افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

اندیشه معاصر: چه کسانی باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند؟

  • کد خبر : 372198
اندیشه معاصر: چه کسانی باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند؟

اطلاع رسانی کند پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصراوایل مهر بهترین زمان برای تزریق است. واکسن آنفولانزا است، به ویژه برای گروه های پرخطر مانند سالمندان، کودکان بین 6 ماه تا 5 سال، زنان باردار و بیماران خاص. برای دیدن جزئیات بیشتر واکسن تفکر معاصر را دنبال کنید. چه کسی باید واکسن آیا آنفولانزا دارید؟ واکسیناسیون […]

اطلاع رسانی کند پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصراوایل مهر بهترین زمان برای تزریق است. واکسن آنفولانزا است، به ویژه برای گروه های پرخطر مانند سالمندان، کودکان بین 6 ماه تا 5 سال، زنان باردار و بیماران خاص. برای دیدن جزئیات بیشتر واکسن تفکر معاصر را دنبال کنید.

چه کسی باید واکسن آیا آنفولانزا دارید؟

واکسیناسیون آنفولانزا در دهه 1930 آغاز شد و در سال 1945 به طور گسترده در دسترس عموم قرار گرفت. این واکسن که هر سال به روز می شود، یکی از داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی است و به محافظت از مردم در برابر آنفولانزا کمک می کند.

واکسن

ویروس آنفولانزا به سرعت تغییر می کند، بنابراین هر سال یک واکسن جدید برای همان فصل ساخته می شود. اثربخشی این واکسن از سالی به سال دیگر متفاوت است، اما اغلب مصونیت متوسط ​​تا بالا در برابر بیماری ایجاد می کند. بر اساس تخمین های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، واکسیناسیون می تواند شدت بیماری، مراجعه به پزشک و بستری شدن در بیمارستان را کاهش دهد و از مرگ و میر جلوگیری کند.

عصر طلایی واکسیناسیون آنفولانزا

غلامحسین صادقیان، مدیرکل دارو و مواد کنترل شده سازمان غذا و دارو از عرضه بیش از یک میلیون و 800 هزار واکسن چهار ظرفیتی آنفلوانزا (هلندی و فرانسوی) خبر داد. وی خاطرنشان کرد: زمان طلایی واکسیناسیون از اواخر شهریور تا اوایل مهرماه به ویژه برای سالمندان، زنان باردار و افراد با ایمنی ضعیف است.
پولی برای خرید ارز دیجیتال ندارید؟ سریع اعتبار بگیرید و شروع به سرمایه گذاری کنید

تولید ملی واکسن آنفلوانزا

دکتر سید مهدی حق دوست، فوق تخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: فناوری تولید واکسن آنفلوآنزا که سال ها در برخی کشورها وجود داشت، اکنون با تلاش دانشمندان ایرانی به دست آمده است. وی تصریح کرد: واکسن تولید شده در کشور با تکنولوژی روز ساخته شده و نسبت به واکسن های خارجی ایمنی زاتر است.
وی تاکید کرد: افراد در معرض خطر باید قبل از نیمه اول مهرماه واکسینه شوند، زیرا اولین پیک آنفلوآنزا از نیمه دوم مهرماه آغاز می شود و تا آبان ماه ادامه دارد.
هشدار درباره خوددرمانی دکتر حق دوست هشدار داد که خوددرمانی در صورت ابتلا به آنفولانزا به ویژه برای افراد در گروه های پرخطر خطرناک است. استفاده از کورتیکواستروئیدها مانند دگزامتازون می تواند منجر به تشدید بیماری و حتی ذات الریه شود. علاوه بر این، آنتی بیوتیک ها در درمان آنفولانزا موثر نیستند و می توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند. وی تاکید کرد: افرادی که دچار تنگی نفس یا مشکلات تنفسی هستند، زنان باردار و دارای سطح ایمنی پایین باید سریعا در بیمارستان بستری شوند.

پایان/*

اندیشه معاصر در ایتا، روبیک، پیام رسان بله و تلگرام ادامه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.