افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

انقلاب اسلامی «هنر متعهد» را می آورد.

  • کد خبر : 200829
انقلاب اسلامی «هنر متعهد» را می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اختتامیه یازدهمین جشنواره فیلم فجر شمگاه یکشنبه امروز (یکم بهمن) در سینما آزادی کرمانشاه برگزار شد. علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در این مراسم گفت: قرن هاست که انسان ها در خواب می بینند که هر چه می بینند واقعیت است و نمی توانند ببینند رویا […]

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اختتامیه یازدهمین جشنواره فیلم فجر شمگاه یکشنبه امروز (یکم بهمن) در سینما آزادی کرمانشاه برگزار شد.

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در این مراسم گفت: قرن هاست که انسان ها در خواب می بینند که هر چه می بینند واقعیت است و نمی توانند ببینند رویا در واقعیت چیست.

و می افزاید: انسان در آغاز قرن بیستم به تکنیکی دست یافت که با آن توانست بخشی از رویای خود را به واقعیت تبدیل کند و آن سینما بود، فیلمساز با استفاده از امکانات لازم سعی در عینیت بخشیدن به یک معنا و پیشنهاد داشت. آن را به بیننده.» . .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بیننده حاضر شد جلوی محصول فیلمساز بایستد و آن را ببیند، فیلمسازان خیلی زود عنوان هنرمند را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: دلیل دریافت عنوان هنرمند این بود که مند کسی است که می تواند تخیل اندیشه و آنچه می اندیشد را در قالب واقعی به تصویر بکشد و در معرض دید عموم قرار دهد، امروزه سینما در کشور ما دچار یک پارادوکس شده است زیرا یک تکنیک غربی است و می خواهد هنر را به ما ارائه دهد.

شعبانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند به نظر من کلید حل بسیاری از مشکلات کشور در دست سینماگران است. زیرا هنر یعنی آزادی تخیل که از طریق هنرمند بازنمایی و عینیت می یابد.

وی اذعان داشت: سازش یعنی زنجیر کردن و محدود کردن، بنابراین آزادی خیال با محدود کردن امکان پذیر نیست، اما انقلاب اسلامی هنر متعهد را عینیت می بخشد و نشان می دهد که هنر می تواند هم به شکل و هم به محتوا پایبند باشد، این هنر انقلاب اسلامی بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه یادآور شد: امروز در جامعه ما شاهد آسیب هایی هستیم که از سینمای فارسی گذشته باقی مانده است.

وی افزود: فیلم سینمایی «آسمان غرب» که امروز شاهد آن هستیم روایت یک اسطوره است. جوامع غربی برای ساخت این نوع فیلم ها باید اسطوره بسازند، اما ما این کار را نمی کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه فیلم های دفاع مقدس محصولاتی تولید شد که بسیار خوب است و می تواند باعث ارتقای فرهنگ جامعه ما شود، امروز به سینمایی افتخار می کنیم که هنر در آن ناب است و می توانیم به آن افتخار کنیم.

شعبانی تاکید کرد: تحول و پیشرفت در عرصه سینمای ایران چشمگیر است و آثار تفکر اسلامی را در این امر می توان دید و کار به صورت انقلابی پیش می رود و به آن افتخار می کنیم.

حضور در انتخابات نمونه ای از قدردانی مردم از انقلاب اسلامی خواهد بود

پوریا جلالی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: دهه فجر مقطعی از تاریخ است که ما مدیون آن هستیم و اگر خون شهدا و رهبری امام راحل نبود امروز هیچ هویتی از اسلام باقی نمی ماند».

وی افزود: مطمئن باشید که اگر انقلاب اسلامی نمی شد حتی مجبور می شدیم در خانه هایمان مخفیانه نماز بخوانیم به همین دلیل این یکی از اتفاقاتی است که باید خدا را شاکر باشیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: یکی از مصادیق قدردانی مردم از انقلاب اسلامی حضور حداکثری در انتخابات است.

وی ادامه داد: مفتخریم که در کرمانشاه میزبان رویدادهای خوب بسیاری از جمله جشنواره موسیقی، فیلم و تئاتر فجر بوده ایم.

جلالی تصریح کرد: در این ایام شاهد اتفاقات فرخنده زیادی در کرمانشاه بودیم که هر شهروند کرمانشاهی در هنگام خروج از منزل خود طعم اتفاقات را می دید.

در این آیین شهردار کرمانشاه، نادر نوروزی مدیر کل اجتماعی استانداری کرمانشاه، حمید خسروی شهردار منطقه چهار، پژمان پژوهنده رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه حضور داشتند. تجلیل شد.مسعود حمیدی کارشناس اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه و کارشناس فرهنگی “میشم ایمانی”. .

«مجتبی مرادی» بازیگر تئاتر، «شنو قادری» بازیگر تئاتر، «پگاه پورکشفی» بازیگر تئاتر، «اسرا جلیلیان» برای درخشش در برنامه عصر جدید، «انیسا درخشی» جوان ترین شاهنامه خوان جهان و مربی «صبا» عباسی». از شاهنامه خوانی تجلیل شد

از بازیگران و عوامل کرمانشاهی فیلم آسمان غرب توران یاقوتی، عرشیا نوری، کوهیار شهبازی، محمد دهنوی، متین کریمی و بهزاد اسکندری به عنوان کارگردانان هنری فیلم آسمان غرب تجلیل شد.

پریا لطفی هنرمند کرمانشاهی مقیم روسیه به دلیل ارسال آثار خود به جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال تجلیل شد.

گزارش کردن اخبار آنلایندر این آیین فیلم «آسمان غرب» که در استان کرمانشاه فیلمبرداری شده است به نمایش درآمد.

نخستین دوره جشنواره فیلم فجر در استان کرمانشاه از 25 تا 22 بهمن ماه برگزار شد و 17 فیلم در 42 نوبت به نمایش درآمد.

۴۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=200829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.