افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

انگیزه های دختر عراقی در آدم ربایی ساختگی/ از خواستگارش خسته شده بود!

  • کد خبر : 232948
انگیزه های دختر عراقی در آدم ربایی ساختگی/ از خواستگارش خسته شده بود!

به گزارش رکنا، چند روز پیش مرد جوان عراقی وارد کلانتری تهران شد و از ربوده شدن دختر مورد علاقه اش خبر داد. وی به افسر پلیس گفت: من اهل عراق و مقیم ایران هستم و در یکی از دانشگاه های تهران تحصیل می کنم. چند وقت پیش با دختری به نام زهرا آشنا شدم. […]

به گزارش رکنا، چند روز پیش مرد جوان عراقی وارد کلانتری تهران شد و از ربوده شدن دختر مورد علاقه اش خبر داد.

وی به افسر پلیس گفت: من اهل عراق و مقیم ایران هستم و در یکی از دانشگاه های تهران تحصیل می کنم. چند وقت پیش با دختری به نام زهرا آشنا شدم. او همکلاسی و هموطن من است که در ایران زندگی می کند. از آنجایی که می خواستم با او ازدواج کنم برای خواستگاری رفتم اما 48 ساعت بعد از خواستگاری افراد ناشناس او را ربودند. زهرا یک فیلم 30 ثانیه ای برایم فرستاد که در آن گریه و وحشت دارد و می گوید اقوامش به ایران آمده اند و او را ربوده اند و قصد دارند او را به کشور دیگری ببرند. پس از تماشای این فیلم تصمیم گرفتم به پلیس اطلاع دهم.

در مواجهه با این شکایت، ماموران اداره یازدهم آگاهی تهران با نظارت قاضی عظیم سهرابی بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی وارد عمل شدند و تحقیقات برای یافتن دختر عراقی را آغاز کردند. در گام اول فیلمی که زن جوان برای خواستگارش ارسال کرده بود مورد بررسی قرار گرفت تا اینکه با توجه به سرنخ های موجود در فیلم، رد این زن جوان در آپارتمانی واقع در حومه تهران پیدا شد. ماموران برای انجام تحقیقات به این محل رفتند و در آنجا مشخص شد که ماجرای آدم ربایی واقعی نبوده بلکه دروغ بوده است.

زن جوان برای رهایی از دست خواستگارش سناریوی آدم ربایی خود را طراحی کرده بود، اما انتظار نداشت پلیس و دستگاه قضایی این ماجرا را باز کنند.

این دانشجوی ساکن هتل آپارتمان گفت: در دانشگاه با محسن آشنا شدم اما از همان روزهای اول که با او آشنا شدم متوجه شدم که نمی توانم با او زندگی کنم. او بدبین و بدبین بود و من سعی کردم با بی توجهی به این رابطه پایان دهم اما محسن تسلیم نشد. حتی از من خواستگاری کرد و اجازه نداد. در این موقعیت بود که فکری به ذهنم خطور کرد. من قصد ربودن من را دارم. فکر می کردم با این نقشه بی خیال می شود و وقتی متوجه می شود اقوام خطرناک هستند عقب نشینی می کند اما نقشه من را نپذیرفت و محسن نه تنها به فکر من نبود، بلکه پلیس را هم درگیر کرد. با اظهارات زن جوان، تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

ربودن کلاهبرداری یکی از ترفندهایی است که اغلب جوانان برای تحت فشار قرار دادن خانواده خود از آن استفاده می کنند. ترفندی که گرچه طراحان آن را کاملا حرفه ای و بی نقص می دانند، اما معمولا خیلی زود توسط پلیس فاش می شود.

یکی از پرونده های جعلی آدم ربایی که مدتی پیش در اداره آگاهی تهران تشکیل شد، مربوط به ربودن دختر 15 ساله بود. در حالی که همه فکر می کردند این دختر ربوده شده است و آدم ربایان قصد دارند یک میلیارد دلار از خانواده او اخاذی کنند، خیلی زود مشخص شد که این آدم ربایی ساختگی بوده است. این دختر 15 ساله فیلمی برای پدرش ارسال کرده بود که آدم ربایان او را شکنجه کرده و در اتاقی متروکه نگه داشته اند اما یک روز خانواده دختر با هماهنگی پلیس به محل رفتند تا یک میلیارد تومان به او بدهند. . . به آدم ربایان و معلوم شد که همه چیز دروغ بوده است. این نوجوان گفت که پدر و مادری سختگیر دارد که حتی به او اجازه نمی دهند تلفن همراه داشته باشد و به همین دلیل می خواست دور از آنها زندگی کند.

به خاطر امتحان

یک مورد عجیب دیگر از آدم ربایی دروغین که چندی پیش رخ داد دادگاه کیفری استان تهران باز بود و مربوط به ربودن دروغین یک نوجوان بود. این مرد جوان که خانواده اش او را یک نابغه می دانستند و به دلیل درس نخواندن و عدم شرکت در امتحان از او برای همه اعضای خانواده تعریف و تمجید کرده بودند، سناریوی آدم ربایی خود را طراحی کرد، اما وقتی پلیس متوجه شد در مورد داستان، او خیلی زود برگشت.

نمرات پایین

فرار از محدودیت های والدین به دلیل نمرات ضعیف یا کارنامه بد یکی از انگیزه های رایج آدم ربایی کاذب توسط نوجوانان است. او مثل نوجوانی بود که چون نمرات آخرش خیلی پایین بود، قصد داشت خودش را بدزدد تا پدر و مادرش را فریب دهد. او حتی از نرم افزار تقلید صدا استفاده می کرد و در نقش آدم ربا با پدرش صحبت می کرد و به او می گفت که پسرش را گروگان گرفته ایم و حتی از او پول خواستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=232948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.