افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

اندیشه معاصر

  • کد خبر : 289760
اندیشه معاصر

گزارش کردن پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصرپرداخت حقوق بازنشستگان این روزها دیگر هیچ نوع موضوعی مطرح نیست و برای چه؟ بازنشسته مهم و حیاتی تلقی می شود، این رقم جدیدی است که می تواند در زندگی بالا و پایین شود. بازنشسته پرداخت حقوق بازنشستگان با ارقام جدید، خبر خوبی برای بخشی است که در گفت […]

گزارش کردن پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصرپرداخت حقوق بازنشستگان این روزها دیگر هیچ نوع موضوعی مطرح نیست و برای چه؟ بازنشسته مهم و حیاتی تلقی می شود، این رقم جدیدی است که می تواند در زندگی بالا و پایین شود. بازنشسته پرداخت حقوق بازنشستگان با ارقام جدید، خبر خوبی برای بخشی است که در گفت وگوی برخی مسئولان به آن در تفکر معاصر پرداخته ایم.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم در مورد جبران منابع حقوق بازنشستگانگفتن: یکسان سازی حقوق بازنشستگان اصولاً مربوط به دو موضوع تورم و میزان درآمد کارکنان است که مسئولیت تصمیم گیری در این زمینه را بر عهده دارند. بازنشسته او در واقع رئیس شورای عالی کار است. افزایش حقوق کارگران و کارمندان مبنای تورم هستند بدون شک تساوی حقوق کارگران نیز در تورم نقش خواهند داشت.

حقوق بازنشستگان با ارقام جدید

علی بابایی کارنامی با انتقاد از عدم تنبیه مدیران نالایق به دلیل ناکارآمدی آنها، گفت: به نظر من اتهام تخلف در صندوق های بازنشستگی که دلیل ورشکستگی آنهاست، بی اساس و کذب است. بی تدبیری مدیران موجب از بین رفتن دارایی صندوق ها می شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی با بیان اینکه تورم در افزایش حقوق کارکنان و یقینا در رشد نقش بسزایی دارد، گفت: افزایش حقوق و دستمزد کارکنان در افزایش نرخ تورم نقش بسزایی دارد. حقوق بازنشستگان همچنین بی تاثیر نیست، افزود: «دولت» در پرداخت صندوق های بازنشستگی به غیر از صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی نقش اعتباربخش را ایفا می کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تعداد بازنشستگان کشور با خانواده را حدود 50 میلیون نفر برشمرد و اظهار داشت: در حوزه کارمندی و کارگری و همچنین پرداختی بین 40 تا 50 میلیون مستمری بگیر وجود دارد. در این گروه مابه التفاوت دریافتی شاغلان و بازنشستگان در نظر گرفته شده و دولت با اعتبارات خود نسبت به پرداخت آنها اقدام می کند.

بابایی درباره نگرانی از ورشکستگی صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی در آینده نزدیک گفت: صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی در آستانه بحران است تا زمانی که دولت ها بخواهند متولی صندوق ها باشند، دلایل آن در شرایط ورشکستگی، در حال حاضر شرکت‌های متعدد و کارآمدی در کشور وجود دارند که تنها به دلیل تغییر مدیران مختلف، بدون توجه به تجربه مدیریت وجوه، به مرز بازنشستگی رسیده‌اند. زمینه ورشکستگی خود را فراهم می کند، اما منابع و مخارج آن نیز به اندازه کافی تعریف نخواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با انتقاد از عدم مجازات مدیران بی لیاقت به دلیل ناکارآمدی آنها افزود: به نظر من اتهام تخلف در صندوق های بازنشستگی که عامل ورشکستگی آنها شده است، اتهامی بی اساس است و اظهار نادرست، بی‌احتیاطی مدیران موجب توبه، تبدیل به مالکیت وجوه و عامل ورشکستگی سایر وجوه می‌شود. قطعا تا زمانی که قانون مدیریت صندوق یکبار برای همیشه تغییر نکند، این نوع نگاه و تفکر جایگاهی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه انتخاب رئیس کل صندوق های بازنشستگی نباید بر عهده رئیس جمهور یا وزیر باشد، گفت: وزیر تنها امضاکننده تصمیم رئیس کل صندوق های بازنشستگی است که نباید داشته باشد. حق بررسی، هیئت مدیره از سه گروه کارمندان، بازنشستگان و مقامات دولتی که صندوق بازنشستگی را مدیریت می کنند تشکیل می شود که متاسفانه در حال حاضر وجود ندارد.

بابایی با تاکید بر اینکه انتخاب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نباید از سوی دولت انتخاب شود، گفت: اگر دخالت های دولت در اداره سازمان تامین اجتماعی کاهش یابد، بدون شک کارایی این سازمان افزایش می یابد. مبنای حل مشکلات اجتماعی کمیسیون اجتماعی است و حل مشکلات کارمندان و بازنشستگان از طریق این کمیسیون مجلس می گذرد.

وی با بیان اینکه بخشی از حل مشکل صندوق های بازنشستگی در گرو روابط است، تاکید کرد: باید بپذیریم که تفکرات کشور را شکل می دهند، نظرات مختلفی برای حل مشکلات کشور ارائه می شود. پس از این تفاسیر، این آرا و افکار هستند که کشور را تشکیل می دهند.

جلسه ای در کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با حضور رئیس هیئت مدیره و دبیر کانون عالی، رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران برگزار شد. و اعضای گروه فنی کار «شورای عالی گروه رفاه بازنشستگان» در خصوص مطالبات بازنشستگان و مستمری بگیران.

محورهای اصلی این نشست به شرح زیر است:

ماده 96 و لزوم بازنگری در تعیین مستمری سالانه بازنشستگان بر اساس مفاد این ماده و با توجه به هزینه های زندگی و…

نحوه تطبیق لایحه مصوب برنامه هفتم توسعه و چالش های پیش رو در سه سال متوالی منتهی به سال 1405

تامین منابع مالی به سازمان از طریق پرداخت بیمه و همچنین مشارکت هلدینگ شستا و نحوه مدیریت این مجموعه بزرگ سازمان تامین اجتماعی.

ارائه درمان و هزینه های مورد نیاز آن … و بیمه تکمیلی.

چالش های پیش روی مرکز آموزش عالی و جایگاه آن در بازیابی مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی و نقش مهم فضای مجازی در این زمینه از دیدگاه مرکز آموزش عالی.

اعضای حاضر در جلسه در خصوص اصل 96 و لزوم تغییرات اساسی در تفسیری که سازمان تامین اجتماعی از این ماده برای تعیین افزایش سنواتی مستمری بازنشستگان می کند و در سال گذشته با استناد به ویرگول تا 10 درصد طبق قانون تعیین شده است. افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و امسال افزایش 20 درصدی حقوق این بازنشستگان ضوابط افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح شد و با تلاش شورای عالی بازنشستگان کشور در نهایت این پرونده به نتیجه رسید. در مصوبه شورای عالی کار برای افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی.

همچنین مقرر شد به منظور تبیین و تفسیر صحیح اصول بیمه ای ماده 96 و دستیابی به فرمول خاصی که در آن هزینه های زندگی و سبد حمایتی واقعی بازنشستگان درج شود، به نحوی که اثر آن لغو شود. فرمول افزایش پلکانی معکوس و جلساتی با مرکز و مسئولان سازمان تامین اجتماعی برگزار می شود.

فرمول تناسب در لایحه برنامه هفتم

موضوع دیگری که مطرح شد، فرمول تناسب در لایحه قانون برنامه هفتم توسعه بود که در سال 1403 40 درصد، در سال 1404 30 درصد و در سال 1405 30 درصد با اعمال ضریب 90 درصد پیشنهاد شد و حاضران موافقت کردند. این روش تناسب برای بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال 1405 تا 80 درصد معادل حقوق کارمندان را به خود اختصاص می دهد و این کاهش 20 درصدی ناشی از عدم هماهنگی متن لایحه تناسب است. که معادل 90 درصد حقوق کارمند برای بازنشستگان کشوری و لشکری ​​است و با همین مفاهیم و ادبیات برای بازنشستگان تامین اجتماعی منجر به برابری 80 درصدی با حقوق کارگران می شود.

مقرر شد با تصویب لایحه مذکور و عودت آن توسط شورای نگهبان به مجلس و در نهایت پس از ابلاغ به هیات وزیران، با هماهنگی کارشناس، جلساتی برای تعیین فرمول نهایی با سازمان تامین اجتماعی تشکیل شود. کمیته تخصصی شورای عالی رفاه و از کارشناسان و اساتید آگاه این شورای عالی بهزیستی جهت تبادل اطلاعات فنی و ارائه راهکار برای چالش ها دعوت به عمل می آید.

همچنین فرمول محسن اردکانیان یکی از اعضای «گروه رفاه اجتماعی شورای عالی» در مورد انطباق لایحه برنامه هفتم با احتساب افت 20 درصدی مذکور به ریاست محترم جمهوری ارسال خواهد شد. مرکز .

لازم به ذکر است زمان اجرای تناسب از تاریخ 01/01/1403 می باشد و حتی در صورت تصویب و ابلاغ این لایحه در دو ماه آینده به شورای نگهبان، الزاماً تناسب در سال جاری از مبانی اجرایی و معوقات خواهد بود. پرداخت شده.

تامین منابع مالی سازمان برای پرداخت مستمری ها، افزایش و تناسب از دیگر محورهای جلسه بود و توضیحاتی در خصوص محدودیت منابع سازمان تامین اجتماعی، هلدینگ شستا و نحوه مدیریت دولتی آن و کمبود آن. توزیع عادلانه سود برای پرداخت مستمری بازنشستگان توسط حاضرین ارائه شد.

حاضران در بررسی موضوع تامین هزینه های درمان اظهار داشتند که این سازمان به بسیاری از مطالبات مالی داروخانه ها و بیمارستان های طرف قرارداد پاسخ نداده است تا جایی که برخی از بیمارستان ها اعلام کرده اند که از بیماران استقبال نمی کنند. قرارداد تامین اجتماعی و استان های مازندران و گیلان اخیرا موارد مشابهی داشته اند.

اعضای حاضر در جلسه در پایان بر تداوم این جلسات مهم تاکید و خاطرنشان کردند: «گروه شورای عالی بهزیستی» به عنوان شاکی باید نظرات اساتید و کارشناسان عالی رتبه خود را برای شفاف سازی و ارائه نظرات ارسال کند. راهکاری اصولی برای مرکز عالی این جلسات برای هماهنگی و تبادل اطلاعات در صورت اعلام نیاز مرکز بالاتر باید ادامه یابد.

پایان/*

اندیشه معاصر در ایتا، روبیک، پیام رسان بله و تلگرام ادامه هید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=289760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.