افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

انسداد بزرگراه بین المللی گردشگری واکسیناسیون در اضافه کار!

  • کد خبر : 228026
انسداد بزرگراه بین المللی گردشگری واکسیناسیون در اضافه کار!

بازار؛ گروه استان ها: بزرگراه کندوان مسیر گردشگری رویایی است که کویر ایران را به دریای خزر متصل می کند و مسافران زیادی برای سفرهای نوروزی از این مسیر عبور کرده و از جاذبه های آن دیدن می کنند. بزرگراه کندوان در سال های اخیر چندان خوب نبوده و در ایام تعطیلات و ساعات اوج […]

بازار؛ گروه استان ها: بزرگراه کندوان مسیر گردشگری رویایی است که کویر ایران را به دریای خزر متصل می کند و مسافران زیادی برای سفرهای نوروزی از این مسیر عبور کرده و از جاذبه های آن دیدن می کنند.

بزرگراه کندوان در سال های اخیر چندان خوب نبوده و در ایام تعطیلات و ساعات اوج تردد به روی مسافران بسته است. ریزش سنگ ها و رانش زمین و ناامنی مسیر کندوان نه تنها لذت سفر در این جاده رویایی و جالب را برای برخی مسافران تلخ کرده است، بلکه وضعیت کسب و کارها و شرکت های فعال در این محور را نیز ناخوشایند کرده است.

کندوان در دو ماه گذشته حدود 20 روز به روی مسافران بسته بود و این مسیر بارها مسدود می شود زیرا سالانه میلیون ها مسافر از این جاده برای رسیدن به انتهای ایران یا سواحل خزر استفاده می کنند.

ریزش مکرر سنگ و وقوع تصادفات و انسداد محور ترافیکی و گردشگری کندوان هر روز زمینه اشتغال در این مسیر گردشگری را کاهش و محدود کرده و مغازه ها و مشاغل واقع در حاشیه این جاده تعطیل هستند. روزهای متوالی در طول سال

ایجاد ۱۴ نکته اتفاقی

حمید میردار سلطانی مدیر جامعه هتلداری کشور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شناسایی 14 نقطه حادثه خیز در محور کندوان از مسئولان خواست تا با ایجاد سد مهار نسبت به ایمن سازی این محور اقدام کنند. دیوار، حصار سوئیسی و گالری.

وی در گفت و گو با خبرنگار بازار، نبود امنیت محور کندوان را عامل آسیب به صنعت گردشگری در منطقه دانست و با اشاره به راه اندازی آزادراه از تشکیل تهران پسا آزادراه خبر داد. – کارگروه شمال برای بررسی مشکلات واحدهای مرمت بزرگراه کندوان.

حمید میردار سلطانی در عین حال ساماندهی واحدهای گردشگری و پذیرایی غیرمجاز را ضروری دانست و گفت: برخی واحدهای غیرمجاز بیش از 30 سال است که فعالیت دارند و باید برای ساماندهی آنها تدابیری اندیشیده شود.

وی توجه بیشتر به بخش خصوصی را بازوی اجرایی بخش دولتی خواند و گفت: مراکز پذیرایی و رستوران ها از جاذبه های گردشگری محسوب می شوند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

میردار سلطانی: بیش از هزار فرصت سرمایه گذاری در حوزه رستوران داری در تهران – آزادراه شمالی وجود دارد و احتمال تعطیلی و از کار افتادن آن وجود دارد.

این فعال گردشگری با اشاره به افتتاح بزرگراه شمال تهران گفت: بیش از هزار فرصت سرمایه گذاری در قطعه بزرگراه شمال تهران در حوزه رستوران داری وجود دارد و احتمال بسته و بسته شدن آن وجود دارد.

همه ساله مسافران زیادی از محور کندوان تردد می کنند و ناامن بودن مسیر و انسداد جزئی، گردشگران را برای سفر به آن مردد کرده است. چند روزی به عید باقی مانده و امنیت محور کندوان از حریجان به سیاه بیشه تسریع می یابد.

نصب گالری پیش ساخته، اجرای طرح بنایی و ریزش سنگ های معلق از جمله طرح هایی است که پیش بینی می شود سفر ایمن را برای مسافرانی که از محور جذاب چالوس و کندوان تردد می کنند، تضمین کند.

معاون سازمان حمل و نقل جاده ای در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: 400 متر گالری پیش ساخته برای ایمن سازی محدوده کمرزرد در محور کندوان اجرا می شود.

رضا اکبری با بیان اینکه 400 متر گالری پیش ساخته برای ایمن سازی محدوده کمرزرد محور کندوان در حال اجراست، افزود: منطقه کمرزرد یکی از پرخطرترین محدوده های محور چالوس و کندوان است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر چندین مورد ریزش سنگ و تلفات جانی در این منطقه رخ داده است، افزود: به دلیل سختی کار در این سنگر، ​​پیمانکاران تمایلی به کار و یا فعالیت در این منطقه نداشتند.

https://smartech.news/wp-content/uploads/2024/03/1710102757_257_انسداد-بزرگراه-بین-المللی-گردشگری-واکسیناسیون-در-اضافه-کار.jpg

وی با بیان اینکه در مرحله اول یک گالری به طول 50 متر و در مرحله دوم یک گالری به طول 150 متر ساخته می شود، افزود: در مجموع 400 متر گالری پیش ساخته نصب می شود.

معاون سازمان حمل و نقل جاده ای: امسال 73 میلیارد تومب برای ایمن سازی بزرگراه چالوس هزینه شد و این اعتبار برای ساخت گالری، آسفالت، دیوار، موانع ایمنی و سنگ روبی هزینه شد.

اکبری با بیان اینکه امسال 73 میلیارد تومان برای ایمن سازی جاده چالوس هزینه شد، گفت: این اعتبار برای احداث گالری، آسفالت، دیوار، بلوک نگهبانی و سنگ تراشی استفاده شد.

وی از دیگر اقدامات به تعمیر پل ها و راه های ارتباطی اشاره کرد و گفت: برای سال آینده 120 میلیارد تومان پیشنهاد شد که امیدواریم این مبلغ به 200 میلیارد تومان افزایش یابد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه تاکنون برآورد دقیق و کاملی از نقاط حادثه خیز محور کندوان صورت نگرفته است، گفت: حدود 10 محدوده شناسایی شده که نیاز به ایمن سازی دارد.

مازندران دارای چهار راه ارتباطی مهم ترانزیتی است که کندوان یکی از این مسیرها است و درصد بالایی از مسافران از این مسیر به ویژه در ایام نوروز به شمال کشور تردد می کنند و ایمن سازی آن یک مطالبه ملی تلقی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=228026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.