افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

اهدای خون در روزهای سرد سال را فراموش نکنید.

  • کد خبر : 184262
اهدای خون در روزهای سرد سال را فراموش نکنید.

به گزارش رکنا، هادی نوری عدم نگهداری طولانی مدت خون و فرآورده های اهدایی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: عمر گلبول های قرمز خون در کیسه های خون 35 روز است، در حالی که سایر فرآورده های حیات بخش مانند پلاکت فقط در داخل کیسه های خونی قابل نگهداری هستند. مراکز به […]

به گزارش رکنا، هادی نوری عدم نگهداری طولانی مدت خون و فرآورده های اهدایی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: عمر گلبول های قرمز خون در کیسه های خون 35 روز است، در حالی که سایر فرآورده های حیات بخش مانند پلاکت فقط در داخل کیسه های خونی قابل نگهداری هستند. مراکز به مدت 3 روز انتقال خون است.

وی از هموطنان خود دعوت به عمل آورد اهدای خون وی پیوسته به ویژه در روزهای سرد پیش رو تصریح کرد: اهدای مستمر خون بخشی از فرهنگ شهروندان و گنجاندن آن در تقویم زندگی روزمره مردم تنها راه حفظ میزان ذخایر خونی مورد نیاز هر کشور است. البته خوشبختانه نیمی از اهداکنندگان ما مستمر هستند و اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار داده اند.

وی تاکید کرد: بر اساس قوانین و دستورالعمل های سازمان انتقال خون، زمانی که خون مورد نیاز و ذخیره خون کشور یعنی میزان خون مورد انتظار برای مصرف عادی در مراکز درمانی کمتر از 4 روز باشد، وضعیت بحرانی است و اگر 4 تا 6 روز باشد وضعیت در محدوده باشد خطر محسوب می شود.

رئیس جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ادامه داد: زمانی که سازمان بتواند ظرف 6 تا 8 روز به درخواست های بیمارستان ها و مراکز درمانی پاسخ دهد، شرایط قابل قبول تلقی می شود و برای حفظ و بهبود در این شرایط، مشارکت تدریجی و مستمر داوطلبان اهدای خون ضروری است.

نوری با بیان اینکه استرس حرارتی در فصل زمستان، بیماری ها و حوادث فصلی بر میزان اهدای خون، مصرف خون و ذخایر خونی در مراکز اهدایی تاثیرگذار است، اظهار داشت: در روزهای بارندگی در فصول سرد سال که روزها کوتاه است، وجود دارد. با کاهش تعداد داوطلبان اهدای خون، خون را به مراکز اهدای خون می فرستیم که سازمان انتقال خون در نظر دارد با فراخوان ها و دعوت به اهدای خون از کاهش ذخایر جلوگیری کرده و برای تکمیل این ذخایر کشت ها را ادامه دهد. .

وی یادآور شد: زمانی که میزان خون ذخیره شده در هر استان بیش از 8 روز باشد، ممکن است خون مازاد بر نیاز بیمارستان های هر استان به مناطقی از کشور ارسال شود که تعداد بیماران یا مصرف آنها در خون ملی بیشتر باشد. عرضه. توری.

وی با دعوت از هموطنان به اهدای مستمر خون به ویژه در روزهای سرد پیش رو، گفت: اهدای مستمر خون بخشی از فرهنگ شهروندی و قرار دادن آن در تقویم زندگی روزمره مردم تنها راه حفظ میزان ذخایر خون مورد نیاز است. برای هر کشور البته خوشبختانه نیمی از اهداکنندگان ما مستمر هستند و اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار داده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.