افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

اولویت دشمن شکستن وحدت محور مقاومت است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 404571
اولویت دشمن شکستن وحدت محور مقاومت است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل “وردا سعد”: رژيم صهيونيستي و آمريكا مانند شيطان بزرگ، دشمنان خونخوار و وحشي هستند كه به نسل كشي عادت كرده و جنايات متعددي انجام مي دهند. امروز این دشمنان انسانیت و مقاومت را در برابر محور مقاومت در پیش گرفته اند و در اقدامات و راهبردهای شوم خود سعی در […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل “وردا سعد”: رژيم صهيونيستي و آمريكا مانند شيطان بزرگ، دشمنان خونخوار و وحشي هستند كه به نسل كشي عادت كرده و جنايات متعددي انجام مي دهند. امروز این دشمنان انسانیت و مقاومت را در برابر محور مقاومت در پیش گرفته اند و در اقدامات و راهبردهای شوم خود سعی در تهدید و ارعاب همه حامیان مقاومت لبنان دارند، اما مقاومت با حضور و همسویی همه طرح می شود. مردم آزاد کشورهای جهان و کشورهای اسلامی منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران به راه حمایت از آرمان فلسطین ادامه خواهند داد. این چیزی بود که شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان نیز در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کرد و بر استحکام موضع حزب الله در راه شهدای مقاومت تاکید کرد.

در همین راستا و به منظور تحلیل این موضوعات، خبرنگار مهر با دکتر علی جابر، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت و گو کرده است که متن آن به شرح زیر است:

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سومین سخنرانی خود بر استحکام مواضع مقاومت در راه مقاومت سیدشهدا تاکید کرد.

ابتدا شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت عرض می کنم. این اولین بار نیست که مقاومت اسلامی و حزب الله در سطح از دست دادن فرمانده خود با آزمون سختی روبه رو می شوند، البته این اتفاق در سال 1371 با شهادت علامه مجاهد سید عباس موسوی رخ داد. طبیعتاً شهادت سید حسن نصرالله دردناکتر بود، زیرا او نه تنها در لبنان بلکه در کل منطقه و جهان اسلام جایگاه بزرگی داشت. او با تجربه جهادی خود، حزب الله لبنان را به عنوان یکی از سازمان یافته ترین و قوی ترین نیروهای منطقه رهبری کرد و این حزب را از آزمون های سخت عبور داد. امروز شاهد شهادت دبیرکل حزب الله لبنان و تعداد زیادی از فرماندهان ارشد جهادی حزب الله لبنان هستیم. در این شرایط سخنرانی قائم مقام دبیرکل حزب الله سخنرانی محکمی بود که نشان از این شجاعت و صلابت و این ساختار جهادی و ایمانی داشت.

برخلاف تصور دشمن صهیونیستی که این توهم را داشت که حزب الله لبنان ضربه دردناکی خورده و دیگر نمی تواند ایستادگی کند، سخنان معاون دبیرکل همه این توهمات را در هم شکست و نشان داد که حزب الله و لبنانی ها مقاومت قادر به عبور از مرز است. این یک آزمون عالی خواهد بود.

معادله دردناکی که شیخ نعیم قاسم از آن صحبت کرد، دشمن و مزدوران داخلی آن را در لبنان غافلگیر کرد و در عین حال با محور مقاومت و حامیان آن تعامل مثبت داشت. این معادله به چه معناست؟ آیا مقاومت می تواند آن را در میدان اجرا کند؟

طبیعی است که مقاومت اسلامی در مرحله اولیه شوک ناشی از حملات رژیم صهیونیستی را پشت سر گذاشته و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی بار دیگر انسجام خود را بازگرداند و حضور خود را تثبیت کند. اکنون در دور دوم وارد مرحله جدیدی شده است که شیخ نعیم قاسم آن را «مرحله دردناک» نامیده است. حزب الله در این مرحله ابتکار عمل را برای مقابله با دشمن صهیونیستی و مزدوران آن به دست گرفته است.

طبعاً این سخنان برای دشمن و همه مخالفان داخلی که روی تحرکات دشمن حساب کرده بودند، شوک وارد کرد. به نظر می رسد این مخالفان همان هایی بودند که در تریبون های رسانه ای خود از مرحله بعدی حزب الله لبنان صحبت کردند، اما معادله جدید دشمن و این مزدوران را غافلگیر کرد و آنها متوجه شدند که مقاومت سخت تر از آن چیزی است که فکر می کردند و این جریان قدرت است. لازم است و انطباق با متغیرهای فعلی کافی است.

البته می توان گفت که اجرای این معادله آغاز شده است. مقاومت توان اجرای این معادله را دارد و با حمله پهپادی در منطقه بنیامینا آن را آغاز کرد که ضربه سنگینی به نیروهای ویژه ایغوز رژیم صهیونیستی وارد کرد. این حمله این پیام را می دهد که مقاومت می تواند ضربات دردناکی را به دشمن وارد کند و معادلات را تغییر دهد. معتقدم مقاومت غافلگیری های زیادی دارد که سید حسن نصرالله فرمانده شهید مقاومت تدارک دیده است و همین غافلگیری ها برای تثبیت این معادله کافی است.

شیخ نعیم قاسم بار دیگر توپ را به سوی آمریکا و حامیانش که فرضیه آتش‌بس در لبنان بدون آتش‌بس در غزه را مطرح می‌کنند، پرتاب کرد و تاکید کرد که جدایی لبنان از فلسطین و جدایی منطقه از خاک فلسطین هرگز ممکن نیست. . به نظر شما مخاطبان این پیام ها چه کسانی بودند و این پیام ها چه تاثیری بر روند سیاسی که برخی به دنبال آن بودند، خواهد داشت؟

یکی از اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ لبنان، حمله به توان نظامی حزب الله و مقاومت اسلامی از یک سو و جداسازی سرنوشت لبنان از موضوع غزه از سوی دیگر بود. طبیعتاً با این طرح به دنبال جداسازی محور مقاومت بودند، زیرا جدایی لبنان از این معادله درگیری و انزوای غزه ضربه بزرگی به وحدت مناطق محور مقاومت بود، اما مقاومت لبنان این طرح با شکست مواجه شد. محوریت مقاومت در منطقه یگان، شن‌ها را به نمایش گذاشت و همین امر دشمن را در این جنگ ضعیف و شکننده کرد.

من معتقدم بیان این مطلب برای نشان دادن قدرت مقاومت نه تنها در میدان، بلکه در روند فعالیت های سیاسی کافی است. البته در حوزه فعالیت سیاسی نیز باید گفت که ما هرگونه مذاکره غیرمستقیم را تنها در سایه تعامل با این شرط و بر اساس همین وحدت سرنوشت می پذیریم.

اسرائیل تهدیدی برای کل منطقه است و به همه از جمله کسانی که ناظر هستند حمله خواهد کرد. این پیامی بود که شیخ نعیم قاسم نیز به دیگران رساند. به نظر شما آیا چنین تصویری در نزد ملت ها و دولت های منطقه ایجاد شده است؟ نمونه هایی که شیخ نعیم قاسم بر اساس آن این حقیقت را مطرح کرده است چیست؟

طبیعتا پس از گذشت بیش از یک سال از این جنگ جنایتکارانه و اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی علیه غزه و لبنان، بسیاری از مردم جهان عرب و اسلام به گونه ای نظاره گر و رفتار می کنند که این موضوع ربطی به دیدن ندارد. . با آنها و یا آن حادثه ای در خارج از جهان اسلام را رصد می کنند و هیچ مسئولیتی در قبال این حادثه ندارند. مشکل آنها روشن نبودن این واقعیت است، زیرا خطر رژیم صهیونیستی برای کل منطقه از نظر همه ملت‌های عربی و اسلامی و حتی دولت‌ها کاملاً روشن است، مشکل این است که عزم لازم برای اقدام و تأمین را دارند. حمایت لازم از مقاومت در لبنان و فلسطین، آنها تجاوزی برای مقابله با آن ندارند. ما نمی دانیم که بیداری واقعی در بین ملت های اسلامی چه زمانی رخ می دهد. همه ما با همه این خطرات و چالش ها روبرو هستیم و نشانه های زیادی وجود دارد که این واقعیت و تهدیدات رژیم صهیونیستی را تأیید می کند و نشان می دهد که پروژه آنها فقط محدود به غزه نیست، بلکه از لبنان گرفته تا سوریه، اردن، مصر و سایر کشورهای عربی نیز محدود است. . ایده صهیونیستی را در اختیار می گیرد، با حمایت نامحدودی که از ایالات متحده دریافت کرده است، به دنبال توسعه طلبان جدید برای اجرای پروژه “از نیل تا فرات” است.

ایران هیچ پروژه ای در منطقه ندارد، اما پروژه و هدف واقعی آن مسئله فلسطین است و در کنار سایر عناصر محور مقاومت، با غیرت از این هدف حمایت می کنند. چرا شیخ نعیم قاسم این ایده را مطرح کرد؟ آیا ایران هراسی را جزئی از پروژه صهیونیستی می دانید؟

در واقع دولت های مخالف جمهوری اسلامی ایران مدعی هستند که ایران به دنبال طمع در منطقه است. صحبت از پروژه صفویه زیاد است و این مسائل در ماه های اخیر بارها مطرح شده است. آنها ادعا می کنند که ایران به منطقه خلیج فارس تا سواحل دریای مدیترانه چشم طمع دارد. طبیعتا این اظهارات به منظور تحریف اولویت های منطقه و کنار گذاشتن مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی و نادیده گرفتن مسئله فلسطین است. این موضوعی بود که آقای قائم مقام دبیرکل هم به آن اشاره کردند و تاکید کردند که ایران هیچ پروژه ای در منطقه ندارد و تنها پروژه اش مسئله فلسطین است. آرمان فلسطین اولویت اصلی ایران و همه جنبش های مقاومت است و باید سرلوحه همه ملت های عربی و اسلامی باشد. از این رو شیخ نعیم قاسم سعی کرد این تبلیغات خصمانه را از بین ببرد. تاکید می کنیم که ایران هراسی که رسانه های مخالف جمهوری اسلامی دنبال می کنند، با هدف انحراف افکار عمومی از پروژه واقعی رژیم صهیونیستی است. البته حوادث کنونی و اقدامات قهرمانانه مقاومت در فلسطین و لبنان که با حمایت و مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، بیش از هر زمان دیگری نادرست بودن این گفته را نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.