افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

انقلاب اسلامی نتیجه مقاومت ملت ایران است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 200508
انقلاب اسلامی نتیجه مقاومت ملت ایران است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دیدار شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران، گفت: انقلاب اسلامی ایران است. ثمره مجاهدت ها، فداکاری شهدا و مقاومت ملت ایران است. رئیسی گفت: ملت ایران توانست بر مشکلات فائق آید. ملت […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دیدار شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران، گفت: انقلاب اسلامی ایران است. ثمره مجاهدت ها، فداکاری شهدا و مقاومت ملت ایران است.

رئیسی گفت: ملت ایران توانست بر مشکلات فائق آید. ملت ما از توطئه ها، فتنه ها، کودتاها، تجزیه طلبی ها، جنگ های تحمیلی، ترورها و ناامنی ها گذشت. مردم ما مشکلات را خوب می دانستند و با مقاومت نقشه های دشمن را خنثی کردند.

وی ادامه داد: امروز با بیداری در منطقه و آنچه در دستاوردهای انقلاب اسلامی شاهد بودیم، انقلاب اسلامی ایران رو به جلو است و هیچ مانعی را که پیش روی خود باشد نمی شناسد. دشمن چندین جنگ نظامی، اقتصادی، روانی و رسانه ای و اخیراً جنگ ترکیبی را برای توقف ملت ایران به راه انداخت، اما ملت ایران در همه این عرصه ها پیروز ظاهر شد و توانست دشمن را ناامید کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه ما و همه ملت های جهان شاهد آن هستیم این است که بزرگداشت انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن نه تنها بیان یک واقعه نیست، بلکه بیان یک تاریخ گذشته نیست، بلکه سخنرانی است که حال و آینده انقلاب اسلامی را رقم خواهد زد.

پیام انقلاب اسلامی استقلال، مقاومت و مقابله با دشمنان است.

رئیس جمهور تصریح کرد: پیام انقلاب اسلامی گفتمان برتر، تحول آفرین و اثرگذار و پیام رهایی و استقلال طلبی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است. ملت ما عزت را مقدم بر ذلت قرار داد و به جای وابستگی کامل به بیگانگان، استقلال را برگزید و در سراسر کشور فریاد استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی سر داد.

مستقل ترین کشور جهان جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: امروز مستقل ترین کشور دنیا جمهوری اسلامی ایران است و به شرق و غرب وابسته نیست و خودش را می شناسد، تصمیم می گیرد و عمل می کند. پیام نه شرق و نه غرب همواره توجه مردم را به خود جلب کرده است و همچنان باقی است و ما از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی گیریم و خودمان جایگاه و اقتدار داریم.

آزادی در جمهوری اسلامی ایران تضمین شده است

وی ادامه داد: دیگر آن روزها گذشته که خارجی ها برای ما تصمیم می گرفتند. امروز در جمهوری اسلامی ایران آزادی اندیشه، قلم و بیان تضمین شده است. آن روزها گذشته است که مردم برای گرفتن اظهارنامه شکنجه می شدند. امروز به فضای رسانه ای کشور، فضای روزنامه و فضای دیجیتالی که در آن نقد گفته و نوشته می شود نگاه کنیم. آزادی در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی تضمین شده است و این آزادی واقعی است.

همه نهادهای کشور بر اساس رای مردم است.

رئیسی بیان کرد: برخلاف مدعیان جمهوریت، در کشور ما رای مردم محترم است و همه نهادهای کشور بر اساس رای مردم است، ما هر سال انتخابات و رای مردم برگزار کرده ایم. برای تشکیل همه نهادها استفاده می شود.

و افزود: کسانی که ادعا می کنند دموکراسی وجود دارد به آرای مردم خود احترام نمی گذارند، اما جمهوری اسلامی ایران وابسته به رای مردم است. همانطور که امام راحل فرمودند، میزان رأی ملت است. بدون حضور و مشارکت مردم هیچ کاری در کشور انجام نمی شود. جایی که مردم از ما حمایت کردند، موفق بودیم. الان هم پیشرفت کشور منوط به حضور مردم است.

ما اجازه نداده ایم و نخواهیم کرد که هیچ بخشی از خاک ایران به بیگانگان واگذار شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: 8 سال جنگ تحمیلی بود، اما یک قسمت از خاک ایران را به بیگانگان ندادند، اما قبل از انقلاب، بخشی از کشور را با هدیه آمریکایی دادند. ما اجازه نداده ایم و نخواهیم کرد که هیچ بخشی از خاک ایران به بیگانگان واگذار شود.

وی تاکید کرد: اقتدار نظامی و قرارگاه دفاعی کشور بازدارنده همه دشمنان و کسانی است که قصد تهاجم به این آب و خاک را دارند. امروز می بینید که ادبیات تهدید به کلی کنار گذاشته شده است و دیگر کسی صحبت نمی کند که گزینه نظامی در قبال ایران روی میز است و این به خاطر پایگاه دفاعی ما و حضور میلیون ها نفر در کل است. کشور. وقتی مردم در سراسر کشور برای دفاع از انقلاب اسلامی فریاد می زنند، هیچکس جرات حمله به این آب و خاک را ندارد. در 1400 شهر و بخش و 35000 روستا مردم به خیابان ها می آیند و برای دفاع از نظام مقدس اسلامی فریاد می زنند که هیچکس در دنیا جرات تعرض به این سرزمین و این آب ها را ندارد.

ما در تولید علم در دنیا حرف اول را می زنیم.

رئیسی گفت: پیشرفت های بزرگ کشور را به برکت خودباوری، ایمان به خدا و مردم مؤمن ببینید. پیشرفت های علمی، فناوری، صنعتی و هسته ای و نزدیک به 10000 شرکت دانش بنیان را ببینید. ما در تولید علم در جهان اول هستیم و در زمینه علمی رتبه پانزدهم جهان را داریم. ما به یکی از پیشتازان جهان در زمینه های پزشکی و نانوتکنولوژی تبدیل شدیم. اما قبلا برای تجهیز و تعمیر یک دستگاه باید منتظر مشاوران خارجی بودیم اما الان عزیزان توانمند و به روز هستند.

وی ادامه داد: به برکت آموزه های دینی و آنچه امام و رهبران به ما آموختند، مردم ما می خواهند زندگی آزاد، مستقل و مسلمان داشته باشند. آنجا که به فرمایش امام و رهبران عمل کردیم موفق بودیم و آنجا که نکردیم عقب ماندیم. تاکید دولت بر این است که کشور را به گونه ای اداره کنیم که منطبق با فرمایشات مقام معظم رهبری و اندیشه های امام باشد.

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم است

رئیس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم است. آنچه امروز در غزه و فلسطین می گذرد کافی است تا همه آمریکا و رژیم صهیونیستی را بشناسند و جنایت بزرگ انسانی و کودک کشی را ببینند. آب و دارو و نیازهای اولیه به روی این افراد بسته است و این جنایت علیه بشریت است و مدافعان این جنایتکاران رژیم آمریکا و برخی کشورهای غربی هستند.

بمباران ها علیه مردم غزه باید هر چه سریعتر متوقف شود

وی گفت: بمباران مردم غزه باید هر چه سریعتر متوقف شود. همه بدانند رژیم صهیونیستی می رود و مرگ این رژیم فرا رسیده است. غربی ها با جنگ و تحریم و محاصره اقتصادی تلاش زیادی کردند که ما از دفاع از فلسطین دست برداریم و بارها به ما پیغام دادند که از فلسطین دست برداریم اما جمهوری اسلامی و مقتدای ما حق دارند که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و قدس باید آزاد شود

رئیسی تصریح کرد: خیلی تلاش کردند تا ما را از عزت، اقتدار و استقلال بازدارند، اما ملت ما این راه را در پیش گرفت و امروز در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بگوییم که مردم ما بارها تاکید کرده اند که می توانیم. با تکیه بر مبانی انقلاب اسلامی و اصول. او قانون اساسی و سیاست های حیات بخش جمهوری اسلامی کشور را پیش برد و بر پایه های جمهوری اسلامی ایران پیش برد و بر آن پافشاری کرد. ما معتقدیم پافشاری بر مبانی شکوهمند انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور باید دست به دست هم دهد و هر دو محقق خواهد شد، زیرا برخی معتقدند پافشاری بر اساس انقلاب یا پیشرفت است که این درست نیست.

برای جبران تاخیرها باید تدابیری اتخاذ کنیم

رئیس جمهور گفت: باید برای جبران تاخیرها تدابیری اتخاذ کنیم. اصلاح نظام بانکی و مالیاتی، شفاف سازی، ساده سازی و حذف ساختارهای فاسد موضوعاتی است که ما دنبال می کنیم. ما توافق خود را حفظ می کنیم و اجازه نمی دهیم حتی کوچکترین فسادی وارد سازمان اداری کشور شود.

نرخ بیکاری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که بی سابقه است.

وی ادامه داد: معتقدیم می توانیم با اقتصاد و توسعه درون زا و با تکیه بر فرهنگ خود پیش برویم. امام، رهبری، شهید سلیمانی و بسیاری از بسیجیان به ما آموختند که می‌توانیم و قطعاً چنین خواهیم بود و قدم‌های مهمی بر خواهیم داشت. 7 هزار واحد تولیدی نیمه تعطیل یا تعطیل با تلاش دولت به چرخه تولید بازگشتند. نرخ بیکاری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، چیزی بی سابقه. سرمایه گذاری ملی و خارجی افزایش یافته است. ما شاهد افزایش بیمه افراد و بیمه سلامت هستیم.

دستیابی به رشد اقتصادی بالا امکان پذیر است

رئیسی گفت: رشد اقتصادی داشته ایم و معتقدیم می توان به رشد اقتصادی بالایی دست یافت. رشد تولید و کاهش تورم در تولید داریم. تورم نیز کاهش یافته است. ما آینده را بسیار روشن می بینیم و معتقدیم که بسیار روشن خواهد بود و اقدامات زیادی در حوزه زیرساخت انجام می دهیم. اقداماتی را برای رفع عدم تعادل برق انجام داده ایم و در آینده نزدیک صادرکننده برق منطقه خواهیم شد.

دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است.

وی افزود: برای رفع تنش آبی اقداماتی انجام دادیم و مشکل تنش آبی در 3600 روستا برطرف شده است. شرکت های دهن بینانی به مرز 10000 شرکت رسیده اند. در حال انجام اقداماتی برای جبران تاخیر هستیم. دانشگاه ها فعال شده و ارتباط آنها با مراکز تولیدی فعال شده است و به انشاالله قطار پیشرفت شتاب می گیرد و مشکلات برطرف می شود.

پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل است

رئیس جمهور تصریح کرد: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است، اما معتقدیم که ظرفیت زیادی داریم و معتقدیم استقلال اقتصادی در کشورمان میسر است و استقلال سیاسی هم امکان پذیر است. نگاه دولت به مردم است و معتقد است با مشارکت مردم می توان مشکلات را حل کرد. امید دادن بسیار مهم است. ایجاد امید در دل ملت ایران و همه جهان مهم است. این کار ملت ایران بوده است که فلسطین اکنون به موضوع اول بشریت و جهان تبدیل شده است و همه روابط و معاملات اقتصادی با رژیم صهیونیستی باید قطع شود.

رئیسی تاکید کرد: پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل است زیرا بسیاری از قطعنامه ها و قوانین و پیمان های بین المللی را زیر پا گذاشته است.

وی ضمن تشکر از مردم برای برگزاری راهپیمایی باشکوه یوم الله 22 بهمن گفت: امیدوارم دعای مردم عزیز مستجاب شود و رژیم صهیونیستی نابود شود و به زودی جشن پیروزی فلسطین و ملت را جشن بگیریم. مشکلات کشور ما از بین خواهد رفت با خدمت به مردم حل شود. شاید برخی فکر کنند دیر شده است اما اینطور نیست و مشکلات کشور به زودی حل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=200508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.