افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

اندیشه مزار: خبر داغ ودیعه کلان برای بازنشستگان کشوری و لشکی و تامین اجتماعی

  • کد خبر : 352526
اندیشه مزار: خبر داغ ودیعه کلان برای بازنشستگان کشوری و لشکی و تامین اجتماعی

اطلاع رسانی کند پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربا جدیت پیگیر واریز یک میلیون تومان به حساب مستمری بگیران تامین اجتماعی هستیم. آنها نباید بین بازنشستگان صندوق تبعیض قائل شوند. پس از واریز یک میلیون تومان برای تناسب حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور نیز از پیگیری این سازمان بزرگ […]

اطلاع رسانی کند پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربا جدیت پیگیر واریز یک میلیون تومان به حساب مستمری بگیران تامین اجتماعی هستیم. آنها نباید بین بازنشستگان صندوق تبعیض قائل شوند.

پس از واریز یک میلیون تومان برای تناسب حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور نیز از پیگیری این سازمان بزرگ به معنای واریز مبلغ خبر داد. . به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی

همچنین در مرحله دوم چند روز آینده ثبت نام وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کانون های بازنشستگی و پنجره های دولتی انجام می شود. این ثبت نام آنلاین بوده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

با این حال، همه ثبت نام کنندگان در صورت داشتن شرایط لازم، نمی توانند وام دریافت کنند. اعلام شده است «با توجه به محدودیت فضا نسبت به تعداد بازنشستگان و کثرت متقاضیان، تسهیلات به قید قرعه در سایت تامین اجتماعی اعطا می شود».

در واقع بازنشستگان واجد شرایط هنوز باید منتظر رسیدن قرعه کشی باشند. بازنشستگان برای شرکت در قرعه کشی باید شرایطی از جمله محدودیت سنی، نداشتن چک برگشتی و نداشتن بدهی به سیستم بانکی کشور را داشته باشند.

مروتی معروف به کارگر بازنشسته از تاخیر در بازپرداخت وام 30 میلیون تومانی کارگران بازنشسته انتقاد کرد.

وی بیان کرد: با وجود گذشت پنج ماه از سال، هنوز فاز اول وام ضروری بازنشستگان واریز نشده است. یعنی از 500 هزار نفری که قول دریافت این وام داده شده بود، 40 هزار نفر هنوز آن را دریافت نکرده اند.

به گفته این کارگر بازنشسته، تاخیر در پرداخت وام ضروری بازنشستگان را ناامید کرده است; بازنشسته ای که بیش از پنج ماه برای دریافت وام 30 میلیون تومانی صبر می کند، امیدی به صندوق ندارد.

مروتی با بیان اینکه «وام ضروری است، در مواقع ضروری است و باید سریع پرداخت شود»، ادامه داد: اکنون متولیان تامین اجتماعی به تازگی وارد بورس شده اند و اعلام کرده اند فاز اول وام مستمری بگیران. در چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

فرمول تناسب حقوق بازنشستگان در سال 1403 ابلاغ شد.

لازم به ذکر است احمد اسفندیاری (معاون اجتماعی و فرهنگی تامین اجتماعی) اعلام کرده است که طی روزهای آینده مرحله اول وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می شود. .

این سازمان پیش از این اعلام کرده بود که امسال به حدود 500 هزار بازنشسته وام پرداخت می شود.

شرایط دریافت وام 30 میلیونی چیست؟

چندی پیش علی اکبر عیوضی دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران درباره وام مستمری بگیران گفت: مرحله اول وام مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1403 تا قبل از مرداد ماه و سایر متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود. بعد از آن می توانند از این وام بهره مند شوند. همچنین تعداد افرادی که در مرحله اول وام دریافت کردند حدود 40 هزار نفر در سراسر کشور بود.

این شایعه که افرادی که وام دریافت می کنند باید عضو کانون های بازنشستگی مناطق و شهرستان های کشور باشند کذب محض است و عضویت شرط دریافت وام نیست. بارها اعلام کرده ایم که برای بهره مندی از وام نیازی به عضویت در کانون نیست و تنها با ثبت نام غیر حضوری می توان وام ایجاد کرد. حتی اعلام کردیم در صورت درخواست «شماره عضویت کنون» در سایت، لطفا از شماره پنج صفر «00000» برای تکمیل مراحل وام استفاده کنید.

عیوضی با تاکید بر اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی نباید تحت تاثیر شایعات با نیت سوء قرار بگیرند، گفت: پنج شرط اصلی برای دریافت وام ضروری برای بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد. در ابتدا فرد باید مستمری خود را از بانک رفاه دریافت کند و حساب داشته باشد. دوم اینکه به هیچ بانکی در کشور بدهکار نباشید. ثالثاً تلفن همراه شما باید به نام خودتان باشد. چهارم اینکه چک بدی ندارد و در سه سال اخیر از تسهیلات بانک رفاه استفاده نکرده است. این قوانینی است که بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی برای وام وضع می کنند.

پایان/*

اندیشه معاصر در ایتا، روبیک، پیام رسان بله و تلگرام ادامه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=352526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.