افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
7

انواع شال های سنتی و اصیل فقط مانتو نیستند، بلکه می توانید با اکسسوری ها به سبک خود معجزه کنید.

  • کد خبر : 18448
انواع شال های سنتی و اصیل فقط مانتو نیستند، بلکه می توانید با اکسسوری ها به سبک خود معجزه کنید.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز فراموش نکنید که اکسسوری ها یکی از جذابیت های استایل هستند، بنابراین هر چقدر هم که مانتو و شلوار مناسب را انتخاب کنید، اگر در انتخاب اکسسوری ها خوب عمل نکنید، استایلی معمولی یا حتی نامناسب خواهید داشت. . حال یکی از جذاب ترین اکسسوری […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

شایانوز فراموش نکنید که اکسسوری ها یکی از جذابیت های استایل هستند، بنابراین هر چقدر هم که مانتو و شلوار مناسب را انتخاب کنید، اگر در انتخاب اکسسوری ها خوب عمل نکنید، استایلی معمولی یا حتی نامناسب خواهید داشت. . حال یکی از جذاب ترین اکسسوری ها برای خانم ها را می توان شال سنتی نامید چرا که این شال ها تنوع بسیار بالایی دارند و به استایل شما ظاهری شیک و بدیع می بخشند. وقتی صحبت از طرح های سنتی و ایرانی می شود، منظور طرح هایی است که المان های اصیل گذشته ایران را داشته باشد. نمادهایی مانند فرهنگ و هنر ایرانی که بر روی شال و روسری دیده می شود مانند روسری سنتی با طرح کاشی، اسلیمی، قالیچه و قالیچه، نقاشی ایرانی، نقوش گل ترکمن و …. بد نیست بدانید که هر کدام از این طرح ها جلوه خاصی دارند و طرفداران خاص خود را دارند. به عنوان مثال شال یا روسری ترکمنی انتخاب بسیار مناسبی برای استایل های بهاری و گلدار است و می توان گفت برای افرادی که لباس های سبک گلی می پوشند نیز انتخابی پرطرفدار است.

پس فراموش نکنید که وقتی از لباس یا خرقه سنتی صحبت می کنیم، منظور لباس هایی است که نمادهایی از گذشته اصیل یک ملت دارد و نشانه هایی از فرهنگ و هنر ایرانی را نشان می دهد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع شال های سنتی و نحوه مدل دادن به آن آشنا شوید.

شال سنتی

شال سنتی با طرح باریک; اصلی و رنگارنگ

طرح اسلیمی یکی از طرح های ایرانی است که در بسیاری از هنرها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از هنرهایی که در آن طرح اسلایم کاربرد فراوانی دارد، هنر قالی بافی است. در نقاشی سنتی ایران هفت طرح اصلی وجود دارد که طرح اسلیمی یکی از این هفت نقش است. اسلیمی در واقع طرح و نقشی است که به شکل گیاه و دارای ساقه های پیچ خورده است، ویژگی این طرح این است که ابتدا و انتهای آن قابل تشخیص نیست. این طرح برای صنعت مد و لباس و یا حتی در دکوراسیون و کاشی های اصیل کاربرد دارد و می توان گفت در تمامی صنایعی که از این طرح استفاده شده است، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

شال سنتی

شال سنتی

برای داشتن ظاهری رسمی و شیک، شال آینه دار یا گلدوزی شده را فراموش نکنید

هنر خامه دوزی یا دوخت بلوچی یکی از هنرهای اصیل و کهن ایرانی است که ابتدا در لباس محلی یا سنتی استفاده می شد و امروزه یکی از گرایش های رایج است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دو هنر شباهت زیادی به یکدیگر دارند با این تفاوت که در گلدوزی کرم رنگ از نخ ابریشمی تک رنگ استفاده می شود که معمولاً سفید است اما در دوخت بلوچی از رنگ های مختلفی استفاده می شود. حال اگر می خواهید به مهمانی بروید و می خواهید ظاهری مجلل و بدیع داشته باشید، پیشنهاد می کنیم شال سنتی یا آینه دوزی را انتخاب کنید.

شال سنتی

شال سنتی

اگر سبک گلدار را دوست دارید، حتما شال ترکمنی را امتحان کنید.

شال یا روسری ترکمنی نوعی شال اصیل و سنتی به حساب می‌آید که در بین خانم‌های علاقه‌مند به استایل‌های گلدار بسیار محبوب شده است. گل همیشه یکی از نمادهای طبیعت است که می توان آن را نوعی روح مهربان و زیبا بیان کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید استایل گل به سبکی گفته می شود که در آن از لباس هایی با طرح گل های مختلف، در رنگ های مختلف و در اندازه های مختلف استفاده می شود. حال اگر می خواهید بهار را با شادی و رنگ بگذرانید، ما شال یا روسری ترکمنی را پیشنهاد می کنیم، البته فراموش نکنید که اگر قصد استفاده از این مدل شال را دارید، بهتر است یک مانتو ساده و تک رنگ انتخاب کنید.

شال سنتی

شال سنتی

اگر دوست دارید زیبا و زیبا باشید، صفحه مد ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.