افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

اندیشه معاصر: طلای جهانی امسال چقدر رشد کرد؟

  • کد خبر : 406522
اندیشه معاصر: طلای جهانی امسال چقدر رشد کرد؟

اطلاع رسانی کند پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، طلا سهام جهانی در روز سه‌شنبه (اول نوامبر) با افزایش یک درصدی به بالاترین سطح خود رسید، زیرا عواملی مانند تقاضای مطمئن به دلیل عدم اطمینان در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تنش‌ها در خاورمیانه، همراه با انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو تقویت […]

اطلاع رسانی کند پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، طلا سهام جهانی در روز سه‌شنبه (اول نوامبر) با افزایش یک درصدی به بالاترین سطح خود رسید، زیرا عواملی مانند تقاضای مطمئن به دلیل عدم اطمینان در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تنش‌ها در خاورمیانه، همراه با انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو تقویت شد. پرش طلا بوده است

طلای جهانی امسال چقدر رشد کرد؟

به گزارش رویترز، قیمت نقدی طلا در ساعت 21:10 به وقت ایران، پس از رسیدن به رکورد 2748 دلار در هر اونس، با 0.9 درصد رشد در سطح 2746 دلار ایستاد. معاملات آتی طلای آمریکا نیز 0.8 درصد افزایش یافت و به سطح 2759 دلار رسید.

طلا

طلا که به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی و اقتصادی تلقی می شود، امسال بیش از 33 درصد رشد داشته و چندین رکورد را به ثبت رسانده است. کاهش نرخ بهره نیز جذابیت داشتن طلا را افزایش می دهد.

پیتر ای. گرانت، معاون رئیس جمهور و استراتژیست ارشد فلزات در زانر متالز، گفت: “تنش های ژئوپلیتیکی عامل اصلی باقی مانده است.” دو هفته مانده به انتخابات ایالات متحده، رقابت هنوز نزدیک به نظر می رسد، بنابراین عدم اطمینان سیاسی زیاد طلا را جذاب می کند.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان داد که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور با 46 درصد به 43 درصد برتری جزئی نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا دارد.

تحلیلگران BNP Paribas در یادداشتی نوشتند: “حاشیه کم بین نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات و جمهوری خواه باعث ایجاد عدم اطمینان در مورد نتیجه نهایی شده است که از طلا حمایت می کند.”

هر اونس نقره با 2.3 درصد افزایش به 84.34 دلار رسید که بالاترین سطح از اواخر سال 2012 است.

هان تان، تحلیلگر ارشد بازار در گروه Exinity گفت: «تا زمانی که بادهای مخالف فلزات گرانبها دست نخورده باقی بماند، باید شاهد شکستن نقره به بالای 35 دلار باشیم.

پایان/*

اندیشه معاصر در ایتا، روبیک، پیام رسان بله و تلگرام ادامه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.