افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

انقضای 4.2 میلیارد دلار گزینه بیت کوین در روز جمعه. بازگشت نوسانات؟

  • کد خبر : 406169
انقضای 4.2 میلیارد دلار گزینه بیت کوین در روز جمعه. بازگشت نوسانات؟

در روز جمعه بیش از 5 میلیارد دلار قرارداد آپشن های بیت کوین و اتریوم منقضی می شود، رویدادی که برخی تحلیلگران معتقدند ممکن است بار دیگر نوسانات را به بازار ارزهای دیجیتال بازگرداند. به گزارش اسمارتک نیوز، روز جمعه قرار است درست باشد 4.2 و 1 میلیارد دلار قرارداد اختیار بیت کوین و اتریوم […]

در روز جمعه بیش از 5 میلیارد دلار قرارداد آپشن های بیت کوین و اتریوم منقضی می شود، رویدادی که برخی تحلیلگران معتقدند ممکن است بار دیگر نوسانات را به بازار ارزهای دیجیتال بازگرداند.

به گزارش اسمارتک نیوز، روز جمعه قرار است درست باشد 4.2 و 1 میلیارد دلار قرارداد اختیار بیت کوین و اتریوم در صرافی Deribit منقضی می شود. معاملات اختیار معامله به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که دارایی پایه را با قیمتی مشخص در مدت زمان معینی بخرند یا بفروشند. با این حال، هیچ تعهدی برای نهایی کردن این معامله وجود ندارد.

بر اساس اطلاعات صرافی Dribit، بیش از 682 میلیون دلارمعادل با ۱۶.۳٪ از مجموع 4.2 میلیارد دلار قراردادهای اختیار معامله در روز جمعه در این موقعیت سود (در پول) منقضی می شوند. شایان ذکر است که اکثر این قراردادها قراردادهای تماس یا خرید می باشد. وقتی قیمت اعتصاب یک قرارداد کالایی کمتر از قیمت لحظه ای باشد، آن قرارداد در سود است. وضعیت سود برای قراردادهای فروش نیز زمانی ایجاد می شود که قیمت اعتصاب آنها بیشتر از قیمت نقدی باشد.

وضعیت قراردادهای اختیار معامله که این هفته منقضی می شوند - منبع: Deribit
وضعیت قراردادهای اختیار معامله که این هفته منقضی می شوند – منبع: Deribit

این پویایی می‌تواند بار دیگر نوسانات را به بازار بازگرداند زیرا دارندگان گزینه سودآوری به دنبال بستن یا معکوس کردن معاملات خود هستند. وضعیت مشابهی را در سه ماهه پایانی پایانی شهریورماه شاهد بودیم.

با توجه به داده های Dribit، نسبت فعلی قراردادهای قرار داده شده به تماس 0.62 که نشان دهنده سوگیری صعودی معامله گران است. البته این آمار با توجه به اینکه بیت کوین برای اولین بار از ماه جولای به 70000 دلار نزدیک شده است تعجب آور نیست.

تفکیک سود باز گزینه ها بر اساس تاریخ انقضا - منبع: Deribitتفکیک سود باز گزینه ها بر اساس تاریخ انقضا - منبع: Deribit
تفکیک سود باز گزینه ها بر اساس تاریخ انقضا – منبع: Deribit

حداکثر درد قراردادهای اختیار بیت کوین چقدر است؟

در حال حاضر حداکثر درد یا حداکثر درد برای قراردادهای اختیاری که روز جمعه منقضی می شود 64000 دلار منظور از Max Payne قیمتی است که بزرگترین ضرر برای خریداران گزینه و بیشترین سود برای فروشندگان با خود می آورد

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین در حدود 67000 دلار معامله می شود که بسیار بالاتر از مکس پین ذکر شده است. اما وضعیت برای اتریوم کمی متفاوت است و این ارز دیجیتال در حال حاضر در حدود حداکثر 2600 دلار خود معامله می شود. این بدان معناست که قیمت بیت کوین، برخلاف اتریوم، تا روز جمعه هنوز جای اصلاح دارد.

نظریه ای به نام Max Payne در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که می گوید فعالیت معامله گران موقعیت های فروش کوتاه قبل از تاریخ انقضا گزینه ها برای رساندن قیمت به حداکثر رنج رنج می باشد. با این حال، برخی از تحلیلگران بر این باورند که بازار گزینه های رمزنگاری هنوز برای تأثیرگذاری بر قیمت نقدی بسیار کوچک است.

بازار آپشن به رشد خود ادامه خواهد داد

بازار اختیار ارز دیجیتال در چهار سال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و هر 1 یا 3 ماه یک بار حجم زیادی از قراردادهای اختیار معامله منقضی می شود. با این حال حجم معاملات در این دوره نسبت به بازار نقدی همچنان نسبتا پایین است. به عنوان مثال، سود باز 4.2 میلیارد دلاری بیت کوین که قرار است این جمعه منقضی شود، کمتر از 1 درصد از ارزش بازار 1.36 تریلیون دلاری بیت کوین را نشان می دهد.

مقایسه حجم معاملات بیت کوین نقطه ای و اختیار معامله - منبع: گلاسنودمقایسه حجم معاملات بیت کوین نقطه ای و اختیار معامله - منبع: گلاسنود
مقایسه حجم تراکنش های بیت کوین نقطه ای و اختیار معامله – منبع: گلاسنود

با وجود اندازه کوچکتر، بازار آپشن ها می تواند با مشارکت موسسات بیشتر و سرمایه گذاران بزرگ رشد کند. همانطور که گزارش دادیم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ETF گزینه بیت کوین را در روز جمعه تایید کرد. جف پارک، مدیر ارشد استراتژی Bitwise، تایید را به عنوان یک “تغییر بازی” توصیف کرد و پیش بینی کرد که آنها تا سه ماهه اول سال 2025 تجارت خود را آغاز خواهند کرد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-22 20:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.