانواده، کاهش فقر است. و تبعیض، گسترش عدالت اجتماعی، توانمندسازی زنان و جوانان و بهره مندی از فضای مساعد.

ما خواستار اصلاحات فوری نهادهای بین المللی و تشکیل ساختاری عادلانه برای حل مشکلات مالی کشورها هستیم.

وی تحقق صلح و توسعه را مستلزم رعایت حق توسعه کشورها، توجه به اولویت های توسعه و ویژگی های فرهنگی و رعایت اصول عدالت و اجرای تعهدات کشورهای توسعه یافته در قبال کشورهای در حال توسعه دانست و گفت: تحریم های یکجانبه نتیجه ای نخواهد داشت. اهداف توسعه پایدار و این واقعیت باید در هر سندی که برای آینده تهیه می شود درج شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم دبیرکل سازمان ملل گزارش جامعی را با حضور کشورهای قربانی تحریم به مجمع عمومی ارائه کند.

رئیس جمهور در عین حال تاکید کرد: ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حاکمیتی و موسسات مالی بین المللی برای تضمین حضور کشورهای در حال توسعه در تصمیم گیری ها و تشکیل ساختاری عادلانه و مسئولانه برای حل مشکلات مالی آنها هستیم.

وی با بیان اینکه پیمان آینده و پیمان دیجیتال باید به کاهش شکاف دیجیتال بین شمال و جنوب جهانی به ویژه از طریق انتقال فناوری های نوین و رفع موانع کمک کند، تصریح کرد: مشارکت موثر کشورهای جنوبی در حاکمیت اینترنتی و مصنوعی. هوشمندی، احترام به قوانین ملی گرایی کشورها و مبارزه با انحصارها یک ضرورت انکارناپذیر است.

پایان دادن به اشغال غزه پیش نیاز توسعه و صلح جهانی است

وی تاکید کرد: ما خواهان جهانی عاری از سلاح های هسته ای و منطقه ای عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه، بدون پیش شرط هستیم.

رئیس جمهور افزود: ما به عنوان قربانی تروریسم همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشگام بوده ایم و آماده همکاری با کشورهایی هستیم که به دنبال مبارزه واقعی با تروریسم هستند. ایران خواهان منطقه ای قوی، متحد، امن و با ثبات است که در آن از منابع کشورهای منطقه برای دستیابی به هم افزایی در راستای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و حل مشکلات مشترک استفاده شود.

دکتر تاکید کرد: در دنیایی که غیرنظامیان در غزه به طرز وحشیانه ای به قتل می رسند، تروریسم دولتی کور کودکان و زنان را می کشد و از نسل کشی و تروریسم حمایت می شود، هیچ سندی تضمین کننده صلح و توسعه نیست. پایان اشغال، پایان آپارتاید در فلسطین و آتش بس فوری در غزه پیش نیاز توسعه و صلح جهانی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.