افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

انواع بیماری های مقاربتی و علائم آن

  • کد خبر : 51667
انواع بیماری های مقاربتی و علائم آن
هشت مورد از معروف ترین و رایج ترین عوامل بیماری زایی که سبب بروز بیماری های مقاربتی در افراد می شود در ادامه متن آورده شده است...

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از بیماریهای مقاربتی داشته باشیم می توانیم بگوییم بیماری های مقاربتی به بیماری هایی گفته می شود که از طریق ارتباط و یا آمیزش جنسی از فردی به فرد دیگر منقل می شود.معمولا این بیماری ها در اثر انتقال باکتری  یا ویروس یا انگل از طریق مایع منی، خون یا ترشحات واژینال از فردی به فرد دیگر منقل می شود.

اما اگر تا الان گمان می کردید که تنها راه انتقال بیماری های مقاربتی آمیزش جنسی است بهتر است بدانید که بسیاری از بیماری های مقاربتی از راهی غیر از رابطه جنسی هم منتقل می شوند!

به عنوان مثال یک مادر در طول بارداری و زایمان امکان آلوده کردن جنین خود به میکروب های مقاربتی را دارد،حتی پس از تولد نوزاد و در دوران شیردهی امکان آلوده شدن به چنین بیماری هایی در صورت ابتلای مادر وجود دارد.

با داشتن روابط جنسی محافظت شده مانند خرید و استفاده از کاندوم و تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان اختلالات جنسی با استفاده از مکمل های تقویت قوای جنسی می توان تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری جنسی و مقاربتی را کاهش داد.

عوامل خطر برای بیماری های مقاربتی

هر انسانی که از نظر جنسی فعال می باشد، در معرض ابتلا به یک بیماری یا عفونت جنسی می باشد. عواملی که ممکن است خطر ابتلا را افزایش دهند عبارتند از

  • در رابطه جنسی که محافظت نشده واژینال یا مقعدی که از کاندوم لاتکس استفاده نشود و یکی از شریک جنسی آلوده باشد به طور قابل توجهی خطر ابتلا به STI را بالا می برد. لازم به ذکر  که استفاده و خرید کاندوم نیز باید درست صورت گیرد و در صورت استفاده نادرست از کاندوم نیز می تواند خطر ابتلا را افزایش دهد.
  • رابطه جنسی دهانی برای افراد دارای خطر کمتری است، اما عفونت ها همچنان می توانند بدون کاندوم لاتکس یا سد دندانی به شریک جنسی منتقل شوند.
  • داشتن تماس جنسی با چندین شریک احتمال ابتلا به این بیماری را به مقدار قابل توجهی افزایش میدهد و هرچه با افراد بیشتری تماس جنسی داشته باشید، خطر ابتلا شما به انواع بیماری های مقاربتی بیشتر است.
  • داشتن سابقه ابتلا به یک بیماری مقاربتی در افراد سبب می شود که احتمال ابتلا یک بیماری مقاربتی دیگر در فرد بسیار زیادتر شود.
  • اگر فردی مجبور به فعالیت جنسی شود مانند تجاوز احتمال ابتلای آن فرد به بیماری های مقاربتی وجود دارد. مقابله با تجاوز جنسی برای افراد بسیار دشوار است، اما این موضوع بسیار مهم است که در سریعترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید تا پیگیری، درمان و حمایت های عاطفی دریافت کنید.
  • تزریق کردن مواد مخدر با استفاده از سوزن های مشترک سبب گسترش یافتن بسیاری از عفونت های جدی مانندHIV، هپاتیت B و هپاتیت C می شود.
  • نیمی از بیماری های جدید مقاربتی در افراد بین 15 تا 24 سال بروز میکند.

بیماری های مقاربتی با چه علائم و نشانه هایی همراه است؟

انواع بیماری های مقاربتی

موضوعی که آمار و ریسک ابتلا به بیماری های مقاربتی را بالا برده این است که عوامل بوجود آورنده بیماری های مقاربتی یعنی ویروس ها و باکتری ها بر خلاف بیماری های دیگر مانند سرماخوردگی ممکن است دوره نهفتگی بسیار طولانی داشته باشد!

یعنی فرد مبتلا به بیماری ناقل باشد و عوامل بیماری زا را در درون بدن خود داشته باشد ولی کاملا مانند یک فرد سالم بدون علائم باشد و فکر نکنید که او دچار عفونت و یا بیماری است!

اما به طور کلی در افرادی که در نهایت با انجام آزمایش و بررسی های پزشکی بیماری های مقاربتی و آمیزشی تشخیص داده شده است علائم زیر دیده شده است:

  • التهاب و ورم در ناحیه واژن، مقعد و آلت تناسلی
  • درد و سوزش شدید هنگام دفع ادرار
  • ترشحات غیر طبیعی واژینال
  • رابطه جنسی دردناک
  • تورم و التهاب غدد لنفاوی خصوصا در ناحیه کشاله ران
  • درد در نواحی زیر شکم
  • راش های پوستی در اطراف دست و پاها
  • تب و لرز

8 بیماری مقاربتی رایج که باید آن ها را بشناسیم

بیماری های مقاربتی

در حوزه سلامت یک شعار معروف داریم “پیشگیری، بهتر از درمان است” ؛ پس بهتر است ابتدا عوامل بیماری زا را خوب بشناسیم و با شناخت رفتار این عوامل ریسک ابتلا به این دسته از بیماری ها را با تقویت سیستم ایمنی،واکسیناسیون،نداشتن رفتارهای پرخطر جنسی و روابط محافظت نشده، و خرید کاندوم و مکمل های تقویت قوای جنسی نیز ریسک ابتلا به این دسته از بیماری ها را کاهش دهیم.

هشت مورد از معروف ترین و رایج ترین عوامل بیماری زایی که سبب بروز بیماری های مقاربتی در افراد می شود در ادامه متن آورده شده است:

  1. ویروس پاپیلومای انسانیHPV
  2. هرپس
  3. سفلیس
  4. هپاتیت
  5. تریکومونازیس
  6. سوزاک
  7. کلامیدیا
  8. اچ آی وی

زندگی با بیماری های مقاربتی

اگر آزمایش شما در رابطه  با بیماری مقاربتی مثبت گردید، مهم است که در در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کرده و روند درمان را آغاز کنید.

اگر شما به یک بیماری مقاربتی مبتلا باشید ، این بیماری در بیشتر مواقع می تواند احتمال مبتلا شدن به بیماری دیگر را افزایش دهد. بعضی از بیماری های مقاربتی در صورت درمان نشدن ممکن است بسیار خطرناک باشد و عواقب جبران ناپذیری را برای فرد به دنبال داشته باشددر برخی موارد حتی ممکن است پیگیری و درمان نکردن این بیماری ها منجر به مرگ افراد شود.

خبر خوشحال کننده اینکه اکثر بیماری های مقاربتی اگر به موقع درمان شود در بعضی موارد، به طور کامل قابل درمان هستند و در موارد دیگر نیز، پیگیری و انجام درمان زودرس و موثر می تواند به بهبود پیدا کردن علائم کمک کند و از بروز علایم شدیدتر و ایجاد عواقب سخت و دردسرساز جلوگیری کند و همچنین  و از سلامت شرکای جنسی محافظت کند.

علاوه بر مصرف نمودن داروهای تجویز شده برای درمان بیماری های مقاربتی ، ممکن است پزشک توصیه هایی در رابطه با تغییر عادت های جنسی خودبرای عدم ابتلای مجدد خود و همچنین محافظت از دیگران انجام دهد. مثلا ممکن است از شما بخواهد تا زمان درمان کامل از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید و زمانی که مجدد رابطه جنسی برقرار می کنید از کاندوم و یا سایر روش های محافظتی استفاده نمایید.

رعایت نمودن برنامه های روند درمان و موارد توصیه شده جهت عدم ابتلای مجدد توسط پزشک می تواند به بهبود پیدا کردن روند درمان شما در بیماری های مقاربتی کمک بسیار زیادی نماید.

مکمل های تقویت قوای جنسی و پیشگیری از بیماری های مقاربتی؟

خرید و مصرف مکمل های تقویت قوای جنسی به منظور تقویت قوای جنسی و رفع مشکلاتی مانند اختلال نعوظ و … رایج است.

گاهی اوقات این دسته از مشکلات در اثر بیماری های زمینه ای مانند افسردگی یا ضعف سیستم ایمنی بوجود می آیند.مکمل های تقویت قوای جنسی به سبب دارا بودن ویتامین ها و مواد مغذی در فرمولاسیون خود علاوه بر درمان مشکلات جنسی سبب تقویت سیستم ایمنی افراد نیز می شوند و همین خود یکی از عواملی است که می تواند از بدن در مقابل ابتلا به بیماری های مقاربتی محافظت کند.

توجه داشته باشید که مصرف این مکمل ها به طور مستقیم و به تنهایی نقشی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها ندارد.

روش های جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی

پیشگیری از بیماری های مقاربتی با خرید کاندوم

روش های متعدد و مختلفی برای پیشگیری یا کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری های مقاربتی وجود دارند. که به توضیح تعدادی از آنها می پردازیم

  • موثرترین و مهم ترین راه برای جلوگیری کردن از ابتلا به بیماری های مقاربتی، خودداری کردن از برقراری رابطه جنسی می باشد.هر مقدار تعداد فعات رابطه جنسی کمتر باشد احتمال ابتلای فرد نیز کمتر خواهد بود.
  • از برقراری رابطه با افراد متعدد پرهیز نمایید و با افراد مختلفی وارد رابطه نشوید. یکی دیگر از راه‌های درست و مطمئن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی، ماندن در یک رابطه طولانی‌مدت می باشد که در آن هر دو نفر تنها با یکدیگر رابطه جنسی دارند و هیچ کدام از طرفین به بیماری های آمیزشی مبتلا نمی‌شوند.
  • حتما هنگام برقراری رابطه جنسی خود از عوامل محافظت کننده مانند کاندوم لاتکس و سدهای دهانی استفاده نمایید..
  • قبل از برقراری هرگونه رابطه جنسی  حتما واکسناسیون انجام دهید.

بسیاری از ویروس ها مانند اچ آی وی و ویروس پاپیلومای انسانی می توانند بیماری های مقاربتی مانند ایدز و زگیل تناسلی را در افراد بوجود بیاورند. این عوامل بیماری زا تا سال ها در بدن فرد مبتلا می تواند نهفته باقی بماند اما او ناقل بیماری باشد و به افراد دیگر از روش های مختلفی که در متن اشاره کردیم نیز می تواند منتقل کند. خرید کاندوم و تقویت سیستم ایمنی با واکسیناسیون از راه هایی است که میتوان ریسک ابتلا به بیماری های مقاربتی را کاهش داد.

قیمت و خرید کاندوم و انواع مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن از داروخانه

برای اطلاع از قیمت انواع کاندوم و یا خرید قرص ها و مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می توانید از طریق سایت داروخانه آنلاین داروما ، که متعلق به داروخانه شبانه روزی دکتر کرمانی کرج می باشد اقدام کنید. این سایت دارای مجوز از سازمان غذا دارو برای فروش اینترنتی این محصولات است و دارای ارسال رایگان به سراسر ایران نیز می باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=51667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.