افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

انقباض اقتصاد رژیم صهیونیستی در سال 2025

  • کد خبر : 407004
انقباض اقتصاد رژیم صهیونیستی در سال 2025

به گزارش بازار، نشریه اسرائیلی «گلوبز» گزارش داد که صندوق بین‌المللی پول رشد واقعی اسرائیل در سال 2024 را تنها 0.7 درصد می‌داند که به معنای کاهش سرانه داخلی است. اگر تل آویو عملیات نظامی خود را در سال جاری متوقف کند، رشد اقتصادی تا سال 2020 کند خواهد ماند و رشد تولید ناخالص داخلی […]

به گزارش بازار، نشریه اسرائیلی «گلوبز» گزارش داد که صندوق بین‌المللی پول رشد واقعی اسرائیل در سال 2024 را تنها 0.7 درصد می‌داند که به معنای کاهش سرانه داخلی است.

اگر تل آویو عملیات نظامی خود را در سال جاری متوقف کند، رشد اقتصادی تا سال 2020 کند خواهد ماند و رشد تولید ناخالص داخلی حدود چهار درصد است.

بر اساس تحلیل نشریه عبری «یدیوت آحارونوت» بر اساس آمار و منابع رسمی، مجموع هزینه‌های جنگ برای رژیم صهیونیستی در سال گذشته به 6.6 میلیارد دلار (25 میلیارد مثقال) رسید و هزینه روزانه این حملات گسترده. در نوار غزه و لبنان به 133 میلیون دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در اوایل ماه جاری که طی آن از مواد منفجره و مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده استفاده شد، 6.6 میلیون دلار هزینه داشت.

یک منبع آگاه از وزارت دارایی رژیم صهیونیستی که با «یدیعوت آحارونوت» گفتگو کرده است، گفت: تاخیر در دریافت بسته کمکی 4.8 میلیارد دلاری تا سال آینده نیز کار را پیچیده کرده است. این تأخیر تل آویو را مجبور کرد تا برای سومین بار بودجه سال 2024 خود را بررسی کند.

در حالی که جنگ نسل کشی غزه هیچ نشانه ای از پایان ندارد، بسیاری از موسسات مالی غربی رتبه اعتبار مالی رژیم صهیونیستی را کاهش داده اند و این رژیم تا پایان سال 2024 با تعطیلی 60 هزار شرکت مواجه است.

در اوایل ماه جاری، آژانس رتبه بندی اعتباری S&P رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را دو درجه کاهش داد و از «مثبت» به «E» کرد و رشد اقتصادی را در سال جاری صفر پیش بینی کرد.

به گزارش کردل، پیش از آن موسسه رتبه بندی اعتباری «مودیز» در ماه سپتامبر با اشاره به تشدید ریسک های ژئوپلیتیکی، رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را دو سطح کاهش داد. چند هفته پیش شرکت خدمات مالی آمریکایی «فیچ» نیز رتبه اعتباری این رژیم را کاهش داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.