افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

اوج گرفتن تب سیاسی در هرمزگان/از زمزمه ابقع تا طرح نام های جدید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 409245
اوج گرفتن تب سیاسی در هرمزگان/از زمزمه ابقع تا طرح نام های جدید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- علی ستاری: استان هرمزگان یکی از استان های مهم و راهبردی جمهوری اسلامی ایران است. این استان اولین بندر ورودی کالا و خدمات و نقطه آغاز بخش مهمی از جریان اقتصادی کشور است و از سوی دیگر به دلیل تنوع تهدیدات نظامی و امنیتی، اولین خاکریز امپراتوری اسلامی است. جمهوری […]

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- علی ستاری: استان هرمزگان یکی از استان های مهم و راهبردی جمهوری اسلامی ایران است. این استان اولین بندر ورودی کالا و خدمات و نقطه آغاز بخش مهمی از جریان اقتصادی کشور است و از سوی دیگر به دلیل تنوع تهدیدات نظامی و امنیتی، اولین خاکریز امپراتوری اسلامی است. جمهوری ایران نیز از حساس ترین نقاط کشور مانند بندر شهید رجایی و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، تنگه هرمز و جزایر سه گانه محسوب می شود. گنه آنها در هرمزگان قرار دارند و به همین دلیل انتخاب استاندار برای هرمزگان بسیار مهم است.

دولت ها همیشه خاص ترین افراد خود را به هرمزگان می فرستند

اگرچه هرمزگان استاندار ویژه ای ندارد، اما دولت ها همیشه ویژه ترین نیروهای خود را به هرمزگان می فرستند و عمدتاً استاندارانی که ممکن است در هرمزگان موفق شوند، اگر دولت به دست جناح مخالف نیفتد، در سطح ملی پاسخگو خواهند بود. .

مرحوم اکبر ترک ها وی پس از استانداری هرمزگان در دو وزارتخانه وزیر و معاون رئیس جمهور شد. ابراهیم عزیزی پس از استانداری هرمزگان، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور شد و هم اکنون رئیس کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی است. مقتدایی مهارت مدیریتی خود را در هرمزگان به نمایش گذاشت و عبدالرضا شیخ الاسلامی توانست پس از پایان دوره حضورش در استانداری هرمزگان، ریاست دفتر ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد و بعداً وزیر شود، سرنوشتی که در صورت تغییر نکردن دولت در انتظار او بود. فریدون همتی استاندار سابق هرمزگان که چندین بار به وی پیشنهاد معاونت سیاسی وزارت کشور در وی از دولت دوازدهم خارج شد و به مأموریت خود در هرمزگان ادامه داد.

آخرین استاندار هرمزگان نیز باید نام برد بخشی از یگان ویژه دولت سیزدهم و شخص شهید آیت الله رئیسی را می شناسیم، مهدی دوستی شخصیتی بود که نامش به عنوان وزیر احتمالی نفت دولت سیزدهم مطرح شد و در دوران خدمت در استانداری هرمزگان به محض اینکه تغییر در وزارتخانه های مختلف، نام او دوباره بر سر زبان ها می افتاد.

زمزمه بقای مهدی دوستی و تکذیب اصلاح طلبان از حمایت او را شنیدم.

دوستی به عنوان یک شخصیت مستقل و بدون وابستگی به جریانات سیاسی عملکرد خوبی در استان هرمزگان داشت و در مدت سه سالی که میهمان هرمزگان بود توانست بهترین استاندار کشور شود و بیشترین کاهش بیکاری را به ثبت برساند. نرخ از استان های کشور برای هرمزگان، رشد اقتصادی باعث می شود که استان بیش از برنامه تعیین شده، کسب مقام اول کشوری در زمینه توسعه زیرساخت های آموزشی و توسعه آموزش مهارت محور، رتبه اول در جذب سرمایه گذار و امنیت سرمایه گذاری شود. شاخص استان و راضی نگه داشتن مجمع نمایندگان استان و فعالان اقتصادی از خود و همین مسائل باعث شد که اولین گزینه در خصوص استان هرمزگان در دولت چهاردهم ابقای مهدی دوستی باشد، موضوعی که بیش از پیش بر این موضوع تاکید شده است. روزها و مخالفت جریانات اصلاح طلب در استان هرمزگان را برانگیخته است.

اوج این مخالفت ها در 24 ساعت گذشته زمانی رخ داد که هر دو رئیس جبهه اصلاح طلبان استان هرمزگان که رئیس ستاد مسعود بیزیکیان در استان هرمزگان نیز بود، واکنش نشان دادند و حمایت اصلاح طلبان را رد کردند. ماندگاری مهدی دوستی به عنوان علی رئوفی معاون اسبق استانداری هرمزگان که در انتخابات ریاست جمهوری بر کرسی مسعود بیزیکیان نشسته بود به این موضوع واکنش نشان داد.

فعالان رسانه ای نزدیک به اصلاحات در 24 ساعت گذشته فعالیت خود را افزایش داده و از شایعات حفظ رفاقت یا عدم تخصیص استانداری هرمزگان انتقاد می کنند!

کاندیداهای استانداری هرمزگان چه کسانی هستند؟

اوج گرفتن تب سیاسی در هرمزگان/ از زمزمه ابقع تا طرح نام های جدید

تا 24 ساعت پیش قوی ترین کاندیدای استانداری هرمزگان «محمد عاشوری تازیانی» نماینده مردم هرمزگان در پنج دوره شورای اسلامی به عنوان گزینه باتجربه معرفی شد. جریان های سیاسی طرفدار عاشوری هستند. استان هرمزگان، بنابراین با وجود اصلاح طلب نبودن، اولین گزینه پیشنهادی جبهه اصلاح طلبان به رئیس جمهور، انتصاب وی به عنوان استاندار هرمزگان بود، اما ظاهراً وی مسئولیت استانداری هرمزگان را مشروط به این انتصاب پذیرفت. به عنوان فرماندار ویژه و شاید دلیل اصلی باشد بالا رفتن تب سیاسی استان هرمزگان در 24 ساعت گذشته این احتمال را رد کرده است.

گزینه دومی که از روز اول برای استانداری هرمزگان مطرح شد، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم است.

در 24 ساعت گذشته رحمانی به عنوان یک احتمال قوی برای رسیدن به استانداری هرمزگان مطرح شده و برخی رسانه ها در تلاش هستند افکار عمومی استان هرمزگان را نسبت به وی تحت تاثیر قرار دهند.

ایرج حیدری مسئول هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در دولت دوازدهم و مسعود. فرستنده پور مسئول فرمانداری قرچک و اسلامشهر یکی دیگر از نام های مطرح در استانداری هرمزگان است.

البته در این مدت اخباری مبنی بر حضور هوشنگ بازوند استاندار سابق کرمانشاه در هرمزگان نیز منتشر شد و با انتصاب وی به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی این احتمال به کلی منتفی است.

باید دید تصمیم وزیر کشور و هیات مدیره دولت چهاردهم در خصوص واگذاری فرماندهی استانداری هرمزگان، ابقای مهدی دوستی یا تداوم استان هرمزگان چیست. کار خود را با یک دولت سیاسی جدید. بازیگر

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.