افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

اهرم جدید رژیم صهیونیستی برای تشدید فشار بر اقتصاد فلسطین

  • کد خبر : 413142
اهرم جدید رژیم صهیونیستی برای تشدید فشار بر اقتصاد فلسطین

به گزارش بازار، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا و هفت همتای غربی او در نامه ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره خطر فروپاشی اقتصاد فلسطین در کرانه باختری در صورت عدم تمدید قرارداد بانکی، وزیر دارایی افراطی بزالل اسموتریچ، نوشتند. رژیم هشدار داد. در این نامه که سایت خبری اکسیوس مشاهده کرده […]

به گزارش بازار، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا و هفت همتای غربی او در نامه ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره خطر فروپاشی اقتصاد فلسطین در کرانه باختری در صورت عدم تمدید قرارداد بانکی، وزیر دارایی افراطی بزالل اسموتریچ، نوشتند. رژیم هشدار داد.

در این نامه که سایت خبری اکسیوس مشاهده کرده خطاب به نتانیاهو آمده است: اقدام برخی از اعضای دولت وی برای ممانعت از دسترسی کرانه باختری به منابع مالی، امنیت “اسرائیل” و کل منطقه را که در شرایط خطرناکی قرار گرفته است به خطر می اندازد. وضعیت منجر به بی ثباتی می شود.

این نامه خطاب به نتانیاهو بود زیرا کشورهای غربی از زمان روی کار آمدن اسموتریچ به عنوان وزیر دارایی در دسامبر 2022، تحریم خود را ادامه داده اند.

یلن به همراه همتایان خود از ژاپن، کانادا، اتحادیه اروپا، انگلیس، هلند، استرالیا و فرانسه اعلام کرد که عدم تمدید قراردادی که به بانک‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد با بانک‌های فلسطینی معامله کنند، جریان‌های مالی را تضعیف کرده و انتقال وجوه را مختل می‌کند کمک کند. تشکیلات خودگردان فلسطین را بی ثبات خواهد کرد.

اقتصاد فلسطین به شدت به بانک‌های خود متکی است که با بانک‌های رژیم صهیونیستی برای انجام معاملات به شکل مثقال در ارتباط هستند، زیرا تشکیلات خودگردان فلسطین واحد پول خود را ندارد. طبق آمار رسمی، در سال 2023 حدود 53 میلیارد شیکل (14 میلیارد دلار) در بانک های فلسطینی مبادله شده است.

اقتصاد کرانه باختری در سال گذشته در وضعیت وخیمی قرار داشته است، زیرا ده‌ها هزار کارگر روزمزد فلسطینی از ورود به سرزمین‌های اشغالی در طول جنگ غزه منع شدند.

این مقامات غربی از رژیم صهیونیستی درخواست کردند که قرارداد بانکی را حداقل برای یک سال دیگر تمدید کند. این تصمیم بر عهده اسموتریچ است، اما نتانیاهو می تواند وزیر تندرو خود را دور بزند و این تصمیم را در جلسه کابینه بگیرد. اما در گذشته، نتانیاهو تمایل چندانی برای درگیری با اسموتریچ نشان نداده است و ترجیح می دهد به وزیر دارایی اجازه دهد تا اقدامات تنبیهی علیه اقتصاد فلسطین را برای دلجویی از او متوقف کند و به او اجازه دهد گام هایی برای گسترش ردپای اسرائیل در غرب بردارد. بانک. این مورد در پایان ژوئن بود، زمانی که اسموتریچ با تمدید سه ماهه قرارداد بانکی مربوطه موافقت کرد.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، آمریکا به دلیل سیاست‌های اسموتریچ، تحریم‌هایی را علیه اسموتریچ در نظر گرفت، اما از این اقدام خودداری کرد و احتمالا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آینده این اقدام را بررسی خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.