افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

اوراق گواهی ظرفیت، ابزاری برای ورود سرمایه های جدید به صنعت برق

  • کد خبر : 314208
اوراق گواهی ظرفیت، ابزاری برای ورود سرمایه های جدید به صنعت برق

به گزارش بازار، کریم افشاری مدیرعامل نیروگاه خوی توسعه بورس انرژی و حضور بازیگران در این بازار را امیدوارکننده دانست و اظهار داشت: روند کنونی معاملات در این بازار به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست. به این ترتیب اصلاح جریانات مالی بخش برق به معنای تزریق ماهیانه 2 همت به بورس انرژی بوده […]

به گزارش بازار، کریم افشاری مدیرعامل نیروگاه خوی توسعه بورس انرژی و حضور بازیگران در این بازار را امیدوارکننده دانست و اظهار داشت: روند کنونی معاملات در این بازار به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست. به این ترتیب اصلاح جریانات مالی بخش برق به معنای تزریق ماهیانه 2 همت به بورس انرژی بوده و بر اساس برآوردها در روزهای اخیر این میزان افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: مبلغ دو دستگاه همت از طریق شرکت توانیر به شرکت های توزیع اختصاص می یابد که در بورس انرژی برق را از نیروگاه ها خریداری می کنند.

افشاری با بیان اینکه این فرآیند نقدینگی را به صورت مستمر در اختیار نیروگاه ها قرار داده است، گفت: پس از ثبت معامله، پول برق خریداری شده باید به حساب نیروگاه واریز شود.

مدیرعامل نیروگاه خوی ادامه داد: نیروگاه ها می توانند برق تولیدی در بازار را در فصول بعدی به فروش برسانند و پول برق را از چند ماه قبل و قبل از تحویل برق دریافت کنند.

وی ادامه داد: تداوم این شرایط به طور مستمر نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز نیروگاه ها را تامین می کند.

افشاری تأثیر تبادل انرژی بر جذب سرمایه در حوزه نیروگاهی را ضرورت انجام اقدامات لازم دانست و اعلام کرد: استفاده از ابزارهایی مانند «اسناد گواهی ظرفیت» منجر به ورود سرمایه های جدید در نیروگاه می شود. حوزه صنعت برق، ساخت نیروگاه ها و جبران تدریجی عدم تعادل الکتریکی.

مدیرعامل نیروگاه خوی خاطرنشان کرد: توانیر شرکت های توزیع را ملزم به حضور در بورس انرژی و خرید برق مورد نیاز خود در این بازار کرده است.

افشاری در پایان یادآور شد: مقایسه فروش نقدی انرژی در بورس با بازاری که فروش نقدی وجود ندارد و نیروگاه ها پس از چند ماه پول برق فروخته شده را دریافت می کنند، بیانگر وجود وضعیت مناسب است. . در مبادله انرژی برای فروش انرژی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=314208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.