افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

اندیشه معاصر – گفتگوی باقری با همتایان اروپایی و آسیایی خود درباره جنایات رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 322524
اندیشه معاصر – گفتگوی باقری با همتایان اروپایی و آسیایی خود درباره جنایات رژیم صهیونیستی

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با خانم حاج لهبیب وزیر امور خارجه بلژیک در خصوص اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و حمله به مدرسه طبعین غزه باقری با اشاره به جنایات و نسل کشی بیش از ده ماهه رژیم صهیونیستی در غزه، […]

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با خانم حاج لهبیب وزیر امور خارجه بلژیک در خصوص اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و حمله به مدرسه طبعین غزه

باقری با اشاره به جنایات و نسل کشی بیش از ده ماهه رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: رژیم صهیونیستی با حمله به مدرسه ای در غزه، مردم بی گناه را در حالی که در این مکان نماز می خواندند، به شهادت رساندند، به منطقه مسکونی بیروت حمله کردند و اخیراً به بیروت حمله کردند. قتل بی‌احتیاطی شهید اسماعیل هنیه در تهران، ثبات و امنیت منطقه غرب آسیا را نقض کرده است.

وی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از امنیت ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود، بر اساس قوانین بین‌المللی و رویه‌های بین‌المللی و همچنین منشور سازمان ملل متحد، تجاوزات رژیم را پرهزینه خواهد کرد. متجاوز اسرائیلی در اقدام مشروع و قاطع.

حاج لهبیب وزیر امور خارجه بلژیک نیز حوادث منطقه خاورمیانه را خطرناک توصیف کرد و تصریح کرد: بروکسل نگران وخامت اوضاع در خاورمیانه است، زیرا عدم کنترل اوضاع منطقه خاورمیانه غرب آسیا را به دنبال خواهد داشت. به یک جنگ تمام عیار

وی با حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و محکومیت شهرک سازی های صهیونیستی تصریح کرد: بلژیک از حقوق آوارگان فلسطینی حمایت می کند و در عین حال به دنبال تحریم شهرک نشینان افراطی صهیونیست است.

لهبیب با اشاره به لزوم آتش‌بس فوری در غزه خاطرنشان کرد: با توجه به وخامت اوضاع منطقه، همه طرف‌ها باید با حداکثر خویشتن‌داری عمل کنند و در این راستا بر ادامه رایزنی‌ها بین تهران و بروکسل تاکید شده است.

رایزنی تلفنی کسپر ولدکمپ وزیر امور خارجه هلند با علی باقری

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه همچنین با کاسپر ولدکمپ وزیر امور خارجه هلند در خصوص تجاوزات تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و همچنین گفت‌وگو کرد. وقایع غزه، به ویژه جنایت وحشیانه باند قاتل حاکم در مدرسه طبین در تل آویو.

باقری با اشاره به حمله وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به این مدرسه و شهادت و مجروح شدن ده ها انسان بی گناه و بی خانمان، گفت: اگر این جنایت توسط نهادی غیر از رژیم سهبونیستی انجام می شد، اکنون کشورهای غربی دست به دامن می شدند. پرچم دفاع از انسان و حقوق بشر. آنها از همه توان خود از جمله شورای امنیت سازمان ملل استفاده کردند و این جنایت غیرقابل تحمل را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی دانستند.

رئیس دیپلماسی کشورمان با اشاره به نقض حاکمیت ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی در جریان ترور جنایتکارانه شهید اسماعیل هنیه، گفت: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی در قبال این حادثه سکوت اختیار کرده اند. اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی مغایر با قوانین بین المللی بوده و اقداماتی را انجام داده است که به طور ناموجهی مانع از به نتیجه رسیدن نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی شده است که نتیجه تداوم وحشیگری ها و جنایات رژیم صهیونیستی است. افزایش جنایات رژیم اسرائیل

علی باقری با اشاره به استفاده از حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران مطابق رویه های بین المللی و منشور سازمان ملل است. بر این اساس لازم است دولت هلند ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از اقدام مشروع و قاطع ایران در دفاع از خود در برابر متجاوز حمایت کند.

کسپر ولدکامپ، وزیر امور خارجه هلند نیز با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در منطقه غرب آسیا و نیاز به خویشتن داری از سوی همه طرف ها برای کاهش تنش، حمله به مدرسه ای در غزه را دلخراش خواند.

وی افزود: هلند خواستار آتش بس و کاهش خشونت و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه است.

رایزنی تلفنی سرپرست وزارت امور خارجه با وزیر امور خارجه اندونزی

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه اندونزی در گفت وگوی تلفنی در خصوص لزوم اتخاذ مواضع مشترک به ویژه کشورهای اسلامی در قبال اقدامات جنایتکارانه رژیم اسرائیل و رژیم صهیونیستی رایزنی کردند. حفظ امنیت و ثبات در غرب آسیا

علی باقری در این گفت وگوی تلفنی اظهار داشت: در حال حاضر منطقه غرب آسیا به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در شرایط بحرانی قرار دارد و کشورهای اسلامی باید زمینه کمک به مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی را فراهم کنند.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی با ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، تاکید کرد: این جنایت صهیونیست ها امنیت، حاکمیت و حاکمیت ملی را مورد تعرض قرار داده است. تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، بنابراین اقدامات متقابل. بازدارندگی از رژیم صهیونیستی حق ذاتی و مشروع ایران و مطابق با قوانین بین المللی، رویه های بین المللی و منشور سازمان ملل متحد است.

سرپرست وزارت امور خارجه با محکوم کردن اقدام وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی که با حمله به آوارگان فلسطینی مقیم مدرسه طبعین و اقامه نماز صبح، اقدام به کشتار کودکان کرد، تاکید کرد: لازم است همه کشورهای اسلامی اقدامات موثری را در این زمینه اتخاذ کنند. جلوگیری از این رژیم غذایی را اتخاذ کنید.

وزیر امور خارجه اندونزی در این گفتگو با تاکید بر اینکه جنایات رژیم صهیونیستی از جمله ترور اخیر در تهران خطری برای صلح و امنیت بین المللی است، اظهار داشت: اندونزی ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرده و آن را مصداق تخلف می داند. از حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران.

رتنو مرسودی افزود: متأسفانه رژیم اسراییل جان 40 هزار فلسطینی را گرفته است، بنابراین تمرکز بر موضوع آتش بس در فلسطین ضروری است و در این زمینه وحدت و همبستگی کشورها به ویژه کشورهای اسلامی ضروری و ضروری است. مهم است.”

گفتگوی تلفنی سرپرست وزارت امور خارجه با خلیل الهیه معاون دفتر سیاسی جنبش حماس

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه با خلیل الهی معاون دفتر سیاسی حماس درباره اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفتگو کرد. در تهران و حمله جنایتکارانه به آوارگان فلسطینی در مدرسه تابعین غزه در روز شنبه.

باقری ضمن ابراز تاسف از شهادت آقای هنیه و تبریک انتخاب آقای یحیی السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جریان گفت: انتخاب مجاهد خستگی ناپذیر یحیی السنوار رهبری مبارزه مقابله با صهیونیست ها در زمین مایه افتخار است.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی های گسترده جمهوری اسلامی ایران درباره جنایت جدید صهیونیست ها با حمله به مدرسه طبعین غزه، گفت: جمهوری اسلامی ایران به طور جدی در تلاش است تا جنایت جدید صهیونیست ها را در مجامع منطقه ای و بین المللی محکوم کنیم.

خلیل الحیاء معاون دفتر سیاسی جنبش حماس نیز جنایت جدید رژیم صهیونیستی با شهادت زنان و کودکان بی گناه غزه را برجسته کرد و خواستار محکومیت جهانی این اقدام تروریستی در مجامع بین المللی شد. ادامه رایزنی ها با تهران در این زمینه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=322524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.