افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

انسداد تسهیلات بانکی نخبگان مولد مهاجرت می کنند

  • کد خبر : 184456
انسداد تسهیلات بانکی نخبگان مولد مهاجرت می کنند

بازار؛ گروه استان ها: چند ماهی است که انسداد پرداخت تسهیلات به دلایل مختلف در بانک های مازندران مسدود شده است و این معضل بیش از هر چیز دیگری باعث شده تا فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع و تولید برای تامین سرمایه در گردش و منابع مالی با مشکل مواجه شوند. . طی چند ماه […]

بازار؛ گروه استان ها: چند ماهی است که انسداد پرداخت تسهیلات به دلایل مختلف در بانک های مازندران مسدود شده است و این معضل بیش از هر چیز دیگری باعث شده تا فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع و تولید برای تامین سرمایه در گردش و منابع مالی با مشکل مواجه شوند. .

طی چند ماه گذشته همواره متقاضیان دریافت تسهیلات از بانک های استان با «نه» یا عدم دستورالعمل مواجه بوده اند و همین مشکل مشکلات و چالش های تولید را در استان سرعت بخشیده است.

متولیان بانک عدم توازن منابع و مصارف بانک و یا نبود معدل و کارکرد بانکی را از دلایل عدم پرداخت تسهیلات در شعب مختلف برشمردند و از مشتریان تقاضای افزایش میانگین، نقدینگی و سپرده گذاری در بانک را دارند. . نگاه داشتن

این در حالی است که فعالان تولیدی و صنعتی خواستار هدایت سرمایه از دست رفته بانک ها به سمت تولید و اقتصاد هستند.

رئیس هیئت مدیره کارخانه آوارتا ساری گفت: 10 خط تولید برای اشتغال بیش از 100 نفر در این کارخانه سرمایه گذاری شد و برای راه اندازی آن نیازمند تسهیلات هستیم.

حسن جمشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیش از 300 کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند، افزود: این کارخانه در سه شیفت کار می کند و برای اجرای طرح توسعه نیازمند تسهیلات هستیم.

یک تهیه کننده: ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواست دادیم و با وجود اینکه نماینده ولی قانونی، استاندار و نمایندگان مجلس هم پیگیری کردند، بانک مربوطه با بیان اینکه کارکرد حساب بالا نیست، وام نداد.

این تهیه کننده با بیان اینکه 300 میلیارد تومان تسهیلات درخواست دادیم و نماینده ولی قانونی، استاندار و نمایندگان مجلس نیز پیگیری کردند، گفت: بانک مورد نظر وام نداده است که کارکرد حساب این است. بالا نیست.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم با فروش ملک و بدهکاری تولید را ادامه دهیم، گفت: سرمایه گذاری زیرساختی 10 خط تولید آماده است و با راه اندازی 100 نیروی جوان دیگر را به کار خواهیم گرفت.

نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه، فعالان و صاحبان صنایع مختلف تولیدی در استان مازندران را مجبور به تامین سرمایه در گردش و نقدینگی کرده است و به گفته علی تقی پور، رئیس اتاق بازرگانی مازندران، اقتصادی فعالان با شرایط مالی سختی مواجه هستند و باید برای آنها چاره اندیشی کنند.

مبلغ پرداختی تسهیلات در مازندران کم است

وی در گفت و گو با خبرنگار بازار، میزان پرداخت تسهیلات در استان را با وجود صنایع بزرگ و متنوع پایین دانست و افزود: این معضل پدیده جدیدی به نام مهاجرت نخبگان صنعتی به تهران را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی به دلیل سخت گیری کمتر در صدد انتقال سرمایه و منابع خود به تهران و اخذ تسهیلات از بانک های پایتخت هستند، این پدیده را زنگ خطری برای استان دانست و از شورای هماهنگی بانک ها و مراجعی خواست که خواهان پول مستقیم هستند. از دست رفته در بانک ها برای تولید

تقی پور با بیان اینکه ریشه اصلی مشکلات عدم پرداخت تسهیلات ابلاغی سیاست های پایین به بالا است، افزود: متاسفانه نسبت تسهیلات سپرده مازندران پایین است و از سوی دیگر بانک های خصوصی کاغذ ندارند. یا ردی در تولید

انسداد تسهیلات بانکی نخبگان مولد مهاجرت می کنند

رئیس اتاق بازرگانی مازندران: اکنون فعالان اقتصادی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و با تلاش فراوان توانستیم 8 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مرکبات جذب کنیم.

وی با عنوان اینکه بانک های خصوصی نباید هیچ نقشی در تولید داشته باشند آنها را به حمایت از بخش مولد دعوت کرد و گفت: اکنون فعالان اقتصادی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و با تلاش فراوان توانستیم هشت میلیارد ریال تامین کنیم. امکانات در زمینه جذب مرکبات.

کمبود منابع مالی و کمبود نقدینگی باعث کاهش رقابت پذیری واحدهای تولیدی و صنایع مازندران شده و این وضعیت در حالی است که نوسانات قیمتی نیاز به منابع مالی را افزایش داده است.

محمد چلنگری جویباری عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به تلاش اتاق بازرگانی برای تامین منابع مالی از طریق بورس و بازار سرمایه گفت: با توجه به نوسانات قیمتی، تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه و تجهیزات با چالش های زیادی مواجه هستند. “

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه واحدهای تولیدی برای بقا و رقابت پذیری نیازمند داشتن منابع مالی کافی و لازم هستند، افزود: با ظرفیت بالقوه ایجاد شده توسط سرمایه گذاران و کارفرمایان و همپوشانی صنعتگران و سرمایه گذاران مشکلی نداریم. . با صاحبان افکار و ایده ها چیزهای خوبی در تجارت ایجاد کنید.

عدم کنترل بهای تمام شده خدمات بانکی در حوزه صنعتی، نیاز به کاهش نرخ تعرفه گمرکی، سیاست های بی ثبات در ارائه خدمات، بیمه اجباری مواد اولیه، تاخیر در تسویه حساب ها، افزایش سود در صندوق توسعه ملی، کمبود حمایت از تولیدکنندگان در پرداخت تسهیلات یکی از چالش هایی است که تولیدکنندگان مازندرانی با آن مواجه هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.