افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

انویدیا در حال راه اندازی یک مرکز اختصاصی پیش بینی آب و هوا با همکاری شرکت اماراتی G42 است

  • کد خبر : 369743
انویدیا در حال راه اندازی یک مرکز اختصاصی پیش بینی آب و هوا با همکاری شرکت اماراتی G42 است

به گزارش بازار، انویدیا به تازگی اعلام کرده است که همکاری خود را با بزرگترین شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی در امارات متحده عربی آغاز خواهد کرد. هدف از این همکاری ایجاد یک سیستم پیش بینی آب و هوا با کمک هوش مصنوعی است. نتیجه همکاری انویدیا با G42 چه خواهد بود؟ G42 بزرگترین […]

به گزارش بازار، انویدیا به تازگی اعلام کرده است که همکاری خود را با بزرگترین شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی در امارات متحده عربی آغاز خواهد کرد. هدف از این همکاری ایجاد یک سیستم پیش بینی آب و هوا با کمک هوش مصنوعی است.

نتیجه همکاری انویدیا با G42 چه خواهد بود؟

G42 بزرگترین شرکت هوش مصنوعی در امارات متحده عربی است که دفتر مرکزی آن در ابوظبی قرار دارد. این شرکت اخیراً همکاری خود را با Nvidia برای توسعه ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی که هدف آن بهبود دقت پیش‌بینی آب و هوا است، رسمی کرده است. نقش کلیدی در این زمینه، پلتفرم منبع باز Earth-2 انویدیا خواهد بود که برای پیش بینی شرایط آب و هوایی توسعه یافته است و نه تنها دارای یک رابط کاربری تعاملی است. همچنین ویژگی هایی مانند شبیه ساز با وضوح بالا را ارائه می دهد.

به گفته مدیران هر دو شرکت، نتیجه همکاری Nvidia و G42 یک سیستم پیش بینی آب و هوا با وضوح کیلومتر مربع است که می تواند دقت مدل های فعلی را افزایش دهد. علاوه بر این، مرکزی به نام Climate Tech Lab در ابوظبی ایجاد خواهد شد که برای تحقیق و توسعه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این مرکز بیش از 100 پتابایت داده اتمسفر را تجزیه و تحلیل خواهد کرد که در نهایت می توان از آن برای دستیابی به اهداف تعیین شده استفاده کرد.

مدیر عامل انویدیا در توضیح این همکاری اعلام کرده است که مرکز هواشناسی ابوظبی به پیشرفته ترین تجهیزات پردازشی و فناوری های هوش مصنوعی مجهز می شود که می تواند برای میلیون ها نفر در سراسر جهان مفید باشد. در سال‌های اخیر، شرکتی که او اداره می‌کند، تمرکز خود را بر روی شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی گذاشته و سعی دارد با استفاده از دوقلوهای دیجیتال، شبیه‌سازی پدیده‌های مختلف را تسهیل کند. برای مثال، Earth-2 یک شبیه‌ساز دیجیتال زمین است که می‌تواند الگوهای پیچیده جوی را پردازش کرده و داده‌های علمی خام را برای استفاده عملی تجزیه و تحلیل کند.

در ماه‌های اخیر، شرکت اماراتی G42 به موفقیت‌های تجاری متعددی از جمله جذب 1.5 میلیارد دلار از مایکروسافت دست یافته است. البته این شرکت برای جذب سرمایه مجبور به مذاکره با دولت آمریکا شد و قول داد به همه همکاری های خود با چین پایان دهد. موسسه اماراتی مذکور در حال حاضر در حال ایجاد دو مرکز در شهر ابوظبی به منظور تدوین و توسعه استانداردهای مرتبط با هوش مصنوعی است. دیگر شرکای اصلی G42 شامل OpenAI است که می تواند آن را به قطب پیشرو هوش مصنوعی در خاورمیانه و حتی آسیا تبدیل کند. این شرکت بخشی از امپراتوری 1.5 تریلیون دلاری شیخ طحنون بن زاید آل نهیان، برادر حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.