افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

انسولین هوشمند با کلید روشن و خاموش اختراع شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 401857
انسولین هوشمند با کلید روشن و خاموش اختراع شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرینت، این تحقیق در مجله «نیچر» منتشر شده است. مولکول انسولین سنتز شده و اصلاح شده NNC215 نام دارد و آزمایشات آن بر روی خوک ها و موش ها نشان داد که به اندازه انسولین طبیعی موثر است. البته باید اصلاح شود تا در بدن انسان قابل استفاده […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرینت، این تحقیق در مجله «نیچر» منتشر شده است.

مولکول انسولین سنتز شده و اصلاح شده NNC215 نام دارد و آزمایشات آن بر روی خوک ها و موش ها نشان داد که به اندازه انسولین طبیعی موثر است. البته باید اصلاح شود تا در بدن انسان قابل استفاده باشد. اگرچه یافته های اولیه امیدوارکننده است، اما کارشناسان امیدوارند که انسولین هوشمند نوسانات قند خون را برطرف کند.

قبلاً تلاش‌هایی برای طراحی یک مولکول هوشمند انجام شده بود، اما این اولین بار است که چنین مولکولی به جای سایر موارد مانند فروکتوز، گلوکز خون را هدف قرار می‌دهد.

مهندسی این مولکول بخشی از یک سری مطالعات با هدف توسعه مولکول هایی است که به تنظیم خودکار قند خون بر اساس سطح قند خون بدن کمک می کند.

مولکول NNC215 از دو قسمت اساسی تشکیل شده است که یکی از آنها ساختاری حلقه ای شکل به نام “حلقه بزرگ” و دیگری یک مولکول گلوکز اصلاح شده به نام “گلوکوزید” است. وقتی سطح گلوکز خون پایین است، گلیکوزید فعال می شود تا ماکروسیکل ها را به هم متصل کند و مولکول های انسولین را در حالت غیرفعال بسته نگه دارد.

این فرآیند سوئیچ را روشن می کند و در نتیجه انسولین آزاد می شود. چالش اصلی در این مرحله از آزمایش این است که سطح گلوکز باید به شدت در نوسان باشد و منجر به افزایش ناگهانی فعالیت مولکول شود. اکنون محققان در حال کار برای اصلاح این روند هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.