افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

اهمیت تعهدات بلند مدت سازمان ها و ایجاد فرصت های بهتر برای گروه های آسیب پذیر

  • کد خبر : 393784
اهمیت تعهدات بلند مدت سازمان ها و ایجاد فرصت های بهتر برای گروه های آسیب پذیر

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، این همایش با حضور سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، امیر سرتیپ نبی سهرابی معاون امور بنیاد نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. حفظ آثار باستانی و نشر ارزش های دفاع مقدس، سید محمد مجابی رئیس کمیته […]

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، این همایش با حضور سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، امیر سرتیپ نبی سهرابی معاون امور بنیاد نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. حفظ آثار باستانی و نشر ارزش های دفاع مقدس، سید محمد مجابی رئیس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی محمودیان رئیس اتاق بازرگانی ایران و برخی دیگر از سازمان ها و برندهای پیشرو در حوزه مسئولیت اجتماعی . در 18 اکتبر 1403 جشن گرفته شد.

نایب رئیس بازرگانی اتاق اصناف ایران در این نشست ضمن تاکید بر ریشه های فرهنگی و اقتصادی مسئولیت اجتماعی گفت: مسئولیت اجتماعی اکنون به عنوان ابزاری قدرتمند برای ایجاد تغییرات مثبت شناخته شده است. تغییراتی که هم به رشد و موفقیت شرکت ها و هم به بهبود شرایط جامعه کمک می کند. امروزه سازمان های موفق سازمان هایی هستند که چارچوب های قدیمی را رها کرده و فراتر از اهداف کوتاه مدت اقتصادی به تعهدات اجتماعی و اخلاقی توجه کرده اند.

محمودیان تصریح کرد: طبق آمار 90 درصد شرکت های مطرح دنیا متعهد به فرهنگ سازمانی و مسئولیت اجتماعی هستند و این تعهد از ابتدا به عنوان یک فکر اولیه در ریشه فرهنگ آن سازمان وجود داشته و در رتبه اول از نظر اقتصادی سپس نسبت به این موضوع اقدام کنید.

وی بیان کرد: توجه به شکل و میزان مصرف انرژی و آب در واحدهای تجاری و صنعتی از دیگر مسئولیت های اجتماعی است. مصرف سرانه در حوزه انرژی (نفت، گاز، برق، گازوئیل و …) و آب در ایران دو برابر دنیاست و ریشه آن در سیاست های نادرست است. به نظر می رسد که ما هرگز نخواسته ایم به اندازه کافی با واقعیت ها روبرو شویم. ایران به عنوان اولین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان با چالش مصرف انرژی در همه زمینه ها مواجه است و در اولین مشکل، برق کارخانه صنعتی را قطع خواهیم کرد. نگران نباشید که همه فرزندان ما در آینده از این مشاغل امرار معاش خواهند کرد و فقر ریشه کن خواهد شد. بنابراین باید به دنبال اصلاح الگوهای مصرف انرژی باشیم.

معاون بازرگانی اتاق اصناف ایران در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع کودکان کار و افراد آسیب دیده از جنگ پرداخت و گفت: گزارش سازمان جهانی کار نشان می دهد که بیش از 160 میلیون کودک در سراسر جهان مجبور هستند. انجام کار اجباری و غیرقانونی است. بسیاری از این کودکان در اثر جنگ و بی ثباتی اجتماعی و اقتصادی به این وضعیت دچار شده اند.

محمودیان تصریح کرد: در روزگاری زندگی می کنیم که تحولات جدیدی متولد شده و مسئولیت اجتماعی و فرهنگ سازمانی دیگر اختیاری و اختیاری نیست، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. جهان پیش روی ما با بحران های جهانی مانند تغییرات آب و هوایی، نابرابری اجتماعی و جنگ مواجه خواهد شد. غلبه بر این بحران‌ها مستلزم آن است که نه تنها دولت‌ها، سازمان‌های ملی و سازمان‌های بین‌المللی، بلکه هر یک از ما، به‌ویژه بخش خصوصی و اتحادیه‌ها، نقش خود را در جوامع محلی و جهانی جدی‌تر بگیریم.

وی ادامه داد: ما به عنوان مدیران اقتصادی و بنگاه های اقتصادی باید از توان خود برای ایجاد تحول مثبت استفاده کنیم. مسئولیت اجتماعی ما تنها محدود به ارائه محصولات و خدمات خوب نیست، بلکه باید از هر فرصتی برای کمک به جوامع آسیب پذیر و حمایت از قربانیان بی پناه به ویژه کودکان استفاده کنیم. ارائه کمک های مالی بشردوستانه به این افراد تنها یک گام اولیه است. آنچه مهمتر است تعهد بلندمدت ما و اصلاح نظام مند ما و ایجاد فرصت های بهتر برای این افراد است.

سرپرست معاونت بازرگانی اتاق اصناف ایران گفت: اتاق اصناف به دنبال تشکیل مجمع اتاق اصناف کشورهای اسلامی برای ارتقای صلح و توسعه پایدار است. مجمع اتاق‌های بازرگانی کشورهای اسلامی می‌تواند حلقه‌ای برای ملت‌های اسلامی برای کمک به کاهش تنش‌های منطقه‌ای و ارتقای همکاری‌های اجتماعی از طریق همکاری‌های اقتصادی باشد. این مجمع می‌تواند بستر مناسبی برای اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باشد که با هدف بهبود وضعیت معیشتی اقشار آسیب‌پذیر، استفاده از فناوری‌های جدید، تقویت شفافیت مالی و جلوگیری از بهره‌برداری انجام می‌شود.

محمودیان تصریح کرد: دنیای امروز نیازمند تصمیمات و اقدامات بزرگ در حوزه مسئولیت اجتماعی است. این نه تنها یک تعهد اخلاقی است، بلکه راهی برای کمک به آینده خودمان است. اتحادیه‌ها و شرکت‌ها نشان داده‌اند که با پذیرش این مسئولیت‌ها نه تنها به سودآوری و رشد اقتصادی دست می‌یابند. آنها همچنین محرک های تغییرات اجتماعی مثبت هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.