افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

انفجار پیجر لبنان موید استیصال و تحقیر صهیونیست هاست

  • کد خبر : 374083
انفجار پیجر لبنان موید استیصال و تحقیر صهیونیست هاست

به گزارش ایلنا، گگارد منصوریان نماینده مسیحیان ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه 12 مهرماه) شورای اسلامی شهر در ابتدای سخنان خود به دانش آموزان تبریک گفت. معلمان و خانواده های سراسر کشور در آغاز سال تحصیلی، هفته دفاع مقدس از ملت شهیدان ایران را به خانواده های […]

به گزارش ایلنا، گگارد منصوریان نماینده مسیحیان ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه 12 مهرماه) شورای اسلامی شهر در ابتدای سخنان خود به دانش آموزان تبریک گفت. معلمان و خانواده های سراسر کشور در آغاز سال تحصیلی، هفته دفاع مقدس از ملت شهیدان ایران را به خانواده های داغدار و مردم معدن زغال سنگ طبس تسلیت گفتند.

وی با اشاره به تحولات جدی در عرصه بین الملل گفت: در سال های اخیر عرصه بین الملل با تلاطم سرنوشت سازی مواجه بوده است. چیزی که پس از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است و جهان را به مقابله با ایدئولوژی‌ها و ارزش‌ها در قالب منافع سوق می‌دهد. کشورهای فرامنطقه ای و بازیگران جهانی با مداخله در مشکلات و تحولات سایر مناطق سعی در اعمال نفوذ و کاشتن نهال منافع خود دارند و با تحریک و حمایت بی قید و شرط از برخی کشورها آتش بحران ها را شعله ور کرده و قوانین را زیر پا گذاشته اند. بین المللی و حقوق، و گسترش یافتند. به جنگ دامن می زنند.

نماینده مسیحیان ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس گفت: رژیم صهیونیستی نمونه بارز منطقه خاورمیانه است که با پشتیبانی گسترده تسلیحاتی و اطلاعاتی چندین کشور که واژه نسل کشی را به وضوح تعریف می کند، این رژیم وقیح شده است. مردم بی خانمان غزه و با سکوت جامعه جهانی مواجه است.

منصوریان با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی بقای خود را در ادامه جنگ و کشتار می بیند، تصریح کرد: ایجاد بحران در منطقه و ترورهای انتخابی این رژیم به دنبال اجرای آن سیاست است و متحدانش را به درگیری منطقه ای می کشاند.

وی افزود: رژیم اشغالگر در ماه های اخیر با مهاجرت اجباری و کشتار وحشیانه مردم فلسطین نشان داد که به ارزش های انسانی و اخلاقی اعتقادی ندارد. انفجار پیجرها در لبنان موید یاس و ناامیدی صهیونیست هاست.

نماینده مسیحیان ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی به سایر ادیان و اقوام حتی در سرزمین های اشغالی توهین و فشار می آورد. وی افزود: مسیحیان ارمنی مقیم سرزمین های مقدس اشغالی که از صدها سال پیش حضور دارند و یکی از پایه های اصلی مسیحیان بیت المقدس هستند، مورد توهین و فشار شدید قرار گرفتند. زمین های ثبت شده در تصرف کلیسای مسیحی ارمنی تصرف شده و به روحانیون مسیحی بی احترامی شده است. این نیز الگویی از پاکسازی تدریجی اقوام دیگر توسط صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی است.

منصوریان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: این امضای رژیم صهیونیستی سه سال پیش با تأسیس جمهوری آذربایجان در قفقاز جنوبی انجام شد و تحولات شگرفی در آن منطقه به وجود آورد. جنگ دوم قره باغ در سال 2020 و اشغال آن منطقه توسط آذربایجان با حمایت گسترده رژیم صهیونیستی و ترکیه در تسلیحات، لجستیک و مشاوره و آغاز پاکسازی کامل ساکنان ارمنی قره باغ کوهستانی که باعث شد. آوارگی بیش از 130 ارمنی که هنوز در وضعیت نامعلومی هستند. وجود 10 اسیر جنگی ارمنی پس از 3 سال جنگ در زندان های باکو که به وضوح نقش صهیونیسم و ​​اهداف مخرب برخی قدرت های فرامنطقه ای و شادی جمهوری آذربایجان و بی توجهی به قوانین بین المللی را تایید می کند.

نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران در مجلس ادامه داد: این حمایت رئیس جمهور باکو را آنقدر جسور کرده که در رسانه های رسمی کشورش از تجزیه ایران عزیز صحبت کرد و اکنون در توهم است. تصرف اراضی ارمنستان، قطع مرز بین المللی ایران و ارمنستان و ایجاد کریدور زنگزور بزرگ است.

منصوریان تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با حضور در آن کشور همسایه و در مناطق اشغالی قره باغ با حمایت و تسلیح باکو سعی در اعمال فشار و ایجاد بحران در مرزهای کشورمان دارد. آن رژیم از حذف مرز تاریخی ایران و ارمنستان برای ضربه زدن به پیکره عظیم ایران حمایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مرز ایران و ارمنستان یکی از قدیمی ترین مرزهای بین المللی است و تغییر و محاصره آن قابل قبول نیست. وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین در جنگ دوم قره باغ امنیت ارامنه ساکن در آن منطقه را مورد تاکید قرار دادند. بدیهی است که پروژه کریدور زنگزور تهدیدی برای امنیت ملی، منافع و تمامیت ارضی کشور عزیزمان ایران است. ما مخالف ارتباط بین مناطق و راه های ارتباطی نیستیم، اما اگر کریدور زنگزور خارج از حاکمیت ارمنستان اجرا شود، منجر به خفقان ژئوپلیتیکی در شمال کشور، مسیرهای جایگزین و کانال های تجاری بین المللی از شمال به شمال خواهد شد با مشکل جدی مواجه خواهد شد. چالش و موقعیت ژئوپلیتیکی ایران در این منطقه کاهش می یابد. بنابراین باید با چنین سناریویی به طور جدی برخورد کرد.

نماینده مسیحیان ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس در پایان با تشکر ویژه از جمهوری اسلامی ایران برای مرمت و رسیدگی به کلیساهای ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: در ادامه وزارت امور خارجه امور کشور برای افتتاح کنسولگری در شهر کاپان ارمنستان و از نیروهای نظامی تشکر می کنم و از اطلاعات کشورمان برای ایجاد امنیت در کشور، حضور به موقع در مرزهای شمال غربی کشور و انجام تمرینات گسترده برای خنثی کردن تحرکات و تهدیدات همسایگان.


انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.